|
||||
|
||||
Verwarming golf 2 td doet het niet
mijn verwarming golf 2 td doet het niet alles ik de schakelaar draaie krijg ik koud lucht in plaats van warm lucht aan wat zou het liggen..gr
|
|
|||
|
|||
Kachelradiateur verstopt, kachelmodificatie welke kapot is of foam welke van de kachelhuis kleppen af is.
Wordt de motor nog wel goed warm ??
|
||||
|
||||
ja, hoe gedraagd de koelwater temp zich? op de meter en in de rad?
|
|||
|
|||
hier staan 100 dingen of zo over vermeld ff de zoekknop gebruiken
|
|
||||
|
||||
de foam werk heb weet niet of de Kachelradiateur verstopt is koelwatertemperatuur
meter blijf laag ..gr |
|
|||
|
|||
Thermostaat kopot vermoed ik, omdat je motor ook niet warm wordt. Die dus eerst vervangen en het zaakje weer goed ontluchten.
|
||||
|
||||
Ik heb dit probleem ook sinds een paar weken. Mijn temperatuurwijzer geeft gewoon 90 graden uit, ook op de snelweg. Mijn thermostaat werkt nog prima.
De koelvloeistofslangen van en naar de verwarmingsradiateur zijn ook warm. dus doorstroming is er ook vermoed ik. Verschil tussen koud en warm is er nauwelijks merkbaar. Als ik het foam wil controleren moet dan hat dashboard uitgebouwd worden? |
|
|||
|
|||
Nee dat hoeft niet, je hoeft alleen maar het onderste gedeelte van je dashbord er uit te halen.
Heb net mijn kachelradiateur en kachelmotor vervangen en hoefde mijn dash er ook niet uit.
Polo 9n 2003 1.4 16v blauw Daily Passat 2.0 20V 2004 blauw SOLD Audi A3 1.9TDI blauw TOTAL LOS Polo 6n 1.3 1995 SOLD MKIII 1.9d 1996 SOLD Polo 6n 1.9 SDI 1998 SOLD MK III 1.4 1994 SOLD MKII 1.3 mat-wit 1990(Rat) Sold Polo 6n 1.6 1996 Sold |
|
|||
|
|||
Kackelhuis demonteren en uit elkaar halen, de foam vervangen ( ik zelf doe dit altijd met aluminium tape, werkt perfect ). Is een k*t klusje, maar is goed te doen. Uurtje of 2/3 krijg je dat wel klaar
|
||||
|
||||
Maar om je kachelhuis te demonteren hoeft je dashboard er niet uit? Dat wel moet bij een polo (waar ik meer aan sleutel).
|
|
||||
|
||||
Quote:
Een polo is geen golf
|
||||
|
||||
hoop dat het dat is thermoostaat want de foam werk goed dus moet gaan kijken deze weekend..GR
|
|
||||
|
||||
vraagje wat kost en thermostaat en Kachelradiateur wil ze vervangen allebei..GR
|
|
|||
|
|||
Quote:
Het is maar net waar je het haalt, wat voor merk het is en of je korting krijgt. Denk dat je wel klaar bent voor 40-80 euro
|
||||
|
||||
Ik heb van het weekend de kachel uit elkaar gehaald, het lukte me de unit te demonteren zonder het hele dashboard te demonteren. Helaas wel een pen afgebroken, maar deze heb ik weer kunnen lijmen.
De schotten heb ik met aluminiumtape in getaped en vervolgend met afzuigkapfilter en bisontix beplakt. Kacheltje wordt weer heerlijk warm. Gelijk ook alle bewegende delen gesmeerd en alles loopt weer mooi soepel. |
|
||||
|
||||
Lekker bezig Jorp!,