|
||||
|
||||
Ook maar een machientje opgehaald Nog een beetje gaan verbouwen maar werkt wel goed.
|
|||
|
|||
Quote:
Is een oude balanceer machine werkt perfect |
|
|||
|
|||
Balanceer apparaat
Vandaag nog even bezig geweest.
1 rand had een raar putje in de rand (zie foto) Op het werk even lassen (zie foto) Nog na bewerken op mijn polijst machine. Ontlakken en daarna helemaal polijsten en klaar |
|
|||
|
|||
Hebben jullie met het polijsten met behulp van dit soort bouwsels er ook last van dat je constant in dezelfde richting schuurt. En dus op die manier de groeven van het schuren er lastig uit krijgt. Normaliter is het verstandig om je werkstuk in verschillende richtingen te schuren voor een perfect polijst resultaat. Of hebben jullie hier geen last van?
|
|
||||
|
||||
Ik kan 2 kanten opdraaien en toerental regelen
|
|||
|
|||
Quote:
Qua richting doel ik meer op dat je per schuurstap haaks op de vorige stap schuurt. |
|
||||
|
||||
Dat doe je dan
|
||||
|
||||
Hoe dan? Linksom of rechtsom. Rond is rond.
Maar als je krassen hebt schuur je gewoon te grof
|
|||
|
|||
Links en rechtsom is 180 graden, haaks is 90. Maar schuur tot korrel 1000. Zal de stappen wellicht langer moeten aanhouden om de schuurkrassen van de vorige stap er uit te krijgen.
|
|
|||
|
|||
Tot Korrel 1000 maar ? ik ga tot 5000 en het napolijsten is een makkie
Ik weet niet waar je mee begint met schuren en hoe groot je stappen zijn ? Maar mijn advies is niet te grof beginnen en de stappen zo klein mogelijk houden . Als ik met 80 begin ga ik daarna naar 120 daarna 180 enz enz . Edit : ik begin eigenlijk alleen met 80 als er stoeprandschade aan de velgen zit . |
|
||||
|
||||
Korrel 5000. Dus.... Ga er dan met een a4 papiertje over wrijven heb je hetzelfde effect..
Zorg voor een paar fatsoenlijke polijstschijven.. Een knappe sisal schijf en je kan tot 400-600 en dan met sisal Zoals al eerder uitgelegt en sticky http://www.volksforum.com/forum/sho...highlight=Sisal
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels Last edited by Richard : 10-02-2013 at 12:21. |
|
|||
|
|||
Heb een sisal schijf op een boormachine .
Maar omdat dat niet al te best werkt ben ik fijner gaan schuren 5000 doet nog wel wat hoor , schuurde eerder tot 2000 . Het polijsten zelf gaat nu veel beter en sneller . |
|
||||
|
||||
Daarom ook niet met boormachine..
|
|||
|
|||
Doe het hier een schuurtje van 1.5 x 2 mt dus heb ook niet alle ruimte om het te doen zoals jij het kunt
Krijg het nog niet echt goed op de foto zo net gepolijste velg , maar dit is wat ik gisteravond even heb gedaan |
|
||||
|
||||
Mooi toch... Gaat er om dat je zelf tevreden bent...
|
|||
|
|||
Vanaf volgende maand heb ik een klusschuur van bijna 200m2 dus dan zal ik eens kijken of ik het een en ander anders aan kan pakken .
Voor nu zo met de hand schuren en een poetslap met unipol ben ik zeker tevreden over het resultaat . |
|
||||
|
||||
Tot 5000 schuren is wel wat overdreven niet? Wij schuren doorgaans tot 2000 of 2500 nat, en dan merk je al dat de laatste stappen niet heel veel meer doen. Daarna gelijk met de polijstschijf er op, geen sisal. Er zijn natuurlijk meer wegen naar Rome, maar dit werkt voor ons goed.
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is precies waar het om gaat.. zie veel randen ed die ze niet "mooi"kijgen omdat de schuurkrassen van de vorige lagen er nog inzitten, met 120 schuren en dan als je bij bv 1000 bent nog de schuurkrassen van 120 ziet heb je iets niet goed gedaan |
|
|||
|
|||
@ Matheo ik heb het voor handen , dus waarom zou ik het niet gebruiken
Mocht het straks op zijn zal ik het niet opnieuw halen hoor dan vind ik tot 3000 zat . |
|
||||
|
||||
Paar pics van de mijne hij is te koop trouwens |