#1
|
|||
|
|||
aandrijfassen en verlagen
heb het forum wel redelijk afgezocht, maar kom niet op een duidelijk antwoord.
de vraag richt zich op de korte aandrijfas... ik begrijp dat er voor de golf 2, 2 soorten homokineten zijn, van 90 en 100mm. ik moet de 90mm hebben... verder zouden er 2 lengtes as zijn, die van een 4bak en een 5bak. die van de 5 bak zou ongeveer 2cm korter zijn als die van de 4bak.. nu vroeg ik me af, kan het zijn dat ik bij het verlagen beter kan overgaan op een kortere aandrijfas? volgens mij staan de aandrijf asses normaal zo / \ en nu staan ze volgens mij meer zo - - opzich zou de lengte dan toch korter moeten? ik heb het idee dat mijn vorige aandrijfas stuk gegaan is doordat deze te ver door gedrukt werd na een drempel iets te hard genomen te hebben. ik heb er nu weer een complete as van een 4bak onderzitten, maar wat kan ik nu beter reserve leggen? weer van een 4bak, of toch maar die van een 5bak? de golf is verlaagd met zoon 13 uit een dozijn schroefset, in de laagste stand, en voor zijn die kleine hulpveertjes er uit. zal toch vast niet de eerste zijn die hier mee rond knort? |
#2
|
||||
|
||||
Zou niet uit moeten maken,echter bij iedere modificatie gaat de zwakste schakel als eerste.......bedenk ook even wat er gebeurt tijdens uitveren van auto ,de as moet vrije speling hebben ,denk dat je monteren van een kortere as juist problemen krijgt,wringen van kogels in homokineet in uiterste stand,heb overigens nog een set 90mm assen liggen mocht hij weer kapot gaan om e.a. reden
|
#3
|
|||
|
|||
Beide kanten de originele cardan as 7mm inkorten en het probleem van spanningen is verleden tijd
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zou er niks aan doen, ik heb tijden met \ / dit gereden en er is nooit wat kapot gegaan. |
#5
|
|||
|
|||
zodra de assen \ / staan, dan zijn ze ook weer op normale lengte lijkt mij
voor uitveren ben ik niet zo bang, dat doet hij eigenlijk niet... het is zoon cheap-cheap setje, wat gewoon kei hard is, zowel in als uit.. geloof ook niet dat ik als de auto nu met de wielen los hang, het wiet nog zo laag komt als hij origineel zou komen, dus de totale lengte zou volgens mij om die rede dus ook korter mogen zijn?? denk dat ik het anders maar gewoon probeer, zorgen dat er toch een extra 4bak asje klaar ligt voor als het stuk gaat... |
#6
|
||||
|
||||
Lang verhaal kort:
Kineet vervangen en weer gaan. Je zegt as kapot. Bedoel je niet de kineet? Verschil zit alleen in de lange assen, een 4 en 5bak verschil is er niet. Alleen verschil in 020 en 080 type bakken. Hiervan is de 020 as alleen aan de lange as iets langer. Korte as is even lang in alle golf 2 modellen. Verschil in binnenste kineet zit er vanaf 66kw. Dan is het 100mm. Eronder 90. Aan de wielkant zit er vanaf 7/87 een verschil, dat is de aanligrand op de as en naaf. Deze is 53mm geworden ipv 50.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
|||
|
|||
tim, je hebt gelijk, bedoel idd dat de kineet stuk gaat...
losse kineet vragen ze op de sloop net zoveel voor als voor een complete as (15/20 euro) dus had laatste keer maar gewoon complete as gepakt. hbase geeft wel een lengte verschil, ook voor de korte as... maar goed, die zit er opzich wel vaker naast! wat is de aanligrand? kan dit kwaad als ik de verkeerde heb? |
#8
|
||||
|
||||
het lager kan stuk lopen wanneer dit een van de 2 niet juist is.
Heb het zelf alleen nooit geprobeerd.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#9
|
|||
|
|||
hmm, niet echt op gelet, ga er maar vanuit dat het de goede is dan
zit er alweer een goeie 1500km onder denk ik.. maar dat is de ran die aan de binnekant tegen het lager aandrukt ofzo? |