#1
|
|||
|
|||
probleem dx "86
hallo, ik heb het volgende probleem met mij golf cabrio gli.
Er zit een dx motor met hydraulische klepstoters in die niet lekker loopt. koud loopt hij slecht,warm wel beter maar bovenin toeren houd hij in. co gemeten was iets hoog maar veel hc in uitlaatgas dus niet verbrande brandstof is mij gezegd. inmiddels vervangen: Bougiekabels rotor verdelerkap bougies Opvoerpomp in de tank (deze maakte veel lawaai) Brandstofpomp onder de auto brandstoffilter onder de motorkap naast de spinnekop massa bobine gecheckt iemand hier een idee bobine misschien. Het rare is dat hij eerst koud slecht liep en warm onderin slecht. Omdat de pomp in de tank lawaai maakte heb ik deze vervangen en de bougie en kabels.Daarna begon de ellende pomp en bougie weer terug gebouwd zelfde probleem. De rotor en verdelerkap had ik al daarvoor vervangen en maakte geen verschil. Een heel verhaal maar help! gr Robin |
#2
|
||||
|
||||
Zuigt hij geen valse lucht aan bij de vacuum leidingen boven op?
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#3
|
|||
|
|||
waar bedoel je precies. en hoe kan ik dit controleren?
|
#4
|
|||
|
|||
spuitbusje remreiniger, rond alle vacuum slangen spuiten, trekt ie valse luckt neemt hij de remreiniger mee en zal de motor in toeren harder gaan lopen. Maar met valse lucht gaat je hc niet omhoog... eerder omlaag zelfs.. hoe is het stationair toereltal ??
|
#5
|
|||
|
|||
ok morgen spreek ik mijn hulp, waar ik nu mijn auto heb staan.stationaire toerental weet ik zo niet maar dat lijkt me geen probleem ik heb hem al iets omhoog gedraait dat ging goed.
volgende week wil ik hem weer thuis hebben, dan zelf maar tijd maken mag niet zo moeilijk zijn. tips nog steeds welkom en ik houd jullie ook op de hoogte |
#6
|
|||
|
|||
Distributie/ontsteking verkeerd
|
#7
|
|||
|
|||
distrubutie is niet los geweest en de auto is slechter gaan lopen.
ontsteking moet ik nog na kijken maar kan mijn lamp niet fijn op he teken op het vliegwiel schijnen. kan dit ook aan de kant van de poulie's? |
#8
|
||||
|
||||
Met de lamp kan alleen door het gat in de bak.
Een rede waarom je hier geen goed zich heb ??? Merktekens aan de poelie zijde zou je kunnen controleren. Nokkenastandwiel binnenzijde gelijk met de rand van de kop. Dan zouden de merktekens van de krukas en hulp poelie gelijk moeten vallen met elkaar. |
#9
|
|||
|
|||
beetje gepiel om goed zicht in het gat te hebben.
misschien beter proberen. |
#10
|
|||
|
|||
Hoe start de auto?? Slaat ie moeilijk aan of valt dat mee??
|
#11
|
|||
|
|||
warm gaat hij goed aan en koud met iets gas lijkt goed.
net contact met mijn helpende hand gehad hij heeft vacuumslangen gecontroleerd en een paar vervangen. we moeten gewoon kijken waar het probleem zit, of in de ontstekeing of in het brandstof verhaal. |
#12
|
||||
|
||||
vervang de warloopregelaar maar is op de zijkant van je blok (groene stekker) dit is waarsch t probleem
|
#13
|
|||
|
|||
dat kan ik proberen, heb je daar ervaring mee met dit type motor?
Ik heb vandaag met mijn hulp gesproken hij heeft ontsteking nagekeken en afgesteld met strobolamp. Ook vacuumvervroeger gecontroleerd deze werkt, alleen op de vacuumslang zat geen vacuum. morgen kijken of alle vacuumslangen goed zitten. Hopelijk zit hier het probleem. Word zeker vervolgd. |
#14
|
|||
|
|||
vandaag vacuumslangen gecontroleerd,compressie gemeten dat was goed.
Ontsteking was ook goed morgen word brandstofdruk gemeten.. leerzaam project |
#15
|
|||
|
|||
veel te veel brandstofdruk meer dan 8 bar.
nu retour checken op verstopping of brandstofdrukregelaar schoonmaken /vervangen. iemand bekend met problemen met brandstofdrulregelaars graag reaktie. gr |
#16
|
|||
|
|||
vandaag contact gehad met mijn hulp, de brandstof komt 5 bar aan bij de spinnenkop.
aan retour onder de motorkap een fles gezet en motor laten draaien komt brandstof uit die troebel is? Ik ga zaterdagmiddag er naar toe om te kijken hoe het is. Hopen dat we er uit komen. gr |
#17
|
|||
|
|||
koudstart verijker gecheckt ook goed.
Veel goede onderdelen en toch niet goed lopen bij volgas en HC hoog. gr |
#18
|
|||
|
|||
zaterdagmiddag gereden alles lijkt goed als hij warm is, alleen stationair iets hoger zetten.
nog wel andere bobine geprobeert maar geen verschil. ben benieuwd of hij het goed blijft doen probleem niet achterhaald. Lekker voor 75 euri fijne benzine ingedaan.gr |
#19
|
|||
|
|||
Controleer eens de vulhals van de brandstoftank
Heb het ook een x gehad Alles varvangen wat er te vervangen viel Tot opt laatst brandstoffilter Probleem was daarna verholpen,maar kwam na korte tijd weer terug Probleem was vuil en vocht in de tank doordat de vulhals was doorgerot |
#20
|
|||
|
|||
ok tank lijkt niet heel vies, nieuwe vulhals is zeker geen luxe deze is niet best.
ben benieuwd ga er direct deze week 1 bestellen. ik heb gisteren gereden en was niet 100% het is rijdbaar maar bij accelereren niet genoeg power. gr |