Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-12-2012, 21:27
nGolfje nGolfje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 12
Default Starten golf2 diesel

Hallo allemaal,

Sinds de koude is ingetreden (kan echter toeval zijn), wil mijn golfje 1600 td 1985 niet goed meer starten. Soms slaat hij pas aan na totaal 1 minuut starten, maar soms ook helemaal niet.

Wat ik heb geconstateerd tot nu toe:

Motor draait dus gewoon rond door startmotor.
Brandstofafsluiter krijgt spanning, je hoort hem klikken.
Ik heb met een draadje spanning op de gloeirail gezet, en hij neemt stroom af.
Ik zag twee luchtbellen in de slang van het filter naar de pomp.
Bij aanslepen in de 2 wil hij wel starten.
Als hij eenmaal draait, doet hij het verder als een zonnetje (ook stationair).

Ik heb de auto nog niet zo lang, dus ik heb helaas geen historie.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik zit zelf te denken iets met de pomp.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-12-2012, 21:30
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Als het met t koude weer is begonnen is het niet de pomp. Checken op lucht kan nooit kwaad. Ik denk eetder dat het je gloeistiften zijn of dat er een paar xijn die niet goed werken. En gebruik je je koude start versneller wel??
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 05-12-2012, 21:32
mark1991 mark1991 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 94
Default

mwa, gok op gloei bougies, kan goed zijn dat er maar 1 of 2 werken, dan trekt hij dus wel stroom maar niet genoeg. als je ze er makkelijk uit kan krijgen kan je ze ff met een losse accu testen, of als je even langs de garage rijd kunnen ze kijken met de ampere tang. succes
Reply With Quote
  #4  
Old 05-12-2012, 21:37
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Vocht int brandstoffilter
1 of 2 gloeibougies
Reply With Quote
  #5  
Old 05-12-2012, 21:41
nGolfje nGolfje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 12
Default

Ik gebruik de koudestart hendel i.d.d.
Als het de gloeipluggen zijn, hoe controleer je dat? Ze zijn volgens mij niet echt goed bereikbaar.
Reply With Quote
  #6  
Old 05-12-2012, 21:45
nGolfje nGolfje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 12
Default

Ohja witte rook bij starten.
Reply With Quote
  #7  
Old 05-12-2012, 22:23
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

of gloeiers,of de gas-as van de brandstofpomp lekt door[trekt lucht in het systeem]
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #8  
Old 05-12-2012, 22:32
nGolfje nGolfje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 12
Default

Hoort het trouwens dat de diesel weer terug loopt naar de tank/filter bij stilstaande pomp? Ik weet het niet zeker, maar dacht dat te zien.
Reply With Quote
  #9  
Old 05-12-2012, 23:54
mark1991 mark1991 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 94
Default

Zal gewoon je gloeistiften laten testen, evt ff bij de garage is misschien 5 minuten werk.. mits ze een ampere tang hebben. Koelvloeistof temp sensor los gooien en dan blijven ze gloeien. En dan meten.
Reply With Quote
  #10  
Old 06-12-2012, 02:27
nGolfje nGolfje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 12
Default

Eerst maar eens die gloeiers checken dan.
Reply With Quote
  #11  
Old 06-12-2012, 09:20
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

vaak laten ze die gloeistift achter de brandstofpomp zitten omdat je daar moeilijk bij kan.
Gewoon alle leidingen er even af, dan is het goed te doen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #12  
Old 06-12-2012, 12:44
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Er zijn een aantal dingen die je kan controleren:

Hoe snel draait hij rond? Als je een diesel niet snel genoeg rond draait gaat hij niet aan.
Zijn de gloeibougies nog goed?
Kan het zijn dat er een klein lekje in de brandstofleidingen zitten waardoor de pomp langzaam leeg loopt. Of tewel zet ze even wat vaster op de slangenklemmen en vervang de koperen ringen op de banjo's bij pomp en filter (als je een filter hebt met banjo bouten)
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #13  
Old 06-12-2012, 18:54
nGolfje nGolfje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 12
Default

Morgen even naar de lokale garage de gloeiers checken.
Wat zijn banjo bouten?
Reply With Quote
  #14  
Old 06-12-2012, 19:02
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

-al eens geprobeerd 2-3 keer voor te gloeien?
-hoelang zit de diesel er al in (kan altijd zijn dat mensen 3maand met een tank doen )
-gaat de motor idd heel vlot rond, als die te traag loopt, kan die niet aanslaan (accu ver door, bij vriesweer verliesd die makkelijk 30-40% van de capaciteit. bij een 4-5jaar oude accu die al maar 60% meer heeft van origineel, en dan bij vriesweer nog eens 30 verliesd, is het al te weinig. ook kan je de voedingskabels eens bekijken (accu naar motor, accu naar startmotor).

-krijg je pomp wel goed 12V om te draaien? heb met dit koude weer al gehad dat die al rijdend stilviel. die connector op de pomp was roest en soms had ik te slecht contact waardoor de motor stilviel. ff kabeltje los, opgeschuurd, connectortje iets platter gedrukt en er weeraan.

mijn diesel warmt 1 maal voor (soms zelf geen goesting om te wachten en start direct). gebruik geen startvervroeger. slaat DIRECT aan
zou niet mogen dat je 1min lang moet starten
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #15  
Old 07-12-2012, 09:47
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Banjo bouten:





__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #16  
Old 08-12-2012, 16:20
nGolfje nGolfje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 12
Default

Nou. Ik heb dus de vier gloeiers uit voorzorg (laten) vervangen. Maar ik denk dat het probleem hiermee niet verholpen is. De oude deden het namelijk nog prima (uitgeprobeerd met startkabels).

De motor startte gisteren (met moeite) door reiniger in de inlaat te spuiten.

Ik vermoed dat ie morgen weer niet start. Het is blijkbaar een probleem dat zich alleen voordoet bij een koude motor. Wat kan ik proberen om het probleem op te sporen?
Reply With Quote
  #17  
Old 08-12-2012, 16:32
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

heb je al gekeken naar lekkage rond de gas-as?omdat je aangeeft dat de brandstof terugloopt naar de tank?
checken op dichtheid,wiebel met de gashendel en kijk of dat resulteert in nattigheid rond de geleidebus of bellen in de leiding.lekkende banjobouten geloof ik niet zo eerlijk gezegd.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #18  
Old 08-12-2012, 16:54
nGolfje nGolfje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 12
Default

Ik heb er wel naar gekeken De Pul, maar zag niks geks. Kan echter zijn dat ik niet goed kijk.

Hoort het slangetje van filter naar pomp gevuld te blijven? Ik denk van wel. Ik ga eens kijken of daar wel diesel in blijft zitten (in verband met die luchtbellen).
Reply With Quote
  #19  
Old 08-12-2012, 17:14
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Als ie nu nog nier goed start trekt hij erhens lucht.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #20  
Old 08-12-2012, 17:19
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Quote:
Originally Posted by nGolfje
Ohja witte rook bij starten.

Rook, of waterdamp?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum