Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-04-2005, 20:07
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default waar aansluiten dumpvalve G40?

zoals de titel al luidt, waar moet je de dumpvalve op monteren bij een g40 motor?

kan iemand mij dat vertellen d.m.v een afbeelding?

iemand???
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #2  
Old 04-04-2005, 21:32
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

zucht ,zijn hier al ongeveer een topic of 100 over geweest .1 het heeft geen nut ,een glader heeft al een retour afblaasklep inwendig 2 welke turbo toperen wil je blijven handhaven als je een glader hebt
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #3  
Old 04-04-2005, 21:34
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

Quote:
Originally Posted by serge pot
zucht ,zijn hier al ongeveer een topic of 100 over geweest .1 het heeft geen nut ,een glader heeft al een retour afblaasklep inwendig 2 welke turbo toperen wil je blijven handhaven als je een glader hebt



het is niet voor mij, maar voor een kameraad, en ja heb hem ook al verteld dat dat geen nut heeft, maar als hij het graag wil, laat ik m zijn waarde
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #4  
Old 05-04-2005, 15:46
Gforty's Avatar
Gforty Gforty is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 30
Send a message via AIM to Gforty
Default

Gewoon extra filtertje en retour slang weghalen.. kost niks en komt op het zelfde neer....


Reply With Quote
  #5  
Old 05-04-2005, 16:47
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 935
Default

Quote:
Originally Posted by Gforty
Gewoon extra filtertje en retour slang weghalen.. kost niks en komt op het zelfde neer....




Jep, helemaal gelijk.
Reply With Quote
  #6  
Old 05-04-2005, 16:58
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

werkt dit bij g60 ook?
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #7  
Old 05-04-2005, 17:31
Gforty's Avatar
Gforty Gforty is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 30
Send a message via AIM to Gforty
Default

Quote:
Originally Posted by Matheo
werkt dit bij g60 ook?


Tuurlijk , G40 of G60 zelfde principe.....
Reply With Quote
  #8  
Old 06-04-2005, 12:51
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Quote:
Originally Posted by Gforty
Gewoon extra filtertje en retour slang weghalen.. kost niks en komt op het zelfde neer....





HAHAHHHAHAHAHHAA.....die is mooi dom.
Alle voordelen van retourlucht weg...dom dom dom dom...
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #9  
Old 06-04-2005, 13:21
oldschool_lover's Avatar
oldschool_lover oldschool_lover is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 534
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
HAHAHHHAHAHAHHAA.....die is mooi dom.
Alle voordelen van retourlucht weg...dom dom dom dom...


Wat is er dan zo dom aan?

Het enigste wat er bij mij op komt is; Dat de g-lader geen smering krijgt door het wegvallen van de carterontluchting.

Als je klubber vet in je lader gebruikt en goed lijsten voert is het absoluut geen probleem om je retour weg te halen.

En een voordeel is dat er geen warme retourlucht in je lader komt en een super SSSCCCCCHHHAAAA geluid krijgt.
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold)
Mk 1 Cabrio G60 (For Sale)
Reply With Quote
  #10  
Old 06-04-2005, 14:40
Gforty's Avatar
Gforty Gforty is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 30
Send a message via AIM to Gforty
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
HAHAHHHAHAHAHHAA.....die is mooi dom.
Alle voordelen van retourlucht weg...dom dom dom dom...


Als dat voordeel zo groot was, had ik het ook niet gedaan....
maar ieder z'n eigen smaak daarin..
Reply With Quote
  #11  
Old 07-04-2005, 14:50
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

hoezo voordeel weg .lader draait constant ,druk is dus continu leverbaar.
en dan heb je nu ook geen last van opgewarmde lucht die weer afgekoeld moet worden
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #12  
Old 07-04-2005, 14:52
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
HAHAHHHAHAHAHHAA.....die is mooi dom.
Alle voordelen van retourlucht weg...dom dom dom dom...


en dom lullen kan iedereen .probeer het nu eens met opbouwende kritiek .
staat een beetje erg stom zo alleen dit kommentaar van je
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #13  
Old 08-04-2005, 16:56
Gforty's Avatar
Gforty Gforty is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 30
Send a message via AIM to Gforty
Default

Quote:
Originally Posted by serge pot
en dom lullen kan iedereen .probeer het nu eens met opbouwende kritiek .
staat een beetje erg stom zo alleen dit kommentaar van je


Kan niet anders zeggen dan : Totaal mee eens !!
Reply With Quote
  #14  
Old 10-04-2005, 18:27
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Ik weet niet veel van g-laden motoren maar heb wel altijd gehoord geen open luchtfilter erop teschroeven...
Reply With Quote
  #15  
Old 10-04-2005, 19:08
Gforty's Avatar
Gforty Gforty is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 30
Send a message via AIM to Gforty
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Ik weet niet veel van g-laden motoren maar heb wel altijd gehoord geen open luchtfilter erop teschroeven...


het is inderdaad minder goed, KANS op meer vuil wat er doorheen gaat...
maar zolang je het filter goed bijhoudt met schoonmaken en olieen zal er weinig gebeuren, het is meer het slecht warm rijden van lader wat hem minder maakt..
Reply With Quote
  #16  
Old 10-04-2005, 23:19
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

jaja snap ik, maar toch...
Reply With Quote
  #17  
Old 11-04-2005, 09:30
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

ik rijdt al 7jaar met een open filter op de g-lader en nog nooit problemen mee gehad.
alles goed schoonhouden en je hebt tijden profeit van de lader.
enigste is dat je verdringer goed zwart word van zo,n open filter.
maar een dumpvalve erop is weg gegooit geld..
en je retoer eraf is dom dom dom:biggrin: nee eerst leren hoe het in mekaar zit en dan kritiek opbouwen.. dus ben het met serge eens.. dom lullen kan iedereen
Reply With Quote
  #18  
Old 11-04-2005, 11:13
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
HAHAHHHAHAHAHHAA.....die is mooi dom.
Alle voordelen van retourlucht weg...dom dom dom dom...


maareuh ,kennerlijk heb je geen opbouwende kritiek ,je laat zo lang verdacht niks meer van je horen .zo laat je je wel erg kennen .
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #19  
Old 29-10-2005, 09:37
polonick polonick is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 425
Default

mensen nog een vraagje hiero over weet dat het een ouwe post is maar effe over dat klubber vet wat is dat voor soort vet en hoeveel moet je in je g-lader spuiten

mvg nick
Reply With Quote
  #20  
Old 30-10-2005, 08:37
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

teflon vet en net genoeg om de lader te laten smakken
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum