![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]() Ik denk het ja, ergens trekt hij lucht.
Weet ik niet zeker, rook of waterdamp. Zou best damp kunnen zijn. |
#22
|
||||
|
||||
![]() brandstof mag niet terug lopen het filter in.gebeurt dat wel,dan start ie dus moeilijk plus grijs/witte rook.
gewoon kijken waar die lucht trekt.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#23
|
||||
|
||||
![]() Als je niet wilt dat je binnenkort en nieuwe motor moet hebben moet je van de remreiniger afblijven. Daar kunnen motoren heeeel slecht tegen.
Volg mijn advies maar op en controleer de brandstofleidingen en aansluitingen. Hij mag niet lekken of leeg lopen. Kan ook komen door een los zittende brandstoffilter of schroef voor het water aflaten onder op het filter.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#24
|
|||
|
|||
![]() Hij startte dus. Heb ook maar de brandstofslang vervangen, zaten scheurtjes in. En het filter ontwaterd. Hopelijk blijft hij het doen. Cheers!
|
#25
|
|||
|
|||
![]() hoe goed startte hij? zo maar in 1 klap?
|
#26
|
|||
|
|||
![]() Ja. Vandaag weer. En het is goed koud. Enige rare wat rest, is dat ik geen verschil merk tussen koudestart hendel ja of nee qua motorgeluid. De kabel werkt goed.
|
#27
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat merk ik ook bijna nooit; alleen als ik gestart heb met gebruik van de koudestarthulp en deze na een minuut of 2 weer induw (heb ergens gelezen dat het zo hoort) verandert het motorgeluid een beetje. ('84-er CLD) |
#28
|
||||
|
||||
![]() je hebt erges een lek volges mij .
controleer eens slangetjes bij achteras die na je tank gaan , had zelfde met tdi zwete door .succes |
#29
|
||||
|
||||
![]() De oudere pompen / motoren hebben geen toerental verhoging op de choke waardoor je niet zo goed hoord als hij op de choke staat. Er hoeft niets mis te zijn met de pomp of vervroeging.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#30
|
||||
|
||||
![]() staat de pomptiming wel goed dan , heeftde mijne ook gehad warm niks aan de hand maar toen ik em koud wou starten ging dat met moeite en veel witte rook nu de pomp iets je verdraaid nu is het goed
|
#31
|
|||
|
|||
![]() Hij start dus nu gelukkig weer, na slangen en bougies doen. Toch heb ik het idee dat er iets bijgesteld kan worden, want hij heeft het wel heel moeilijk de eerste 15 seconden. Pomptiming is dat zelf uit te proberen?
|
#32
|
||||
|
||||
![]() als je een klokje hebt wel.
![]() ik ben met mijn daily [1.9d] ook aan het vogelen geweest om hem wat vlotter en mooier aan te laten slaan,pomptiming moest 0.9mm zijn,ik heb hem nu op 1.1mm staan.heb de vervroeger niet aangesloten en het is nu een seconde of 6 gloeien 1 tik lopen ook als het knap gevroren heeft.sowieso loopt ie er ook opgewarmd veel lekkerder door.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#33
|
||||
|
||||
![]() Ik zou niet de timing van een indirect ingespoten diesel op 1.1 zetten. Dat vinden ze niet leuk. De Choke vervroegt de timing iets en door de pompdruk vervroegt hij vanaf een 2200 toeren weer normaal.
0.95 is meer dan vroeg genoeg, mocht je hem zo vroeg moeten zetten dan is er iets anders aan de hand! Quote:
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |