#21
|
|||
|
|||
Nu weet ik niet helemaal wat de bedoeling van de diverse opmerkingen is: zijn die grappig bedoeld, of sarcastisch?
De foto lijkt me niet erg serieus, misschien een fotoshop of zo? Nogmaals, als ik een teller compleet uit een MK3 haal, kan ik die [bijna] zonder enige aanpassing monteren in een MK2? mechanisch gezien dus? Dank, Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#22
|
||||
|
||||
de tellerbak is ongeveer anderhalve centimeter breder `dus ophang beugels aanpassen en inbouwraam oprekken met de fohn
|
#23
|
||||
|
||||
in mijn golf 2 vr6 heb ik ook met een paar kleine aanpassingen de vr6 teller in kunnen bouwen, idd met beugeltjes en dat werkt prima. mijn reaktie is serieus ik kan er ook niks aan doen dat er dan dergelijke reakties op komen... dat zegt meer over die persoon dan over mij
|
#24
|
|||
|
|||
Prima!
En bedankt, nu weet ik tenminste wat er bedoeld wordt Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#26
|
|||
|
|||
Alleen als je een mk3 gti pakt moet je dus ook de achterad ombouwen, i.v.m. de steek die is 5x100. En als je spoor 5cm breder wordt ziet het er niet uit, en passen je wielen niet meet fatsoenlijk.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#27
|
||||
|
||||
Quote:
ik denk dat degenen die hier op reageren dit zo sarcastisch bedoelen maar meer realistisch, dus meer het idee van het hoord er niet in maar als je het doet doe het dan wel zo dat het lijkt dat het erin hoort en niet zo dat je de tellers maar half ziet dus als je zulke foto's als voorbeeld gebruikt kun zulke reactie verwachten dus deze zijn helemaal niet bedoeld met een achterliggende gedachte maar meer een eerlijke mening zeg maar |
#28
|
|||
|
|||
Quote:
Dat was ik ook niet van plan, maar bedankt voor de tip. Ik weet wel dat de voorkant van de MK3 ongeveer 5 cm breder spoor heeft als de 2, maar dat zou toch wel moeten passen in de bestaande wielkuipen? Ik ga toch niet verlagen of zo. Anders de oude triangels gebruiken, maar dan moet wel weer op zoek naar andere aandrijfassen, ben ik bang. Of passen mijn 'oude' assen op de naven en de bak van een MK3? Ben nu aan het uitkijken naar een redelijke MK3 met niet al te veel km's, [goede motor en voortrein], maar die zijn allemaal te koop aan de andere kant van NL Nogmaals bedankt allemaal. Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#29
|
|||
|
|||
Quote:
Vind zelf dat een spoorbreedte van 5cm breder geen gezicht is. Je kunt eventueel ook zoeken naar een ibiza, deze heeft al wel de juiste spoor breedte en gewoon 4x100. Heb je ook gewoon in 2.0 of 2.0 16v
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 20-01-2013 at 19:24. |
#30
|
|||
|
|||
Tussen welke jaargangen dan, die Ibiza?
Dan zit je toch wel weer met de bekabeling, zekeringkast en klokken? Of is dat ook allemaal het zelfde dan? Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#31
|
||||
|
||||
tot 99 hetzelfde volgens mij
|
#32
|
|||
|
|||
Mag ik dit nog even weer naar boven halen?
Ik denk dat het nu allemaal duidelijk is, op 1 puntje na: Het stuurhuis mèt bekrachtiging van een mk2 is gelijk aan de mk3; maar de koppeling aan de stuurkolom is niet hetzelfde. Nu begrijp ik dat een stuurkolom van een mk3 dikker is dan een mk2. Dus wat is er nodig, om een stuurkolom van een mk2 aan te sluiten op een bekrachtigd mk3 stuurhuis, dat ik momenteel dus niet heb. Is daarvoor een onderdeel verkrijgbaar, of moet dit laswerk worden, wat ik liever niet doe....... Bedankt. Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#33
|
||||
|
||||
Een geribbeld stuurhuis van een 3 kan je niet aanpassen naar golf 2. Het kale huis wel. (Armen overzetten) kruiskoppeling van een mk2 gebruiken. De mk3 is inderdaad anders.
Pomp beugels/ poelie is 9/10 keer ook anders dan van een mk2. Maar is in dit geval geen issue gezien je de golf3 motor gebruikt.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#34
|
|||
|
|||
Wat bedoel je daar precies mee: "geribbeld" kan niet , maar het kale wel??
Ik snap dat de stuurarmen overgezet moeten worden, of ingekort, omdat de mk2 smaller is. Maar zijn er dan ook nog weer 2 soorten bekrachtigde stuurhuizen dan? In deze post http://www.volksforum.com/forum/sho...ostcount=1staat er ook het een en ander over dit onderwerp, maar geen indicatie hoe/of de cardankoppeling van de 3 op de stuurkolom van de 2 past, dacht dat niet. Ebn die koppeling van de 2 past weer niet op het stuurhuis van de MK3 bekrachtigd?? Dus alleen een koppeling van de MK2 met bekrachtiging gaat passen? En dié zijn er dus bijna niet... Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#35
|
||||
|
||||
ZF is een geribbeld huis:
TRW een glad huis: De koppeling van een 2 past wel op een 3 huis. maar dan wel met het "lange" asje op het stuurhuis: Om het nog leuker te maken; TRW en ZF zijn zowel op de Golf 3 en 2 te vinden. Dus om "safe" te zijn, zoek een TRW. (mocht je de Golf 3 spoorbreedte aanhouden dan heb ik een complete ZF set van een Golf 3 liggen die weg mag/moet)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 25-02-2013 at 22:45. |
#36
|
|||
|
|||
waarom zo moeilijk doen allemaal. motor van een mk3 gti, + subframe daar de draagarmen van een mk2 in steken een bekrachtigd stuurhuis van een corrado der op en gaan met die banaan.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#37
|
|||
|
|||
of pak een corrado 2liter 8v of 16v dan kun je zo alles overschroeven.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#38
|
|||
|
|||
Quote:
OK, als ik het goed heb, kan je dus wel een ZF/glad stuurhuis ombouwen naar de smallere spoorbreedte van de MK2, als je de oude spoorstangen van de MK2 gebruikt; die zijn dus over te zetten, toch? Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#39
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt niet... Ik heb gisteren nog een geribbeld, alu stuurhuis van een VR6, omgebouwd naar Golf 2 spoorbreedte... Spoorstangen zijn plug en play... (kwamen zelfs uit een glad huis geloof ik) Kruiskoppeling van de Golf 3 past ook gewoon dacht ik. Moet alleen dus in de gaten houden welke vertanding op je stuurhuis zit. Aan de stuurstang binnen zijn ze allemaal hetzelfde geloof ik.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#40
|
|||
|
|||
Mij is verteld [door een sloper/2e hands handelaar] dat een stuurstang[stuurkolom dus] van een mk3 dikker is dan een mk2......en dat daar het tussenas probleem dus zit.
Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |