#1
|
|||
|
|||
Golf2 enorm slecht aanslaan bij koude start
Beste forrummers
Mijn Golf2 had hield gister spontaan mee op ik kon hem niet meer aan de praat krijgen (kreeg geen brandstof), ik heb hier toen een nieuwe brandstofpomp opgezet na lang starten kreeg ik hem uiteindelijk aan de praat en eenmaal toen hij warm was liep hij prefect en starte ook zo. Het was de hele week al beetje mis met de oude brandstofpomp steeds smorgens slecht aanslaan ect ect. Vanavond zou ik de auto weer starten maar kon ik hem weer voor geen meter aan krijgen (dus bijna weer de accu leeg gestart) Het is overigens een 1.3 HK motor uit 1984 met Pierburg carbarateur Wat al uitgesloten is : - onsteking (ligt het niet aan) alles is vervangen en nieuw , bobine geeft ook goede waardes aan - tankmeter werkt goed - filter is nieuw en ook niet verstopt hij brandstof loopt goed door - benzine loopt door filter heen en brandstofpomp zuigt goed vacuum (ten slotte is het een nieuwe brandstofpomp) - geen lekke koppaking - carbarateur is goed afgesteld hij loopt als hij warm prima. Maar ik heb idee dat het een brandstofprobleem is , als hij warm is er niks aan de hand , maar met koude start is het een drama , en moet ik gas bij geven dat hij blijft lopen enmaal als hij loopt (blijft ie ook wel lopen) maar stotterd enorm hoe warmer hij word hoe beter hij loopt en rijd. ik heb zo'n idee dat carbarateur probleem is. Ik vind nogal vreemd probleem en graag hoor ik een goed advies
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#2
|
|||
|
|||
is denk idd carb probleem,,, lijkt wel of alle pierburg carbs het vertikken laaste tijd
Is al de zoveelste die ik tegenkom in korte tijd, inclusief mijne. Zal iets met choke/vaccuum klep zijn.(mijn doet precies t zelfde)Heb pierburg 2ee. |
#3
|
|||
|
|||
Heb ik ook een Pierburg 2e ik heb hier slechte ervaringen over gehoord , zowel bij Golf1 en Golf2
Maar opzich mijn Golf2 heeft weinig kilometers , en was in het begin ook altijd goed , hij trekt ook geen valse lucht ergens weg , maar het hikken (bokken) hield die af en toe even in) heb ik nooit op kunnen lossen , alles geprobeerd maar ik heb maar zo gelaten.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven Last edited by CAR-POOL : 10-02-2013 at 22:08. |
#4
|
|||
|
|||
Weber carburateur erop.. kost wat, maar dan ben je van die ellende af.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Of even greendragon (DragonGr Dragon) contacten hier opt forum, hij is aardig goed in het herstellen en maken van pierburg carbs. |
#6
|
|||
|
|||
Het ligt hoogwaarschijnlijk niet aan de choke , de carb is verder ook goed
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#7
|
||||
|
||||
wat er precies met mijn carburateur aan de hand was weet ik niet meer, maar had ook een HK met weinig kilometers. (100.xxx)
Alles geprobeerd, vervangen maar de carburateur was de boosdoener. Vervangingscarb erop en deed het weer even maar was het gezeik zat dus maar een injectieblok erin gezet |
#8
|
|||
|
|||
Ook al die van mij heeft ook weinig kilometers op teller en het blokje ziet zeer netjes uit en is helemaal droog.
We kunnen er niet uitkomen waar het aan ligt helaas. Zal die elektronische ding in carbarateur iets mee kunnen te maken hebben?
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#9
|
|||
|
|||
Het probleem lag hem aan de bobine
Bobine werkte goed maar deze is eens vervangen door bobine voor electronische onsteking hierdoor verbranden steeds de contactpunten (bij de VW Garage in amersfoort hebben ze deze bobine erop gezet....) Ik heb er een bobine opgezet van 1tje die erop hoord voor contactpunten en nu is het opgelost en hij bokte altijd wel wat tijdens het rijden maar is nu helemaal voorbij Ik heb er lang om moeten zoeken , maar is opgelost zoiets verwacht je ook niet natuurlijk en beide bobine lijken wel aardig opelkaar
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |