Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 26-12-2012, 20:05
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Quote:
Originally Posted by Jan-Turbo
"Voor mij kan t vermogen niet hoog genoeg zijn :P Maar het moet wel betrouwbaar en zuinig blijven."
Ben toch eens benieuwd hoe je dit voor je ziet? Gezien je wens naar zoveel mogelijk vermogen druist dat wat in tegen je wens van "zuinig". Als je zuinig wilt rijden zul je ook defensief moeten rijden en dan heb je aan vermogen niet zo heel veel.

Het gat wat je op de foto laat zien zou ik wel degelijk aanpakken. Kost wat tijd maar dan doe je t wel in 1x goed. Doe je t niet dan word het haastwerk en als je daar nu al mee begint heb je nog maar 1 ding voor ogen: z.s.m. die motor erin knallen en racen met dat ding en daar krijg je spijt van!
Dan is dit het eerste plekje wat je overslaat en is de kans zeer aanwezig dat je grovere fouten gaat maken waardoor je motor het niet zal doen, je elektronica hapert, tellers niet werken of b.v. je remmen het niet naar behoren doen.
Als je t nu snel en half doet kost t je straks dubbel veel tijd om zaken te gaan herstellen of geef je er door de tegenvallers de brui aan en heb je niks meer en daar ben je nu niet voor aan t sleutelen lijkt me...

Ik wil je hiermee niet op je nummer zetten maar je gewoon waarschuwen voor de fouten die ik en waarschijnlijk velen met mij al te vaak hebben gemaakt.

Succes met de hobby!

Oh, ik ga niet tot t maximum ofzo hoor. Zohoog als makkelijk mogelijk is. En dan is ie gewoon nog zuinig. Als ik 130 op de snelweg rij gebruik ik t vermogen toch niet.

Je hebt gelijk, ik pak t gewoon effe goed aan en ga dat gat dichtlassen morgen.

Bedankt voor je reactie, kritiek word gewaardeerd hoor!

Bert, bedankt voor je reactie. Duidelijk zo!
Reply With Quote
  #62  
Old 27-12-2012, 01:31
de koen de koen is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 55
Default

Quote:
Originally Posted by Jan-Turbo

In mijn caddy ligt een tdi 130 pk (motorcode weet ik zo even niet) die daar bovenop nog een keer is gechipt tot 160 pk.



jij hebt toch een tdi motor met gewone brandstofpomp ? dat is dan 90 of 110pk.
Chippen naar 160echte PK"s is ook sneller gezegd dan gedaan hoor.
Reply With Quote
  #63  
Old 27-12-2012, 08:12
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

het is maar net naar wat voor project je kijkt van hem de caddy of de golf
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v

Last edited by ewcaddymk1 : 27-12-2012 at 22:07.
Reply With Quote
  #64  
Old 27-12-2012, 13:57
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
het is maar net naar wat voor project je kijkt van hem de caddy of de golf


K heb de haren al van mn hoofd afgeschoren want mn haar gaat er recht van overeind staan met al die projecten van me...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #65  
Old 27-12-2012, 20:18
de koen de koen is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 55
Default

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
het is maar net naar wat voor project je kijkt van hem de caddy of de golf


staat toch in de quote dat hij het zelf heeft over zijn caddy met zogenaamde 130pk motor, waarop ik reageer dat dit een 90 of 110pk is. Dus laat die maar achterwege.

ook die golf2 is een een 90 of 110pk..
Reply With Quote
  #66  
Old 27-12-2012, 20:24
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by de koen
staat toch in de quote dat hij het zelf heeft over zijn caddy met zogenaamde 130pk motor, waarop ik reageer dat dit een 90 of 110pk is. Dus laat die maar achterwege.

ook die golf2 is een een 90 of 110pk..

jup roterende pomp>orig. 110pk max.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #67  
Old 27-12-2012, 22:09
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by de koen
staat toch in de quote dat hij het zelf heeft over zijn caddy met zogenaamde 130pk motor, waarop ik reageer dat dit een 90 of 110pk is. Dus laat die maar achterwege.

ook die golf2 is een een 90 of 110pk..

wat voor

__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #68  
Old 28-12-2012, 07:30
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Quote:
Originally Posted by de koen
staat toch in de quote dat hij het zelf heeft over zijn caddy met zogenaamde 130pk motor, waarop ik reageer dat dit een 90 of 110pk is. Dus laat die maar achterwege.

ook die golf2 is een een 90 of 110pk..


Rustig jongens, geen ruzie maken. Golf is 90 pk, Caddy heb ik aan de loop gehad en verder nog niet.

De info die ik van de vorige eigenaar heb gekregen is dat ie gemeten is op 160 pk. Die man zit bij een internationaal belgisch racingteam, geen Patrick vd lts die eens wat omknoeide.
Als ik lieg dan lieg ik in commissie.
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #69  
Old 28-12-2012, 10:34
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Flinke discussie om hooguit 40 pk. :P

Morgen haal ik een los AHU motorblok op. Is toch makkelijker voor mij als een complete auto.

Blok is compleet met electronica, als er nog liefhebbers zijn voor de ecu enzo? Ga ik toch niet gebruiken.

Wil proberen de motorruimte dit weekeind in de primer te zetten.

Twijfel nog of ik de golf 3 tellerbak ook inbouw, weet niet of ik de telleraandrijving van het tdi blok zo op mn originele teller aan kan sluiten? Heb ik alleen geen toerenteller.
Reply With Quote
  #70  
Old 28-12-2012, 13:33
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Wat voor bak ga je gebruiken?
En wat/welke remmen ga je gebruiken?
Goede remmen zijn belangrijker dan 140pk.
Reply With Quote
  #71  
Old 28-12-2012, 15:45
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Vr6 onderstel eronder, zit je met de remmen meteen goed...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #72  
Old 28-12-2012, 17:18
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Quote:
Originally Posted by Mtdi
Wat voor bak ga je gebruiken?
En wat/welke remmen ga je gebruiken?
Goede remmen zijn belangrijker dan 140pk.

Gewoon de bak die er ori achter zit (achter de tdi)

Eerst nieuwe originele remschijven/blokken. Mocht dat niet voldoen ga ik naar de mogelijkheden kijken voor groter. (past er uberhaupt groter in 14 inch?)
Reply With Quote
  #73  
Old 28-12-2012, 17:23
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Je gaat de orginele remmen gebruiken die onder de Caddy zitten?
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #74  
Old 28-12-2012, 17:56
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Niet? Wat past er nogmeer plug en play op dan? En, past er groter in 14 inch?
Reply With Quote
  #75  
Old 29-12-2012, 15:46
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

dit setje bijvoorbeeld, past dat op mijn Caddy? En ook in de 14 inch wielen?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...gti-remmen.html
Reply With Quote
  #76  
Old 29-12-2012, 17:57
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Je moet ze van een Scirocco 16v hebben schijf doorsnee van 256mm.
Je eigen set is 239mm.
Die van een Golf2 hebben andere bevestegings gaten.
Als je met 15 inc gaat rijden is de keus groter.
Reply With Quote
  #77  
Old 29-12-2012, 18:09
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Oke, ga ik daar naar opzoek. Bedankt.

Ik blijf sowieso met 14 inch verbreed staal rijden.
Reply With Quote
  #78  
Old 29-12-2012, 19:31
GlennGSi GlennGSi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 32
Default

anders golf 1 gti remmen.. polo g40 remmen.. past ook allemaal..
Reply With Quote
  #79  
Old 29-12-2012, 19:39
Makrolon Makrolon is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 179
Default

Quote:
Originally Posted by GlennGSi
anders golf 1 gti remmen.. polo g40 remmen.. past ook allemaal..

Heuj!

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr

Deze dus bijvoorbeeld?
Reply With Quote
  #80  
Old 30-12-2012, 21:58
GlennGSi GlennGSi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 32
Default

Quote:
Originally Posted by Makrolon


Hallo ! haha jah als dat g40 remmen zijn wel jah.. kan ook nog 13inch omheen.. Kevin Suanes rijd ook met g40 remmen op zen golf 1.. die rooie weet je wel waar hij ook die g40 in heeft hangen.. wat voor een remmen frederic btw op zen cabrio diesel heeft weet ik niet. maar hij rijd met bbs rm 15'' dusja kunnen ook g60 remmen zijn..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum