Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-03-2013, 14:36
NASH's Avatar
NASH NASH is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 66
Send a message via MSN to NASH
Default Wat is dit?

Als iemand de benaming van de volgende onderdelen weet met de artikel nummers en waar het voor diend zou ik erg blij wezen.
Het gaat hier om mijn mk1cab 83 DX 1.8 8v

Ik heb wat roest/ijzer deeltjes in de tank gevonden en wil het nieuw aan gaan schaffen (heb ook vermogens verlies rijdt +/- 40 km/h zachter)

Mvg NASH

Deze wil ik niet vernieuwen, was alleen benieuwd wat het was







__________________
If assholes could fly, my work is an airport
Reply With Quote
  #2  
Old 21-03-2013, 15:05
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Die 2e foto is de behuizing waar je brandstofpomp in hangt.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #3  
Old 21-03-2013, 15:11
NASH's Avatar
NASH NASH is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 66
Send a message via MSN to NASH
Default

OK.....iemand een plaatje van hoe het er binnen uitziet...wil em graag bestellen, maar wel de juiste

NASH
__________________
If assholes could fly, my work is an airport
Reply With Quote
  #4  
Old 21-03-2013, 15:15
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Voor de DX bestaat maar 1 hoofdpomp.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #5  
Old 21-03-2013, 15:49
NASH's Avatar
NASH NASH is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 66
Send a message via MSN to NASH
Default

Ok brandstofpomp en druk accumulator....

NASH
__________________
If assholes could fly, my work is an airport
Reply With Quote
  #6  
Old 21-03-2013, 15:53
Hannibal65 Hannibal65 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 241
Default

Foto 3 is de accumulator. Deze vangt schommelingen in de druk op.
Brandstofpompen zijn meestal van Bosch. Echter zijn er genoeg uitvoeringen die er ook onder passen. Mits de gevraagde druk en opbrengst maar goed is.
__________________
VW Golf I GTI '84 16vG60
VW Golf V GTI Limited Edition 240 (nr. 50)
Reply With Quote
  #7  
Old 21-03-2013, 15:56
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

De roest/ijzerdeeltje zijn waarschijnlijk afkomstig van de tankvulhals die verroest is/was.
Veel voorkomend probleem, misschien even checken door de benzinedop te verwijderen en de 1e bocht in de tankhals te controleren.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #8  
Old 21-03-2013, 17:45
NASH's Avatar
NASH NASH is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 66
Send a message via MSN to NASH
Default

Thnx! die van de vulhals had ik al bedacht, is ook niet zo'n grote klus, denk dat ik hem zoiezo even vervang.RVS zou misschien beter zijn, als die te krijgen zijn.
Voor die pomp ga ik maar even langs de dealer kijken of hij hem in het systeem terug kan vinden, want online e-bay etc kom ik ze zo 1 2 3 niet tegen.


NASH
__________________
If assholes could fly, my work is an airport

Last edited by NASH : 21-03-2013 at 18:00.
Reply With Quote
  #9  
Old 22-03-2013, 12:32
dakeraf dakeraf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 254
Default

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr

misschien een goedkoop alternatief als je bent bijgekomen van de prijs bij de dealer.
Ik heb hem zelf ook onder mijn cabrio doet het prima.
Reply With Quote
  #10  
Old 22-03-2013, 20:57
Jakkie Takkie Jakkie Takkie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 220
Default

Pas op met RVS ipv gewoon staal. Als je dat op/aan elkaar monteert kun je spanningscorrosie krijgen.
Reply With Quote
  #11  
Old 23-03-2013, 02:28
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Naar mijn weten zijn er geen RVS vulpijpen dus je zal het met staal moeten doen
Reply With Quote
  #12  
Old 26-03-2013, 22:34
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Ik zou voor je gaat vervangen eerst de pomp en accumulator (laten) controleren of die nog voldoende druk en flow geven.
Vooraan in de motorruimte zit een brandstoffilter. Dit kan natuurlijk ook "vol" zitten. Kost niet zo veel en is makkelijk te vervangen.

Ga je toch onder de auto sleutelen, hou dan ook rekening met extra kosten. Alles is flink gecorrodeerd en zal niet makkelijk los gaan en daarbij ook nog heel blijven.

Vulhalzen willen wel eens doorroesten en de tank vervuilen.
Er zijn imitaties van Rvs in de handel, contact corrosie is niet van toepassing, want tussen je tank en je vulhaard zit een rubber slang. En tussen je carrosserie en je vulhals zit ook een pakking van schuim of rubber.
Reply With Quote
  #13  
Old 27-03-2013, 09:16
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,361
Default

vuil in je tank is van de vulhals..echter wil de tank ..bovenop uit het zicht en onder de ophangbeugels flink roesten..
zoals al gezegd is kan een hoge druk pomp van een ander merk ook gewoon..
ik zou ook de regeldruk meten bij zowel warme als koude motor...alswel de restdruk systeem..dan weet je gelijk meer..
veel succes met het losdraaien van de leidingen onder de auto...en raak de bout aan de uitgaande kant van de brandstofpomp niet kwijt (terugslagklep)....
foto 1 is een deel van de tankontluchting...de rest van die kermis zit aan de vulpijp vast (bolletje)
Reply With Quote
  #14  
Old 27-03-2013, 17:28
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Zoals iedereen meldt eerst vulhals controleren die zijn vaak rot.

Als dat zo is maak dan je tank maar schoon alvorens je zaken gaat vervangen. Remleidingen los en achteras laten zakken. De tank heeft wat onluchtingsslangen die je los moet maken maar dat wijst vanzelf. Makkelijkste is als je niet vol zit met benzine gewoon met je hydrokrikje laten zakken.

Het is een paar uurtjes werk maar dan is het weer schoon. Roest schilvers zijn vaak zo groot dat ze aan worden gezogen en de flow blokkeren.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum