#21
|
|||
|
|||
Quote:
Er ooit eens bij nagedacht dat bij de reparatie van een 1.4 TSI van een kettingset een nieuwe spanner van 35 euro gewoon moet gebeuren? Je investeerd 3 a 4 uren aan de reparatie, dan doet die 35 euro niet meer. Overgens word vaak niet naar de nokkenasversteller gekeken, en ik kan uit ervaring zeggen dat juist deze vaak het timing probleem veroorzaakt! Praat je alleen wel over een versteller van 460 euro. |
#22
|
||||
|
||||
1.2TSI 24V9,
spacer tussen de turbo actuator + software update, hij kan namelijk gaan pieken en in noodloop schieten. modelen van 2012 hebben geen software update nodig, die voldoen met alleen de spacers. Turbo's met de letters K L of M aan het eind komen niet in aanmerking. Als je een auto op het oog hebt, noteer het chasisnummer en bel even een VW dealer. Die kan aan de hand van het chasisnummer zien of hij in de aktie valt en/of deze al is uitgevoerd. De exacte datum's en bouwjaren weet ik niet. Bovenstaande heb ik even van internet geplukt.
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#23
|
||||
|
||||
@ Fryslan,
Je hebt gelijk hoor! Maar helaas vielen de meeste nog in de garantie of coulance regeling waardoor een dealer gewoon niet anders mag als enkel de defecte delen vervangen. De nokkensas versteller is inderdaad een probleem, er is een ''Verbeterede'' versteller. Dit wordt gecontroleerd aan de hand van het onderdeel nummer van de versteller. De 1.2 tsi heeft gelukkig geen versteller meer.
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#24
|
|||
|
|||
Quote:
Ben het helemaal met je eens maar helaas denkt niet iedereen er zo over, zelfs de importeur in sommige gevallen.. Zou zelf hem altijd vervangen indien los, heb ooit een 2.0 audi gehad waar de zuigers vervangen moesten worden ivm olieverbruik. Hier zat ook een oud type spanner op (nieuwer type bij deze motoren wordt anders vergrendelt). Na veel sleutelwerk en een paar keer rond draaien werkte alles naar behoren en spanner bleef goed zijn werk doen. Echter bij het op oliedruk druk starten begon hij te tikken en bleek de timing versprongen te zijn met als gevolg dat de kleppen krom waren en weer veel sleutelwerk. Oorzaak: mochten van de importeur niet meer vervangen dan nodig was voor de reparatie
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
De 1.2 tsi heeft geen versteller meer. Vanaf welk bouwjaar? En geven dealers zomaar informatie af over onderhoudshistorie en terugroepacties, ook als de auto daar nooit in onderhoud of zo is geweest? Mijn ervaringen met dealers zijn nogal wisselend hierin namelijk |
#26
|
|||
|
|||
Quote:
1.2 tsi heeft nooit een nokkenasversteller gehad Wat de dealer over onderhouds history kan vertellen is vrij beperkt als hij daar niet in onderhoud is. Meeste receptionisten kunnem het niet zien in gids en info in elsa is het beperkt en dit programma gebruiken ze bij de receptie niet maar wel in de werkplaats. Als hij bij een universele garage onderhouden is kunnen ze je niks vertellen. Bij terugroepactie's kunnen ze kijken of er nog open staan en welke dat er uit gevoert zijn. Maar meestal hangen ze niet graag de vuile was buiten
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#27
|
|||
|
|||
Onzin, een goede dealer claimt gewoon de delen als een kettingspanner mee. Ik heb ze bij de bult vervangen, en vervang gewoon alles mee, en alles kan gewoon geclaimd worden!
|
#28
|
||||
|
||||
Inmiddels is de nokkenasversteller vervangen en rijdt het beestje weer naar behoren. Hopelijk blijft de storing weg.
|
#29
|
||||
|
||||
Hoe zit het precies met de wat nieuwere TSI motoren?, ik ben mezelf aan het oriënteren voor een andere wagen en zit te twijfelen tussen een golf 5 GTI 2005/2006 en een Golf 5 GT met een 1.4 TSI (170pk) uit 2007/2008. Beide auto's met minder dan 150/160k op de klok. Wat is de verstandigste keuze?
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
|
#30
|
||||
|
||||
over het algemeen zou ik dan voor de de gti gaan alleen dan zou ik wel een later model pakken de eerste type's waren geloof ik wat meer problemen mee. ook zou ik een handgeschakelde pakken en geen dsg. overigens zou ik mocht je voor die auto gaan, meteen het filter/zeefje van je oliepomp (dus die in het carter zit) of vervangen of controleren/in de gaten houden.
de golf mk5 gt zou ik niet nemen omdat het een van de eerste vw's is geleverd met een tsi motor. de eerste waren ook het allerslechtste, zeker de types met turbo en compressor. ik loop zelf stage bij de dealer, en bij de 1.4 tsi motoren met turbo en compressor gaat er nu eenmaal veel kapot. is het niet de kettingspanner/ketting zelf dan is het wel de turbo.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' Last edited by wessel97 : 16-06-2015 at 23:18. |
#31
|
||||
|
||||
Quote:
Oké helder, bedankt voor de info. Je hebt het over de latere types dan hebben we het over bouwjaar 2006/2007?
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
|
#32
|
||||
|
||||
Quote:
Ja precies, ik weet zeker dat er iets was met de eerste types (weet niet of het ernstig was) maar kan er zo niet opkomen.. Maar als je er een van na 2005 pakt weet je zeker dat je goed zit
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#33
|
||||
|
||||
Super, dan gaan we verder met de zoektocht naar een nette GTI
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
|
#34
|
|||
|
|||
Er is sinds deze week bij de dealer een set te koop met een gewijzigde spanner, nokkenasversteller en ketting met geleiders voor minder dan een losse spanner kost. De spanner is geheel gewijzigd qua werking dus veel beter. Ketting is het nieuwste type dus ook beter. De afgelopen week 4 (vier) motoren uit elkaar gehaald zien worden ivm zuigerproblemen, dus we hebben werk zat....
__________________
'86 Coupe Quattro "Suzie" '00 Bora V5 "Deborah" |
#35
|
|||
|
|||
Wopitop, Kun je ook zeggen of daar een nummer aan vastzit, aan die set. Ik wilde deze week een soortgelijke set bestellen bij de plaatselijke dealer, maar die weet van niks.
Heb hier het probleem van de ketting en spanner bij een golf plus 1.4 tsi 2010. Ik kan alleen niet zeker zeggen of de nokkenasversteller ook kapot is. Een kapotte zou enigzins speling moeten hebben wanneer je hem verdraait. |
#36
|
|||
|
|||
Quote:
Is dat voor de 1.2 TSI?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#37
|
||||
|
||||
Quote:
Rij al 40k probleemloos met mijn 2006 gti dsg. Erg fijne auto. Gebruikt wel wat olie maar dat is te verwaarlozen. 1 liter op 7/8k
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#38
|
|||
|
|||
1.8 tsi, is die alleen geleverd in de skoda dan? Staat er hier thuis namelijk een van
__________________
'04 Å*koda Superb 1.9 TDI '09 Seat Ibiza 1.9TDI '99 Volkswagen Polo Harlekin 1.6 |
#39
|
|||
|
|||
Gewoon goed naar de motor luisteren en een proefrit maken. Er zijn natuurlijk een boel 2005 Gti's die een zwaar leven hebben gehad. Daarin tegen heb ik zelf een 2005 GTI in perfecte staat die met een paar kleine aanpassingen nu 300pk draait. Dus het is gewoon een kwestie van geduld en niet de eerste de beste kopen.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#40
|
|||
|
|||
Ik rij zelf sinds december 2014 met een Jetta uit 2008, 1.4 TSI met 160pk en DSG bak.
Altijd dealer onderhouden geweest en 2x in het verleden uit coulance naar de dealer retour geweest, inderdaad voor de ketting en de mechatronica van de DSG i.c.m. dit type motor (160pk). Ik ga er vanuit dat alles in orde is maar hou het goed in de gaten of ik geluiden of andere zaken. Verder een heerlijke auto, lekker vlot en mijn inziens behoorlijk zuinig als het moet (100 kmh op de cruise 1:17,6).
__________________
instagram: #dutchmkv > ride: Jetta 1.4 TSI DSG7 > zie hier voor introductie |