|
||||
|
||||
Volksburg's Garage & projects
Bij deze deel ik graag de evolutie van mijn onlangs bijgekochte mk2 G60 uit Alkmaar, Nederland.
Op het eerste zicht prijs kwaliteit netjes, maar oordeel zelf maar :-) What you see is not always what you get ... Zo ben ik ermee naar huis gereden: Volgens verkoper een racket ... 2x steekproef in nederland doorstaan op 2 jaar, super onderhouden en zoveel meer ... Tijdens rit naar huis al snel door dat ontstekking mega slecht stond afgesteld , natte passagierskant (kon vanalles zijn), bij warme moter moest stecker 'blauw' afgekoppeld worden, enz. ... Mijn plannen: Gewoon nieuwe lak op en motorisch in orde zetten. Hier beginnen de werken en gauw is duidelijk dat gewoon even in nieuwe lak zetten iets langer zal duren ...
|
||||
|
||||
Fijne brug
|
||||
|
||||
Hier één van de redenen waarom passagiers natte voeten kunnen krijgen :-) Gezond onder de voorvleugels Dat wordt lassen Morgen verder doen ...
|
||||
|
||||
En vooral deze nog proper krijgen ...
|
||||
|
||||
Vind dit zelf de mooiste golf 2 modellen zoals die van jou op de eerste foto is te zien.
Ook lekker bezig al met de auto, maar toch wel kloten dat je dan altijd weer van alles tegen komt. Succes met de opknapbeurt
|
||||
|
||||
zelfde plekjes als mijn g60 zie ik.....succes,je moet er even doorheen kijken
|
||||
|
||||
En ook een andere blerpijp neem ik aan? Succes in ieder geval, ben benieuwd.
@ De Pul ja als je hem lang zo laat staan kan je er vanzelf doorheen kijken!
|
||||
|
||||
Ik snap goed dat dit tegenvalt, maar ik vind het geen slechte koets gezien zijn leeftijd. De mk2 heeft inmiddels de leeftijd dat het normaal is dat hier restauratie-werk aan zit. Als je de benzinetank verwijdert zal je zien dat het montagepunt van de vul-hals ook rot is. Zijn gewoon de standaard plekken die rot zijn na ruim 20 jaar
Ik vind het altijd belangrijk dat er niet al van alles aan gelast is wat hersteld moet worden en oude schades enz. Alles netjes herstellen/vervangen wat rot is en je hebt straks een dijk van een auto |
|
||||
|
||||
Vervolg van de actie :-)
Beide kanten doorslypen en puntlas doorboren. Komt wel los na wat gepruts Na verwijderen bovenkant is de onderkant ook aangetast Reproductie dan maar met een plaat op maat gesneden Nu nog het nieuwe stuk er in na waat aanpassingen ... De rotgeroeste onder/binnenkant v/d ruit waardoor water dus lekker binnen liep. Indien iemand weet waar ik nog nieuwe dichting van schuifdak kan vinden, dan hoor ik het graag. ;-) thanks
|
||||
|
||||
MK1 / Golf 75-83 all sunroof models
MK1 / Jetta 79-83 all sunroof models MK1 / Scirocco 74-83 all sunroof models MK2 / Golf 83-92 all sunroof models MK2 / Jetta 83-92 all sunroof models MK2 / Scirocco all sunroof models Allemaal dezelfde dichting Onderdeelnummer: 321877209A Moet nog bij de vw dealer te bestellen zijn volgens wat gegoogle. Kost +\- €55 Graag gedaan Ce! |
|
||||
|
||||
Hier ben je wel even zoet mee.
|
|
||||
|
||||
@ jelle: merci voor de tip
@ DutchBuild : zal de vulhals ook checken ! In Mei moet hij op Worthersee geraken :-) @ Wauter 42 : Die pijp komt in orde :-) @ De Pul : Komt lekker voor mekaar ;-) @ bprijs : Thanks @ 20harmen20 : yep en hier achter nog genoeg om aan te beginnen :-) live is to short Zalig kerstfeest voor iedereen
|
||||
|
||||
Naar mijn idee valt het allemaal nog best mee wat ik er zo van kan zien, de tip van Dutchbuild is inndd eeen goede, let even op de vul hals deze is kan slecht zijn.
De kanalen van het schuif dak zijn altijd ook een aanrader om even te controleren, deze willen graag verstopt raken. Het plaatwerk onder de accubak wil ook nog wel eens slecht zijn. Succes met dit project!
|
||||
|
||||
@ Lars : merci voor de tips ... !
|
||||
|
||||
Linkse en rechtse achterhoek ROT = uitslijpen en vervangen Zoveel mogelijk deukjes uitgetrokken met puntlas Hemel helemaal uit elkaar (gewoon vastnemen en brak in 20 ... ) Ben dus op zoek naar propere Zwarte dakhemel met open dak , SOMEBODY ?? Grondverf waar het nodig was : Beetje overal dus :-) Vloerplaten links en rechts onder de voeten werden al eens hersteld door inlasstuk. Helaas hebben ze dit nooit goed geissoleerd ??? Zonde Dus wat extra werk voor verwijderen roest en behandelen , gevolgd door kleine afwerking ... Zo, al iets beter nu : Klaar voor verflaagje Structuur aan achterkant onder en voorste vleugels onder Zo, lakken die handel :-)
|
||||
|
||||
Goed bezig hier
Mooi project en de roest valt me eerlijk gezegd nog mee. |
|
||||
|
||||
Heel erg goed bezig!
|