Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 03-03-2013, 20:39
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Quote:
Originally Posted by Jelle-Mk1G60
Is het dan ook zo stroef/zwaar ontkoppelen?
Ik heb de passat kabel binnen, straks deze is monteren en kijken of er verschil is

Ik heb er nog niet mee gereden, maar echt zwaar vind ik m niet. Wel vind ik hem vrij gevoelloos aanvoelen. Denk ook dat ik nog ga nombouwen naar hydrolisch.
Reply With Quote
  #22  
Old 03-03-2013, 21:21
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default



zo moet ie op een mk1 ook zitten.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #23  
Old 03-03-2013, 22:22
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam


zo moet ie op een mk1 ook zitten.


Ok, even wt aanpassen dan, ik heb mij bij nl de steun eerder zitten. Omdat het dan netjes paste met de hulsen kabel. Ik maak straks nog ff een foto.


__________________
Wie ben ik? --> KLIK

Speelgoed:
-Mk1 G60 Project
Daily Drive:
-Mk3 1.9TD SOLD
-Mk4 1.9TDI 232Pk & 437Nm SOLD
-Audi A4 b7 break S-line

Last edited by Jelle-Mk1G60 : 03-03-2013 at 22:27.
Reply With Quote
  #24  
Old 03-03-2013, 22:46
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

daar zit je probleem, ff de zelfstellende kabel in de stand zetten zoals je hem kreeg, dan ff aan je pendaal haken, halve maandje achter de hevel hangen dan de kabel ff langs de steun naar voren houden kijk dan waar je zwarte rubbertje zit tot aan daar mag ook iets terug het steuntje maken [waarschijnlijk tot voorkant van de steun] dan werkt het perfect.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #25  
Old 03-03-2013, 23:04
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
daar zit je probleem, ff de zelfstellende kabel in de stand zetten zoals je hem kreeg, dan ff aan je pendaal haken, halve maandje achter de hevel hangen dan de kabel ff langs de steun naar voren houden kijk dan waar je zwarte rubbertje zit tot aan daar mag ook iets terug het steuntje maken [waarschijnlijk tot voorkant van de steun] dan werkt het perfect.



ok, komt goed!
heel erg bedankt voor de hulp/info!! Word gewaardeerd!
__________________
Wie ben ik? --> KLIK

Speelgoed:
-Mk1 G60 Project
Daily Drive:
-Mk3 1.9TD SOLD
-Mk4 1.9TDI 232Pk & 437Nm SOLD
-Audi A4 b7 break S-line
Reply With Quote
  #26  
Old 03-03-2013, 23:09
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

succes ik hou dit topic ff in de gaten, als het gelukt is zouden we graag een foto zien, om de rest van de mensen die dit willen maken ook voort te helpen. nummer van de kabel mag je hier als je wilt ook wel posten, anders zal ik het aankomende week ff doen.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #27  
Old 04-03-2013, 22:00
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Heb er al zat omgebouwt met een koppelingskabel en hevel van HTT en die werken perfect en gaan ook niet zwaar..Al loopt de kabel wel in een soort S bocht, maarja, veel andere optie's zijn er niet..Van een passat kan ook wel, die is een stuk langer en dan trekt de binnenkant, en met een korte kabel druk de buitenkabel tegen de hevel.
Reply With Quote
  #28  
Old 04-03-2013, 22:25
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

zet 2 gelijke auto s naast elkaar de 1 met passat kabel de ander met mk2 1.3 kabel dan ga je zeker verschil merken.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #29  
Old 05-03-2013, 18:14
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

de kabel die ik hier heb is niet origineel vw maar van het merk TRISCAN onderdeelnr: 814029236
__________________
Wie ben ik? --> KLIK

Speelgoed:
-Mk1 G60 Project
Daily Drive:
-Mk3 1.9TD SOLD
-Mk4 1.9TDI 232Pk & 437Nm SOLD
-Audi A4 b7 break S-line
Reply With Quote
  #30  
Old 05-03-2013, 18:47
de koen de koen is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 55
Default

buiten huls ff kwart slag draaien, dan aan binnekabel trekken langs kant boite en je kan hem terug in de begin positie zetten.

Langere kabel maakt echt veel verschil! Ik had er eerst ook 1 opzitten waarbij de binnen kabel stil staat en de buitenkabel beweegt, heb er nu een langere opzitten, van een polo 6N 1.4, trap zowat het pedaal door de bodem zo licht gaat hij nu.
Reply With Quote
  #31  
Old 06-03-2013, 18:46
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

Ik ben net even speciaal mijn handen gaan wassen om met men iphone een foto te paken en hier te posten!

Pewi ik weet niet wie je bent maar je bent mijn persoonlijke held voor de tip en info. F*ck wat een verschil! Lijkt wel hydraulisch nu! Super soepel en goed! Je hebt de al leuke km met mijn mk1 nog leuker gemaakt! Ik kijk uit naar de trip naar worthersee!

Als je ooit mijn wagen ergens ziet op een meeting spreek me effe aan, betaal ik de biertjes!


__________________
Wie ben ik? --> KLIK

Speelgoed:
-Mk1 G60 Project
Daily Drive:
-Mk3 1.9TD SOLD
-Mk4 1.9TDI 232Pk & 437Nm SOLD
-Audi A4 b7 break S-line
Reply With Quote
  #32  
Old 06-03-2013, 18:56
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Niks te danken hoor, wij hebben al meerdere golfjes omgebouwd en kom je vanzelf er vanzelf wel achter wat wel en wat niet goed werkt. En hier is een forum ook voor bedoeld om mensen voort te helpen. Greets stefan
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #33  
Old 06-03-2013, 19:01
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
Niks te danken hoor, wij hebben al meerdere golfjes omgebouwd en kom je vanzelf er vanzelf wel achter wat wel en wat niet goed werkt. En hier is een forum ook voor bedoeld om mensen voort te helpen. Greets stefan


__________________
Wie ben ik? --> KLIK

Speelgoed:
-Mk1 G60 Project
Daily Drive:
-Mk3 1.9TD SOLD
-Mk4 1.9TDI 232Pk & 437Nm SOLD
-Audi A4 b7 break S-line
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum