#221
|
||||
|
||||
Quote:
Tsja het is dat het schadevak hier in nederland, door de hoge uurtarieven dwz ,je moet certificaatje zus hebben ,bordje zo aan de gevel milieueisen die overdreven hoog zijn etc etc feitelijk niet meer meer bestaat dan wat plaatselijk bijspuiten ,kleine reparaties,inbraakschades, maar ik heb ze begin '90 echt nog wel zo gerepareerd..een ander dak eroplassen .kop-kont,dat gebeurde hier ook en als je het netjes doet ziet (bijna)niemand het.. ik heb ooit een Calibra Turbo (ja zo'n vieze gele).herstelt ,die door de verkoper van de Opeldealer waar wij veel voor werkten tegen een boom aangezet was..de A stijl stond 50 cm naar binnen..alles kapot. bijkoment geintje dat het een demo was en gewoon 3 weken later afgeleverd moest worden ding moest gewoon gemaakt worden door de verzekering toen ..was een auto van 85000 gulden .die schreef je zo maar niet effe Total loss.. (de mensen die hem naderhand 'nieuw' kochtten hebben nooit van iets geweten) |
#222
|
||||
|
||||
gebeurd nu nog steeds hoor, was laatst bij bekkers autoschade en daar werd een porsche opgelapt.. die was compleet aan flarden gereden
Mijn vader werkte 23jaar bij jan de rooy en daar werden splinternieuwe vrachtwaggels voorzien van een nieuw dak omdat sommige polen met hun dronken kop de laadtrailer niet hoog genoeg hadden gezet!! m,n maat kocht ooit een mercedes e500 diesel{daar klopte al iets niet!!} en bij nader inspectie was van een ander model gewoon een e500 gelast.... Mijn 1ste polo genesis was een complete kont opgelast wat pas opviel toen ik de comlete polo kaal had geschuurd!! |
#223
|
||||
|
||||
Hoe vaak is een splinternieuwe auto al niet voorzien van een andere bumper, vleugel, carrosserie schade wat door de nieuwe eigenaren niet word gezien.
Zuiver door ze uit het fabriek te rijden al ergens tegenaan gezeten hebben. Niemand zegt het ook tot die mensen voor een deukje naar een carroserie gaan en men daar verteld dat er al een abdere flank ofzo inzit... |
#224
|
|||
|
|||
schokdemper van een baja kever |
#225
|
||||
|
||||
Quote:
autocross?
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#226
|
||||
|
||||
Afgebroken/doorgebroken bij 3bar turbodruk |
#227
|
||||
|
||||
|
#228
|
|||
|
|||
Quote:
Wat doe jij dan? ..... |
#229
|
|||
|
|||
van die homokineten heb ik er helaas ook een hoop
|
#230
|
||||
|
||||
is niet de mijne! bekende met een omgebouwde polo1...{of ja iets wat erop lijkt }
8. Saisonauftakt Rothenburg 3.Platz 11,6 sec Wild Wild East 2.Platz 11,4 sec Race at Airport LA / / VW Alarm 1.Platz 11,8 sec Race @ Airport Mengen 1.Platz 11,8 sec Race @ Airport Vilshofen 2.Platz 11,6 sec Tuning Summercamp 2.Platz 12,1 sec |
#231
|
||||
|
||||
actie van mijn ex-zwager (de beste sleuteld aan vliegtuigmotoren op het platform) fusee kogel niet correct gemonteerd....
|
#232
|
||||
|
||||
Poeh.. Geluk dat hij niet meer schade heeft!
|
#233
|
||||
|
||||
aj, Niet hard genoeg aangedraait of de bout niet door de gleuf heen?
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#234
|
|||
|
|||
meteen een bloemetje gekocht? gelukkig wel aan de goede kant van de hoofdvaart deze is nog redelijk rustig. Maar dit is niet van de afgelopen weken ik mis een berg sneeuw
|
#235
|
||||
|
||||
vorig jaar, had geen goede toepassing voor de pics, Hoofdvaart inderdaad.
De bout zat niet in het gleufje nee....lag er op. Uiteindelijk homokineet aan de bak geklapt en wiellager kaduuk. Wiel mee ja als je ziet dat aan de andere kant van de weg woudreuzen staan en een diepe sloot. Pinkte wel een zweutdruppeltje weg....... |
#236
|
||||
|
||||
veel geluk gehad, dat wel, Ook qua schade valt het me nog mee!
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#237
|
||||
|
||||
oh, ook al zoveel schade gehad, maar nooit fotos genomen.
men capri heeft de meeste schade al gehad, t begon met de bak die hij in 2trok, andere bak gestoken, paar 1000km later: . nieuwe gestoken, kleine 1000km later koppelingsplaat kapot, vliegwiel verbrand (waarschijnlijk al gebeurd bij koppeling 1): . nieuw vliegwiel, nieuwe koppeling gestoken, deze keer geinvesteerd in een AP racing kitje, 2000km later (linkse de eerste plaat, rechts de jonge AP racing plaat, waarom toch die civic afgedroogd aan die rode lichten ): de laatste set heeft het nu een 4000km uit gehouden en is sinds deze zomer weer kapot . in de loop van deze plaat heeft die wel al 2 cardans naar achteren kapot getrokken (kruisjes uit elkaar) en is men originele achteras ook omzeep (veel speling en stuiterd bij optrekken). verder nog een cilinderkop die tegen 190km/h een goeie knal gaf, radiators kapot gekregen... sleutelen is en blijft een hobby (een geluk).
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 01-01-2014 at 19:09. |
#238
|
||||
|
||||
schakel jij altijd zonder te koppelen ofzo?? Of volgas en dan gelijk de koppeling los? past wel goed in het straatje Mishandeld!
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#239
|
||||
|
||||
schakelen zonder koppelen zou schade aan de bak en syncro's veroorzaken, niet aan de koppelingsplaat. en zo is perfect te rijden (doe het zowat met al mijn autos.
enkel deze capri is een echte koppelingvreter. is origineel een 1.3 4cyl met 50pk ofzo, ligt nu een half getunede 2.0scorpio motor in, met die originele 1.3mechaniek dus achter (maar dit maakt normaal niks uit een 4bak van 1.3 of 2.0 zijn dezelfde). zo een sportcoupé uit de jaren 70 heeft een status hoog te houden, dus rijd er allesbehalve rustig mee. topsnelheid van een fabrieksoriginele 2.0 4cyl is 179km/h. (de mijne loopt iets harder ). ff rekensom: 5200rpm / 0.825:1 (5de versnelling) = 6303rpm van de cardan 3.44:1 diff = 1832rpm van de steekassen 195/50r15 = Omtrek: 1809.5 mm of 552.6toeren/km snelheid is dus 3.31km/minuut of 198,9km/h effectief (dus toch 15km/h afwijking van de teller). als je als een gek vertrekt, dan ziet het zwakste onderdeel af. die zachte toyobandjes geven niet snel op, die 2.3V6 achteras plooit ook niet, cardans breken soms, bak ook soms, koppeling het meeste. deze auto wordt het meeste gebruikt om naar een ver treffen te gaan en daarbij dan ook de caravan mee te sleuren. in 2004 werd ik op de E314 ineens afgesneden door een golf3 die rechts inhaalde, vlak achter die vrachtwagen voor mij inschoot en dan kort op zijn remmen moest (we reden namelijk met een paar capris in colonne). de mijne is dwars gegaan met de caravan en bijna de vangrail in. de 2eerste autos gingen aan kant, ik ging achter de golf aan. kerel heeft veel zwarte rook uitgespuwd, maar tot 165km/h zat ik paar meter achter zijn bumper aan. ik ben toen vertraagd want men bandjes van de caravan mogen zo hard niet . ik zat toen nog in 3de versnelling (ding draait vlot 7500rpm en heb geen begrenzer). en om het on topic te houden, voorbandband uit elkaar gevlogen op een 1.9ton zware chevy tegen 110km/h en bijhorende auto schade
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 28-01-2013 at 12:46. |
#240
|
||||
|
||||
Volgens mij heb jij wel een zware rechter voet
|