#1
|
||||
|
||||
Wat is dit?
Als iemand de benaming van de volgende onderdelen weet met de artikel nummers en waar het voor diend zou ik erg blij wezen.
Het gaat hier om mijn mk1cab 83 DX 1.8 8v Ik heb wat roest/ijzer deeltjes in de tank gevonden en wil het nieuw aan gaan schaffen (heb ook vermogens verlies rijdt +/- 40 km/h zachter) Mvg NASH Deze wil ik niet vernieuwen, was alleen benieuwd wat het was
__________________
If assholes could fly, my work is an airport |
#2
|
||||
|
||||
Die 2e foto is de behuizing waar je brandstofpomp in hangt.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#3
|
||||
|
||||
OK.....iemand een plaatje van hoe het er binnen uitziet...wil em graag bestellen, maar wel de juiste
NASH
__________________
If assholes could fly, my work is an airport |
#4
|
||||
|
||||
Voor de DX bestaat maar 1 hoofdpomp.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#5
|
||||
|
||||
Ok brandstofpomp en druk accumulator....
NASH
__________________
If assholes could fly, my work is an airport |
#6
|
|||
|
|||
Foto 3 is de accumulator. Deze vangt schommelingen in de druk op.
Brandstofpompen zijn meestal van Bosch. Echter zijn er genoeg uitvoeringen die er ook onder passen. Mits de gevraagde druk en opbrengst maar goed is.
__________________
VW Golf I GTI '84 16vG60 VW Golf V GTI Limited Edition 240 (nr. 50) |
#7
|
||||
|
||||
De roest/ijzerdeeltje zijn waarschijnlijk afkomstig van de tankvulhals die verroest is/was.
Veel voorkomend probleem, misschien even checken door de benzinedop te verwijderen en de 1e bocht in de tankhals te controleren.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#8
|
||||
|
||||
Thnx! die van de vulhals had ik al bedacht, is ook niet zo'n grote klus, denk dat ik hem zoiezo even vervang.RVS zou misschien beter zijn, als die te krijgen zijn.
Voor die pomp ga ik maar even langs de dealer kijken of hij hem in het systeem terug kan vinden, want online e-bay etc kom ik ze zo 1 2 3 niet tegen. NASH
__________________
If assholes could fly, my work is an airport Last edited by NASH : 21-03-2013 at 18:00. |
#9
|
|||
|
|||
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr
misschien een goedkoop alternatief als je bent bijgekomen van de prijs bij de dealer. Ik heb hem zelf ook onder mijn cabrio doet het prima. |
#10
|
|||
|
|||
Pas op met RVS ipv gewoon staal. Als je dat op/aan elkaar monteert kun je spanningscorrosie krijgen.
|
#11
|
||||
|
||||
Naar mijn weten zijn er geen RVS vulpijpen dus je zal het met staal moeten doen
|
#12
|
|||
|
|||
Ik zou voor je gaat vervangen eerst de pomp en accumulator (laten) controleren of die nog voldoende druk en flow geven.
Vooraan in de motorruimte zit een brandstoffilter. Dit kan natuurlijk ook "vol" zitten. Kost niet zo veel en is makkelijk te vervangen. Ga je toch onder de auto sleutelen, hou dan ook rekening met extra kosten. Alles is flink gecorrodeerd en zal niet makkelijk los gaan en daarbij ook nog heel blijven. Vulhalzen willen wel eens doorroesten en de tank vervuilen. Er zijn imitaties van Rvs in de handel, contact corrosie is niet van toepassing, want tussen je tank en je vulhaard zit een rubber slang. En tussen je carrosserie en je vulhals zit ook een pakking van schuim of rubber.
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#13
|
||||
|
||||
vuil in je tank is van de vulhals..echter wil de tank ..bovenop uit het zicht en onder de ophangbeugels flink roesten..
zoals al gezegd is kan een hoge druk pomp van een ander merk ook gewoon.. ik zou ook de regeldruk meten bij zowel warme als koude motor...alswel de restdruk systeem..dan weet je gelijk meer.. veel succes met het losdraaien van de leidingen onder de auto...en raak de bout aan de uitgaande kant van de brandstofpomp niet kwijt (terugslagklep).... foto 1 is een deel van de tankontluchting...de rest van die kermis zit aan de vulpijp vast (bolletje) |
#14
|
||||
|
||||
Zoals iedereen meldt eerst vulhals controleren die zijn vaak rot.
Als dat zo is maak dan je tank maar schoon alvorens je zaken gaat vervangen. Remleidingen los en achteras laten zakken. De tank heeft wat onluchtingsslangen die je los moet maken maar dat wijst vanzelf. Makkelijkste is als je niet vol zit met benzine gewoon met je hydrokrikje laten zakken. Het is een paar uurtjes werk maar dan is het weer schoon. Roest schilvers zijn vaak zo groot dat ze aan worden gezogen en de flow blokkeren.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |