#1
|
|||
|
|||
Passat 1.9TDI 90pk
Ik ben bijna aan een nieuwe koppeling toe...
Nu wilde ik een nieuwe bestellen, maar ben erachter dat deze best kostbaar is.. Motorcode AHU 97-DR-HP |
#2
|
||||
|
||||
euhmmm....ja?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
|||
|
|||
Heeft er misschien iemand nog een redelijk nieuwe set liggen, of net een nieuwe koppelings set erin gezet en een moor defect gekregen...
|
#4
|
|||
|
|||
Een Luk koppeling heb je al voor 161 euro bij mister auto, vind je dit al te kostbaar??
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#5
|
|||
|
|||
Ohh das een geheel andere prijs dan wat ik had ja...
Een LUK koppeling, nooit van gehoord... |
#6
|
|||
|
|||
Ik las ook iets van een dubbel massa vliegwiel???
Heb ik dat... |
#7
|
||||
|
||||
klopt. Maak volgens mij schadeloos een enkele op van een gewone diesel.
Even iemand die dit kan bevestigen? |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Luk is gewoon een a-merk even als valeo en sachs. 2 massa vliegwiel moet gewoon gecontroleerd worden, als deze erop zit. Hoeft echt niet altijd vervangen te worden
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#9
|
|||
|
|||
@spierings.
Oke thanks, dan zou ik dus onderstaande gewoon kunnen bestellen, en dan even ter plaatse bij demontage het 2e maasa vliegwiel controleren. http://www.mister-auto.nl/fl/koppel...v7937_g479.html |
#10
|
|||
|
|||
Betreft een complete koppelingsset
Zou genoeg moeten zijn
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#11
|
|||
|
|||
wat ga je controleren aan een 2 massa vliegwiel ? speling heeft ie altijd wel.
je voelt het toch als de wagen loopt, maar ja ene vliegwiel gaat niet eens een ton mee de ander langer als 3 ton! ik blijf erbij, gewoon terugbouwen naar de oude systeem: vaste vliegwiel + simpele koppeling denk dat zo 30% van de rijdende tdi's uit eind 90 al zo rond rijden, tenminste, die vaste vliegwielen gaan als zoete broodjes !! + ga je toch alleen voor koppeling vervangen, denk erom, als je 100% zeker weet dat je een 2 massa vliegwiel hebt, dat je een koppelingsplaat neemt zonder veren, die zitten al in die 2 massa vliegwiel ! Last edited by sjonwa : 08-03-2013 at 21:56. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
twee massa vliegwiel kun je wel degelijk contoleren. Zit standaard iets speling op maar moet niet tegen een vaste aanslag aan gaan of een vast punt hebben..
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#13
|
|||
|
|||
wat is iets speling?
een keer in de garage iemand met 3 cm speling en dat was volgens de monteur ok? kijk dit man: http://www.brick-yard.co.uk/forum/d...topic42867.html tis gewoon troep, waar werd vroeger vliegwielen vervangen, ja door te rijden met verbranden koppelingen ofzo, en nou aan de lopende band. ja ik was ook aan de beurt vorig jaar, en toch maar voor de gein geinformeerd bij de vw dealer, nou 1300 zoveel was dat ja, niet omdat de koppeling niet goed was, maar om dat de vliegwiel aan gort was. listen and learn!!! terug naar de oude systeem, vaste vliegwiel monteren, en als je koppeling op is, haal je een plaat voor 5 tientjes en verwisseld het. klaar. |
#14
|
|||
|
|||
Je praat net alsof ze allemaal kapot gaan.
Rede waarom ze erin zitten is omdat mensen steeds meer comfort willen hebben. Vaak gaan ze kapot door rijstijl, bijvoorbeeld een keet de koppeling laten klappen of veel stokken waardoor deze het zwaar te voorduren heeft. Als er 3 cm speling op zit, vind ik dat niet goed, maar vaak zit er iets speling op voordat het vliegwiel weerstand geeft, max ongeveer 5mm. Maar gaat om het gevoel bij draaien. Speling hangt ook van het type af, zo zit op een 2 massa van ren audi multitronic ook veel zijdelingse speling op. Dit is normaal, is bij een nieuwe ook.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#15
|
|||
|
|||
als je bij mijnonderdelen.nl of bij misterauto.nl je kenteken intypt, en gewooon de koppeling besteld dan heb je gewoon de goede hoor.. dubbel massa vliegwiel of wat dan ook, het is de goede
gr. willes |
#16
|
|||
|
|||
Er zijn wil degelijk verschillende, hier staat bij expleciet voor motoren met dubbel massa vliegwiel.
En ik heb mijn kenteken ingetypt!!! Dus het kan allebei. http://www.mister-auto.nl/fl/koppelingsset/luk-623-1139-00_g479_a006623!1139!00.html |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
vaste vliegwiel = koppelingsplaat met veren 2 massa vliegwiel = koppelingsplaat zonder veren |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
ja ik heb het allemaal uit me grote duim gezogen, jahoe want er rijden natuurlijk altijd coureurs in die dieseltjes, geen huismoeders in stations tdi's die af en toe de koppeling laten klapperen Last edited by sjonwa : 09-03-2013 at 18:54. |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Ze gaan wel eens kapot, maar om nou meteen te zeggen dat het rommel is en vervangen moet worden door een vast vliegwiel Mag ik vragen wat jij voor ervaring ermee hebt behalve dat de jouwe kapot gegaan is en wat je online gelezen hebt Ben zelf 14 jaar monteur geweest bij een dealer, voordat je aan mijn kennis twijfelt Als je een beetje gelezen hebt komt het meestal door de rijstijl, het waren maar voorbeelden. Een koppeling per ongeluk laten schieten heeft niks met sportief rijden te maken. Het kapot gaan is niet alleen bij sportief rijden. Laat hem een paar keer goed afslaan en dan krijgt het 2 massa vliegwiel ook een klap waardoor deze kapot kan gaan. Iets wat huis vrouwen ook gewoon doen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 09-03-2013 at 19:27. |
#20
|
|||
|
|||
Dat jij 14 jaar monteur bent geweest, kan je off-topic laten.
Je zegt het zelf: "Laat hem een paar keer goed afslaan en dan krijgt het 2 massa vliegwiel ook een klap waardoor deze kapot kan gaan. Iets wat huis vrouwen ook gewoon doen." Dan heb je het antwoord toch gegeven? Minimaal 150.000 kilometers op een diesel/benzine golf 4/bora/passat, die krijgt nogal wat klappen, en de meeste tdi's eind 90, begin 2000 zijn al rond de 3 ton ! En ja, mijn ervaring? ik heb vorig jaar een stuk of 40 vaste vliegwielen verkocht, en lever ze nog steeds tegen dumpprijzen, ik heb klanten gehad die weken hebben gewacht tot ik een set binnen had voor een weggeefprijs, dat wil zeggen dat, mensen met hun kapotte auto geen 2 massa vliegwiel meer willen, ivm meermaals defect. Even heel eerlijk, mensen rijden heerlijk op die vaste vliegwiel, niks geen probleem, als je motorsteun minder begint te worden, is die 2massa ook niks meer waard, evenveel getril (en er rijden nog wat mensen met gare steuntjes zo zeg !). Last edited by sjonwa : 09-03-2013 at 22:16. |