#1
|
||||
|
||||
Gebroken NokkenasLagerSchaal HELP!!!!!! 1.5JB
Ik ben de lul dat weet ik. tijdens het terug monteren van me nokkenas heb ik echt alles rustig aan gedaan precies volgens de vraagbaak. En toch is me lagerschaal gebroken. gebeurt dit vaker? hoe kan ik dit lowbudget oplossen?
ik durf mijn nokkenas as nu echt niet meer te monteren. ik snap ook dat die dingen niet zomaar te vervangen zijn omdat de as en de schaal op mekaar zijn ingesleten. ik hoop dat jullie tips en adressen voor me hebben. alvast bedankt
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" Last edited by SuperGRT : 03-03-2013 at 22:53. |
#2
|
|||
|
|||
Andere Kop monteren, lagerkappen kun je niet zo verwisselen
Per ongeluk een lagerschaal verwisseld ??
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#3
|
||||
|
||||
ik heb de lagerschaal percies op de zelfde plek gemonteerd Tering weer een nieuwe kop hmm dat is echt klote heb die kop net helemaal laten vlakken en een nieuwe koppakking/bouten ertussen gezet pff baal hier echt van
welke koppen kan ik allemaal pakken?
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#4
|
||||
|
||||
Nu die toch al stuk is zou ik proberen een ander kapje erop te zetten. Gat waar de nokkenas in draait opmeten en zoeken naar een kapje op de sloop oid die er in de buurt van komt.
|
#5
|
|||
|
|||
Om wat voor motor gaat het, heb nog een kaal GU blok liggen waar een gereviseerde kop op zit en alle pakkingen van vervangen zijn.
Denk dat ander kapje er bij zoeken niet gaat, uitsparing van de nokkenas is gelijnboord met de kapjes op de kop.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 03-03-2013 at 23:18. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
gaat om een JB motor. ga morgen allemaal revisie bedrijven afbellen
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#7
|
|||
|
|||
Maar even ter info, heb je de lagerkappen voorzichtig kruislings aangedraait ?
Hierbij bedoel ik dat als de lagerkappen allemaal op de nokkenassenliggen de moeren allemaal gelijkmatig telkens een slagje aangedraait heb en niet in een keer een lagerkap aangedraait ?? Bij lagerkap bij nokkenaskeering moet ook nok afdichtmiddel tussen
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#8
|
||||
|
||||
even vanuit zijn andere topic.
Quote:
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
||||
|
||||
heren bedankt voor al jullie vragen van hoe het fout gegaan is maar zoals ik al zij. ik heb alls volgens het boekje gedaan. waaar het nu om gaat is een oplossing
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#10
|
|||
|
|||
Zoals gezegd ander kopje, is namelijk gelijnboord..
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#11
|
||||
|
||||
Duidelijk verhaal ik ga opzoek na een ander kopje1 nu alleen nog me vraag. Kanis me nieuwe koppakking weer gebruiken? Ik heb em niet laten draaien maar wel gemonteerd. Kopbouten haal ik sowieso nieuw
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#12
|
|||
|
|||
Zou een nieuwe koppakking monteren
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#13
|
|||
|
|||
Nieuw, brandringen zijn al platgedrukt.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#14
|
||||
|
||||
Voor het mooie nieuw, maar wij hadden eens een stalen en die hebben we gewoon opnieuw gedaan, geen lekkage of wat als gevolg...
Als die bouten al nieuw waren heeft het geen zin om weer nieuwe te halen,dat is zonde! Meet ze maar op ten opzichte van gebruikte, gebruikte zijn zo een paar mm langer |
#15
|
|||
|
|||
Shit zeg, da's lullig voor je..
|
#16
|
||||
|
||||
Zou dit niet op de een of andere manier te lassen zijn? Misschien die duitsert die ook de g-laders weer oplast?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#17
|
||||
|
||||
let goed op bij het opnieuw monteren van je eventuele volgende kop;
op de foto zie je dat de boring excentrisch tussen de tapeinden zit.dus kapjes goed om erop,anders heb je hetzelfde weer. @jaap,warmte inbrengen vervormt het kapje van,1 strak punt en de nokkenas loop gelijk vast.teveel ruimte en de oliedruk komt niet meer omhoog.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#18
|
|||
|
|||
gewoon ander kapje opzetten van een andere. Daar zou ik echt geen cilinderkop voor gaan vervangen zonder het eerst te proberen hoor. Tis geen rocket science. En als het toch stuk gaat kan je alsnog een andere kop steken, maar dan moet je echt al heel veel pech hebben.
|
#19
|
|||
|
|||
Is idd geen rocket science, feit blijft dat ze gelijnboord zijn! Nokkenaskap slijt weer en slijpsel in olie, wil je ook niet denk dat de rest van het blok ook nog naar de filistijnen gaat. Of nokkenas loopt gewoon vast. Maar als je flink beun wilt kun je een kapje overzetten.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
da's allemaal relatief hoor. Om dat nu al flink beun te noemen, niet veel gewoon denk ik Het is niet volgens de regels van de kunst, maar met een andere kapje erop gaat het 99% zeker gewoon goed komen! En daarbij aan zo"n JB blokje moet je geen geld besteden, kunt er beter een golfje 3 motor inhangen dan, zuiniger en 2X zo snel. En die vind je overal voor wat wisselgeld. |