#1
|
|||
|
|||
g40 in golf 2
voor een motorombouw van 1.3 naar 1.3 g40 waar moet ik dan allemaal aan denken? Buiten remmen en aanverwante artikellen.
Is dat een beetje plug and play? Dus motor, motorkabelboom aansluiten en klaar?? Of is dit voor de huis en tuin klusser niet te doen. |
#2
|
||||
|
||||
Welke versnellingsbak ga je gebruiken, je zal moeten kijken op de aandrijfassen dan nog passen.
__________________
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged. |
#3
|
|||
|
|||
Gewoon die van de polo. Ik heb een jetta gehad en daar zat ook een polo bak achter. Zal denk ik wel passen met de assen.
Opvoerpompje uit de g40 moet die ook omgebouwd in de golf 2?? Of heeft deze zoiets ook standaard? |
#4
|
||||
|
||||
http://www.motor-talk.de/forum/polo...609.html?page=1
http://www.vwgolftreff.de/forum/t/11008 http://www.volkstreff.de/showthread.php?t=79734 ik heb alleen gene idee of je goed duits kan ,,, op golf1.info staat ook een topic met een golf2 g40 ombouw |
#5
|
||||
|
||||
Ik denk assen.van een 1300 golf of jetta. En opvoerpomp gewoon van een type2 golf/jetta.
Is een g60 niet wat? Past iets makkelijker en direct meer pk's |
#6
|
|||
|
|||
ik heb hier een hele g40 staan en het is weer eens wat anders. Hoeft ook niet belachelijk snel te zijn.
en richard bedankt voor de links!! heb je een directe link van golf 1 info. Als zoekbegrip g40 vind die niks. Last edited by VWJYI : 21-11-2012 at 19:12. |
#7
|
||||
|
||||
hej dave, leuk project!
er zijn er enkele hier op het forum die daar al mee rijden. maar zou ff geen namen op kunnen noemen.
__________________
mk1 golf cabriolet '84 |
#8
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 13:13. |
#9
|
||||
|
||||
Afslijpen! Golf 2 heeft bij de dynamo geen motorsteun.
|
#10
|
||||
|
||||
Ik rijd met een G40 in een Golf 1, maar dat is toch net even anders dan een Golf 2, want hier heb je geen subframe enzo. Bij mij zijn wel motorsteunen e.d. op maat gemaakt.
Wel zal je ook de kabelboom aan moeten passen, de zekeringkast en accu zitten heel ergens anders en de motorruimte van een Polo is wat korter, dus sommige kabels ook. Dat geldt ook voor IC buizen e.d. Waarschijnlijk plaats je de bobine en ECU ook ergens anders dan dat ie normaal bij de Polo zit. Je zal hier en daar dus wel wat moeten aanpassen/vermaken/solderen/lassen etc. Het is geen plug and play, maar ook weer geen 'rocket science' |
#11
|
|||
|
|||
Hoi,
Heb je de G40 zelf geplaatst? Ik heb namelijk ook een G40 in men golf 1 getast maar deze loopt zeer slecht. Ik vermoed dat er wat dingen met de elektronica miszitten. Ook het startcontact werkt niet naar behoren. Soms kan ik de motor gewoon niet stillegge. Zie jij het zitten om, tegen betaling dan wel, eens te komen kijken naar de mijne? Ik ben van Essen, net over de grens bij Huijbergen (BOZ) greetz, Luc |