#1
|
|||
|
|||
Golf 1 1100 slaat niet meer aan na zonder benzine vallen.
Hallo,
Ik ben met mijn Golf zonder benzine gevallen (ik weet het, beste oplossing is op tijd gaan tanken, maar dat deed ik dus niet. :p ) Nu, sedert ik zonder benzine gevallen ben krijg ik hem niet meer gestart. Het is eigenlijk al van september, dus ik heb al heel wat afgefietst dit halve jaar, maar ik begin het nu toch stilaan beu te geraken. Wat ik al vervangen/gedaan heb: -Nieuwe benzinefilter -Carburator ultrasoon gereinigd en gereviseerd -Andere carburator geprobeerd -Nieuwe bougies -Nieuwe bougiekabels -Nieuwe condensator -Nieuwe rotor -Nieuwe contactpunten -Nieuwe stroomverdeler (Delco) zelf, helemaal vervangen En nog steeds wil die niet aanslaan. Als ik de gas helemaal indruk dan blijft hij voor een 5-tal Ã* 10-tal seconden draaien op een zeer laag toerental (veel lager dan stationair hoort te zijn.) , waarna hij weer uitvalt. Als ik dan ook maar een beetje de gas los valt hij ook onmiddellijk uit. Is er iemand die al ooit hetzelfde probleem heeft voorgehad? Zoja, wat is bij u dan de oplossing geweest? Anderen mogen natuurlijk ook meedenken, waarschijnlijk heb ik iets over het hoofd gezien, en alle hulp wordt ten zeerste gewaardeerd. Groeten, Carl P.S.: Ik wist niet waar dit topic juist thuishoort,dus zet ik het maar onder de subcategorie Motoren en ook onder die van Golf mk1. Indien dit niet zo hoort, laat het me even weten en dan verplaats ik die wel.
__________________
"If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem." |
#2
|
|||
|
|||
heb ooit met mijn golf 3 mijn katalysator verstopt gehad, miss dat het daaraan ligt? had dezelfde symptomen als jij nu hebt.
succes |
#3
|
||||
|
||||
Vacuum in de tank misschien?
Staat er wel genoeg benzine in de filter, ontsteking wel goed op tijd ? Carb wel goed afgesteld na revisie en reiniging, co niet dicht toevallig ?
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984 |
#4
|
|||
|
|||
het zal inmiddels wel opgelost zijn. Mocht er een mechanische brandstofpomp opzitten moet je egt lang doorstarten voordat hij brandstof door trekt. Je kunt evt. ook je leidingen vullen met brandstof en dan starten met startpilot... Dat heeft bij mij gewerkt.
__________________
It's all about lines, stance and engineering which only a few will understand Fuck fuel consumption, I smile when i drive and you don't. |
#5
|
|||
|
|||
je brandstofpomp is mss naar stuk ?
|
#6
|
||||
|
||||
Ooit een defecte vulpijp gehad? Dan zit nu je leiding verstopt met troep waarschijnlijk...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
||||
|
||||
Hopelijk is het probleem al opgelost, maar misschien heb je hier iets aan.
Bij zulke problemen loop ik eigenlijk alles gewoon eens af. 1) Kleppen stellen, normaal is dit niet veranderd, als ik je startpost goed lees, maar dit kan zeker geen kwaad. 2) Contactpuntjes lichtjes opgeschuurd, ontvet en droog geblazen ! Contactpuntjes afstellen met contacthoekmeter of via voelermaat 0,4 mm Vaccuumpado op verdeler testen door er zelf es aan te zuigen en te zien of het inwendige van de verdeler roteert. 3) Verdeler op (ongeveer) dezelfde positie zetten als voorheen, je zal altijd de voorontsteking terug moeten regelen via de strobo als ie warm gedraaid is 4) Controle mechanisch pompje: blazen op een uiteinde -> niets horen blazen op ander uiteinde -> lucht horen beiden OK, pompje OK ! 5) Nieuw voorfiltertje, kan nooit kwaad 6) Controle genoeg verse benzine aan carb, door even de toevoerslang naar de carb los te maken en te zien of benzine uitkomt (in gutsen) Indien dit alles OK, dan denk ik dat het probleem hem in de carb zelf zit. 1) Basisafstelling van CO en stationairschroef van de carb vind je wel terug in ander post hier op het forum. 2) Aangezien deze gereviseerd (compleet gedemonteerd) is, denk ik dat de afstelling van de gasklep t.o.v. de getrapte chokeschijf veranderd is. Ik weet niet welk type carb je hebt, bij sommige moet je via een voeleraat de gasklepspleet (onbediend en volledig ingeduwde choke!) afstellen, bij andere het verhoogd stationair toerental. 3) Check ook even of je chokeklep spleet correct is afgesteld! Probeer eens je gasklep wat verder open te zetten via de schroef op de achterzijde van de carb (zit in de hevel die verbonden is met de gasklepas). Ik denk dat hier het probleem zit. Als het probleem hiermee (wat) verholpen is, kun je verder gaan op de uiteindelijke afstelling van ontsteking en carb. Morgen zal ik een blad posten met alle afstelgegevens erop voor verschillende Golf 1 carbs. Veel succes alvast !!
__________________
Golf 1 1100cc 1983 - das original |
#8
|
||||
|
||||
__________________
Golf 1 1100cc 1983 - das original |