#1
|
|||
|
|||
polo 6n valt uit tijdens rijden
hallo
ik heb sinds kort een polo 6n 1.6 en heb hiervan al de motor olie vervangen en olie filter gewisseld het probleem is dat die uitalt tijdens het rijden en meteen daarna start die weer. ook bij stationair lopen varandert die steeds in toeren hoog dan laag dan weer hoog en dan valt die uit en daarna kan ik hem weer starten dit doet die niet altijd soms loopt die ook mooi tempratuur sensor heb ik al vervangen gasklephuis heb ik schoon gemaakt van de week had ik ook een keer dat de auto zichzelf had verzopen de bougies waren helemaal nat met vag com lukt het ook niet om hem in te leren in groep 98 hierin zie ik ook niet dat ik ADP OK kan actieveren en geeft die ook geen meetwaardes aan heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen |
#2
|
||||
|
||||
wat doet je toerenteller als de auto uitvalt?
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
||||
|
||||
Bobines zijn vaak stuk of slecht en heb van enkele polos ook de hallgever al eens vervangen.
|
#4
|
|||
|
|||
toerenteller schommelt heen en weer dat die zich bij probeert te stellen en dan valt die uit en daarna start die gelijk weer en voor de rest rijd de auto perfect geen mankementen
het rare is dat de lambda sensor wel elkekeer weg valt naar 0 volt tijdens het rijden en dan weer terug gaat naar de 0,90v ik weet niet of dat dat goed is? en ook geeft de koelvloeistof tempratuur sensor continu 25 graden aan (met vag com) en dan heb ik al een stuk van 70 km gereden en in het daschbord geeft die 90 aan vandaag heb ik er een ander gasklephuis opgezet en ingeleerd die wilde wel iets helpen maar het probleem is er nog steeds. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Als t echt een soort van slaan is (en niet de toeren volgt van de motor) is het een gevalletje hallgever die aan het overlijden is. Andere ontsteking erop en het probleem zou verholpen moeten zijn. Even van de sloop of via het forum binnenhalen
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#6
|
|||
|
|||
de waardes van de lambda sonde en tempratuur meter zijn goed ?
want als het de bobine zou zijn dan zou die toch altijd slecht lopen ? want soms rijd die ook gewoon perfect en is er niks aan de hand in 1 rit van 15 km valt die maar 1 keer uit en dat is aleen op het moment als de motor van uit rijdend (ca 3500 toeren) in een keer terugevalt naar stationair ( ca 900 toeren ) dus als ik de koppeling in trap |
#7
|
||||
|
||||
hallgever is niet de bobine, wel van elkaar afhankelijk. Maar plotseling uitvallen met een dansende toerenteller duid op een hallgever die verkeerde pulsen doorgeeft aan de bobine, en die geeft dat weer door aan de toerenteller.
Tis alles of niets als de hallgever er geen zin meer in heeft. En dat word met der tijd erger als je ermee door blijft rijden. Lambda schommelt altijd, maar 0 volt is te weinig. Alhoewel ik denk dat de waardes in VAGCOM niet precies zijn. Sowieso is het een "goedkope" lambda die weinig waardes meet. Smallband dus. (uitgaande van standaard) Vagcom(eigenlijk de lambda zelf) zal dus van 0.0v tot 0.05v allemaal als 0.0v weergeven en misschien zelfs tot 0.09v Koelvloeistoftemperatuurmeter: meet eens of er verschil zit tussen de 2 sensoren (hij is niet voor niets 4 polig) Want het zou ongeveer hetzelfde moeten geven qua waardes. Dit kun je het beste op de sensor zelf meten. Zou sowieso even een paar dingen checken.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 17-12-2012 at 21:03. |
#8
|
||||
|
||||
klinkt idd als gevalletje onsteking...
en wat je schrijft over de spanning van je lambda sonde is volkomen normaal dat is ook wel het pendelen genoemd...
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#9
|
|||
|
|||
oke dan ga ik die tempratuur sensor na kijken.
en over die hallgever zit die in de bobine erbij want uik weet niet waar die zit en hoe kan ik deze vervagen ? als je een fototje heb dan weet ik het wel alvast bedankt dan ga ik er morgen gelijk aan beginnen |
#10
|
||||
|
||||
hallgever zit in je ontsteking, Dus een complete 2e handse ontsteking halen, monteren en (laten) afstellen is de meest goedkope oplossing.
Mocht je t zelf niet kunnen afstellen: zet m bij montage zoveel mogelijk zoals de oude, zal om en nabij het midden van het stelbereik zijn. En daar niet te lang mee door blijven rijden. Maar gelijk naar een garage om je ontsteking af te laten stellen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#11
|
|||
|
|||
vandaag heb ik de bobine vervangen en een nieuwe tempratuur sensor gekocht en beide gemoteerd. en het is wel iets beter geworden maar hij valt nog steeds uit.
nou was ik hem aan het uitlezen en geeft die op me dashbord aan dat de auto 90 graden is en met vag com op de pc dat die 39 graden is en deze springt soms in een keer naar de 90 graden is dit nrmaal of werkt me nieuwe sensor dan niet goed ? |
#12
|
||||
|
||||
Normaal is langzaam oplopend naar de "12 uurs" stand 90 gr.
Tussen de 5-10min afhankelijk van je kachel gebruik en snelheid natuurlijk.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is niet normaal, beide moeten dichtbij elkaar blijven en niet springen. Sensor of bedrading verdacht. |
#14
|
|||
|
|||
ga maar naar de dealer, ze kunnen je helpen, even aan de pc en klaar is kees
__________________
wij zijn helemaal volkswagen gek, ik heb zelf een golf 4 2003 pacific 1.6 16v bleu |