#1
|
||||
|
||||
KDFI topic
Nu ben ik aan het rondzoeken naar deze injectievariant en ik kom tot de volgende conclusie;
- Beter als Megasquirt door extra onboard features - Goedkoper als KMS / DTA / Motec - Door mensen met verstand van Volts en Ohms goed te installeren - Sequentiële injectie en DIS of staafbobine mogelijk op een 4 cilinder - Nieuwste 1.4 versie heeft onboard wideband controller - USB aansluiting Nu heeft Jeroen (BS-Autotune) hier ook een account dus ben ik benieuwd of ie zich hier ook in mengt, als ie werkelijk zo druk is niet natuurlijk Nu heb ik al heel wat gelezen over dit systeem en het draait in bijna alle draadjes om de verwachtingen die mensen van het systeem hebben / hadden. De mensen die snappen dat het geen schemerlamp installeren is, zijn er positief over, hebben meestal ook wel de infodagen erbij gekocht en gaan goed voorbereid aan de slag. Deze mensen eindigen bijna altijd met een goed lopend systeem en anders na hulp van BS-autotune komt het goed. De categorie die wel eens een amp-tje geknepen heeft en denkt dat een hoop draden ergens in knopen gelijk staat aan iets installeren en afregelen is meestal de wat negatievere component op de fora...hoop gedoe over dat uren in rekening gebracht worden enz enz. Nu ben ik ook geen filantropische instelling en ik snap dat als service niet in de prijs zit, deze gekocht moet worden, niks geks, in de industriële electro is dat niet anders. Nu ben ik op zoek naar de mensen die er mee bezig zijn, ik heb er met de search een paar gevonden; http://www.volksforum.com/forum/sho...93&page=1&pp=20 http://www.volksforum.com/forum/sho...&highlight=kdfi Nu heb ik bijna alle topics al gehad en hier en daar werd er lekker met modder gegooid...gebeurd vaak als er naar ervaringen wordt gevraagd, de stront komt als eerste Op discussies over wat nou het beste is zit ik niet te wachten, het is een kwestie van wensen en budget... wie rijdt er mee en wie is er mee aan de slag? -
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#2
|
|||
|
|||
Ik wilde ermee gaan rijden op mijn 1.8 20vt, maar uiteindelijk toch besloten het bij het originele management te houden, dit vanwege de pingeldetectie(in overleg met JD). Had al wel de kabelboom klaar en aangesloten, maar de ECU zelfs nog nooit opgestart, dus geen daadwerkelijke ervaring ermee, maar mensen lopen idd weg met MS(waar dit een afgeleide van is idd) en het is vrij makkelijk te installeren en op te bouwen!
Ik heb evt nog een KDFI 1.3 liggen, voor de liefhebber! |
#3
|
||||
|
||||
Ik heb zelf paar maanden terug ook overwogen om dit te kopen voor mijn 16v compressor project.
Maar op advies van JD mijn originele Digifant gehouden omdat dit systeem bij mij geen enkele meerwaarde zou hebben. (niet alleen dit systeem, maar gewoon over het algemeen een vrij programmeerbaar systeem zou weinig meerwaarde hebben omdat ik niet echt een 'extreme' setup heb) Dus heb mij er hierna ook niet echt meer in verdiept.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#4
|
||||
|
||||
Voor mij zou het als meerwaarde hebben de KE-Jetronic te kunnen vervangen en evt later doorgroeien naar een setup met drukvulling.
Ik snap dat ombouwen naar digifant of motronic ook een optie is, maar als meet en regeltechnicus hou ik van open systemen Quote:
Wat voor staat? en wat voor prijs? mag per pb!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
|||
|
|||
Ik rij met een dubbele set-up. (wellis waar geen kfdi)
Ik heb in mijn auto de standaard computer zitten met daarnaast KMS. VW heeft namelijk velen uren gestoken in het uitdenken van hun (moderne) ecu's. Dit heeft als resultaat dat het in de regel altijd soepel loopt onder diverse omstandigheden. Met een vrijprogrammeerbaar systeem is dit een stuk moeilijker te realiseren. Mijn auto rijdt onder deellast gewoon op de Originele gechipte ECU, de kms loopt mee en springt bij bij vollast. Zo zijn de voordelen van beide systemen gecombineerd. Ga je echt tot het uiterste dan zullen de voordelen van een vrijprogrammeerbaar systeem overheersen tegenover de drivability van een originele ecu. Ik heb de infodagen bijgewoond bij BS-autotune. Ik moet zeggen dat het mij een stabiel en goed systeem lijkt. Maar zoals eerder gezegd, het succes van het systeem hangt sterk af van de gebruiker/plaatser. Mvg, Pim. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Lijkt mij dat een goed gedane vrije setup beter loopt als K-jet of KE-jet...Met een MAP-sensor, een gasklep positie sensor en een lambdasonde ben je al wat preciezer bezig...voeg dan de temperatuur meting, de krukaspositie toe en dan heben we toch al een wat beter regelend systeem als die schotel aan een scharnier naar de metering valve? Quote:
Daarom hoopte ik al dat je zou reageren, want ik had het vermoeden dat jij je hierin verdiept had en dat klopte dus...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Geef ik je 100% gelijk in. Ik doelde daarom ook op de modernere motoren die dus idd al werken op lamda sensor etc. |
#8
|
||||
|
||||
Als ik mn 6 cilinder klaar heb gaat ie ook op kdfi.
Door de site van Jeroen ben ik overtuigt. Er wordt tenminste wat uitgelegt, dat zie ik niet op sites van kms en dergelijke. De prijs is goed, en het lijkt me niet zon heel moeilijk gebeure. Ik ga dan ook gelijk een cursus meepakken bij m. Zal ergens in de 7/8e maand worden voor mij. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
joram,een digifant heeft dit ook allemaal.ik zou mooi voor digifant gaan,heb op mijn motor hetzelfde gehad als pim hierboven beschrijft,een kms fuel.nu dat ik overgestapt ben op digifant is het zo doodsimpel,viergasmeter erin,co afstellen en bingo,klaar ben je.niks te mappen,niks te kloten om in de basis een goed rijdende auto te hebben,plus je kunt er ook nog goed mee fijnafstellen op een bank.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
||||
|
||||
Weet ik Gerben, ik ben aan het afwegen Is niet een budget afweging, maar een keuze die ook voor de toekomst mee moet kunnen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#11
|
||||
|
||||
wat voor mij de doorslag gaf; wiel>uitvinden.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Wat wil je voor je 1.3 bord hebben Ik heb al vele problemen met bord gekent voordat het werkte en nu nog weigert de microcontroller wellicht is 1.4 beter |
#13
|
||||
|
||||
De ondersteuning van Jeroen van BS-autotune is niet bijzonder te noemen hoor. Johan (van de kever in de OP) heeft heel wat gekloot gehad om ook maar de basis dingen aan de gang te krijgen. Via Jeroen kwam hij niet veel verder en wilde niet concreet antwoord geven op zijn vragen. Uiteindelijk via veel omwegen h.e.a kunnen achterhalen om de boel aan de gang te krijgen met z'n JimStim. Behoorlijk teleurstellend te noemen dus...
Voordeel van KDFI is dat je niet heel je systeem hoeft te solderen en dat het goedkoop is. Megasquirt heeft weer de mogelijkheiden van veel ondersteuning via fora en meer uitbreidingsmogelijkheden.
__________________
1960's Beetle Resto |
#14
|
|||
|
|||
interessant topic, ga ik volgen!
