#1
|
|||
|
|||
start niet meer
Hallo,
Ik heb een golf 2 1.3 met injectie, NZ blok uit 1990. moest soms wel is 2x starten voor hij aansloeg. Nu start hij helemaal niet meer. als ik remmenreiniger in het gasklephuis spuit slaat hij heel even aan. Dit betekend in mijn ogen dat hij geen brandstof krijgt?? Toen ben ik even naar de garage geweest en gevraagd wat het eventueel zou kunnen zijn, hun durfde met zekerheid te melden dat het de brandstofpomp was. deze heb ik dus vervangen door een nieuw exemplaar. erin gezet en nog niet starten volgens mij krijgt hij geen stoom want als ik hem start en ik haal de slang van de injectie (vanaf de brandstofpomp naar injectiebalk) komt hier ook geen benzine uit. zekering is ook nog goed. Heb net de ecu gedemonteerd, deze zag er helemaal als nieuw uit. stekkers waren ook allemaal schoon enz. niks geks te zien daar. nu kan het nog het relais zijn?? Kan ik deze doormeten o.i.d?? en verder nog tips wat ik kan proberen? Mvg Mark |
#2
|
||||
|
||||
Bij de gti motoren ligt het vaak aan relais die geen signaal doorgeeft.
Geen idee of 1.3 dit ook heeft, doe enkel gti'tjes :-) Soms is de leiding verstopt wegens vuil in de tank. Check zeker de volgende punten om 1 voor 1 uit te sluiten: 1: bougie uithalen en kabel per kabel checken terwijl er gestart wordt. (moeten alle 4 vonken geven, niet tegelijk uitreraard) 2: klinkt gek, maar sommige golfkes hebben vaak last van brandstofmeter die niet meer naar behoren werkt, dus geeft aan dat er nog benzine is, helaas is de tank leeg !!!! 3: Zit er geen startonderbreking op ? Kan ook benzinetoevoer blokkeren ! 4: Sleutel of contactslot is uitgesleten en geeft niet overal contact (checken met reservesleutel ? ) greetz
__________________
Niet te genezen, wel lekker gevoel THE CHASE IS BETTER THAN THE CATCH |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Zeker de brandstofleiding checken of die niet verstopt zit !!! Heb dit op een cabrio gehad greetz
__________________
Niet te genezen, wel lekker gevoel THE CHASE IS BETTER THAN THE CATCH |
#4
|
||||
|
||||
hoe is het gesteld met de rotor +verdelerkap,? is er überhaupt wel vonk? stroomverdeler(waar de verdelerkap op zit) geeft eveneens vaak storingen ,eerst meten tijdens starten( 5 volt op de buitenste contacten gemeten,of een knipper ledtester gebruiken)alvorens vervangen,die garage waar je bent geweest zou ik maar mijden,op afstand kun je nooit zien/horen/uitsluiten wat het wel/niet is ,
|
#5
|
||||
|
||||
draait jou pomp wel ,
geen vonk geen benz ,halvoeler ondsteking ,onsteking modulle , bekijk dat eerst effe , vrgr gooi |
#6
|
||||
|
||||
Heb je de opvoerpomp in de tank ook gecontroleerd?
|
#7
|
|||
|
|||
Ik zou je relais even nakijken.
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#8
|
|||
|
|||
heb vanmiddag het relais overbrugd met zekering er tussen, toen begon de pomp ineens te lopen en kreeg ik ook echt brandstof bij de injectorbalk.
Hij start alleen nog steeds niet haha. Morgen is kijken naar de vonkjes en een nieuw relais halen natuurlijk. Is dit gewoon een standaard iets wat je bij slager/brezan kan halen of moet ik hiervoor naar de vw?? gaat om nummer 67 met 4 pootjes. |
#9
|
|||
|
|||
Relais overbruggen -> wel brandstof betekent: brandstofpomp goed.
Brandstofpomprelais zelf is waarschijnlijk ook wel goed hoor (kun je even testen op de accu of hij klikt). Waarschijnlijk wordt het relais helemaal niet aangestuurd, en dat gebeurt alleen vanuit de ecu. Waarschijnlijk is de Hallgever in de ontsteking op zijn eind (ecu zelf gaat veel minder snel stuk). Een NZ ecu doet namelijk helemaal niks als er geen toerentalsignaal vanuit de Hallgever binnenkomt. Het is een soort bescherming, hij gaat er van uit dat de motor niet draait (geen toerental) -> dus geen signaal naar het brandstofpomprelais (wordt geen brandstof rondgepompt). |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
zo ist geen vonk geen benz ,, effe ondsteking wissele .succes |
#11
|
|||
|
|||
Heb net vonk gecontroleerd en dat is gewoon goed
Kan het zijn als ik het relais overbrug de injecotoren niet werken oid?? Want hij krijgt nog steeds geen benzine in de cilinders |