Ben namelijk ook aan het orienteren voor mijn vr6-T. Dus ben benieuwd
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |
#15
|
|||
|
|||
Als je voor een low budget projectje een low budget ecu zoekt en je zelf handig bent met electronica dan is een systeem als deze misschien wel leuk om te doen. Als je een dure motor hebt of je doet er competitie mee en het moet goed en betrouwbaar dan zou ik gewoon dta/haltech/autronic/mbe/motec oid nemen. Ik installeer en onderhoud veel auto's met programmeerbare systemen (vooral dta) en zie veel problemen met goedkope doehetzelf systemen zoals slechte vaak vastlopende software, electrische interferentie problemen, niet kloppende outputs (als ik bv injectorpulsen controleer op mijn scoop) en te trage processors/electronica. Als je er niet te veel van verwacht en je houd van knutselen dan is zo printje van 250 euro misschien wel aardig.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Als je verder kijkt via google en je zoekt op jeroen, en zn kdfi gebeure. Zie je veel negatiefe reacties. Maar kan me ook zeer goed inleven in jeroen zn situatie. Hij verkoopt spullen, en bied ook een cursus aan van 50 euro. Zodat mensen begrijpen gaan hoe alles werkt. Mensen die een cursusje gevolgd hebben zal die ook wat makkelijker helpen heb ik al in de gaten, das ook een reden dat ik het ga doen. Wat is nou 50 euro, je steekt er wat van op en het is makkelijk voor de opbouw. Veel mensen die lopen te klagen over weinig feedback hebben volgens mij ook niet zon cursusje gevolgd....50 euro is zeker te veel geld, of een vrije dag opnemen niet waard voor iets leerzaams. Als iemand de hele dag druk is met mensen bellen die met vragen zitten dan kom je niet toe aan je gewone werk....Dan vind ik het niet gek dat je soms een antwoord krijgt waar je niets mee kan. Ik heb ondertussen ook nog niets besteld/gekocht of geregeld. Ik denk wel dat het een kdfi gaat worden, want waarom zou ik een klap geld uitgeven aan een ander systeem terwijl een kdfi van een paar honderd net zo goed werkt? |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Ben ik helemaal met je eens, maar ik heb (nog) een standaard 16V....Ik begreep trouwens dat USB gateway vrij stabiel is op KDFI... Quote:
Het is ALTIJD de stront die als eerste komt helaas... Ik werk op een fabriek waar we instrumentatie gebruiken om snelheid, trillingen en overspeed van gas en stoom turbines te bewaken, dat spul kost tonnen, maar als je daar mee om wil kunnen gaan, hoort er gewoon een meerdaagse cursus bij van 10.000 plus...vindt dat hij het dan niet slecht doet voor 50 euri... Wat hij aanbied is een gewaagde zet, je bepaald zelf je ondersteuning en daarmee indirect ook je eindresultaat Dat is in mijn vak niet denkbaar...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Last edited by Audi1981 : 08-02-2013 at 20:59. |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Ook als je een cursus gevolgd heb krijg je geen feedback Ik spreek uit ervaring Ik heb meer respect voor mnr kastner van www.k-data.org En het bord kost een paar 100 euro alleen daar blijft het niet bij Rond de 1000 euro ben je kwijt (draadboom sensoren lambda stekkers disbobine) vergelegen met andere systemen is dat nog goedkoop Ik heb mijn 16v draaien op kdfi. Het stelt lekker af en rijd ook perfect vergeleken met andere systemen vind ik dat het echt niet onder doet alleen het is af en toe hoofdkrakend met de problemen die je onderweg het installeren en gebruiken tegen komt. Last edited by naaVWz : 08-02-2013 at 23:19. |
#19
|
||||
|
||||
Ik loop al ruime tijd te twijfelen hoe ik mijn ombouw zal aanpakken.
Ik heb een K-jet Turbo 8v die maar niet lekker wil afstellen en lopen. Een G60 motor gekocht kompleet met digifant 1 ecu welke met G chip niet kan draaien omdat Turbo heel andere kernveldwaardes heeft dan G lader. Dus andere Chip erin en laten afstellen kost bij benadering €750 Dus een kdfi 1.4 met pnp G60 behuizing voor €499 zie ik wel zitten. Hierbij komen ook weer afstelkosten maar zou je via de megasquirt forums En een laptop grotendeels zelf kunnen doen. Ook megasquirt zelf solderen zie ik als een prettige bezigheid omdat het een stukje onder de hobby valt. Ik ben overigens niet op zoek naar 250+ pk Als een goed lopende , altijd startende en hoog fungehalte auto met 180pk ontstaat is dat al geweldig
__________________
Superdub Sleutelhanger en Stickerpakket kopen ? PM -------------- 1986 Golf Callaway Turbo GTI BBS 1991 Golf Cabriolet Sportline. -------------- |
#20
|
|||
|
|||
Ondertussen heb ik een R32 in mijn golf gebouwd.
En volledig op KMS over gestapt. Voor mij nooit meer anders, met dit soort projecten. De service en werkwijze bij van kronenburg heb ik als zeer prettig ervaren. Daar heb ik hem ook laten rollen. Ook de aftersales is super. Map sensor stuk gegaan. Meteen nieuwe opgestuurd. Ook vind ik de modulaire opzet van de systemen fijn werken. Zo ook de software, met de handleiding ben je zo op weg. Gr, pim |