#1
|
|||
|
|||
Claxon defect van Polo 6N
Allereerst wil ik drukknop op het stuur en het sleepcontact controleren. Wie kan mij hierover adviseren?
Hebben jullie nog tips die typerend bij de Polo 6N voorkomen op het gebied van de claxon dan houd ik mij aanbevolen! Bij voorbaat dank. |
#2
|
||||
|
||||
zou eerst de claxon zelf even controleren door een andere erop te zetten (sleepring lijkt simpeler, maar dat is het niet).
Makkelijkste is namelijk om ook daar de sleepring te controleren: zorg dat er iemand in de auto op de knop duwd, en meet of er stroom op de kabel staat naar de claxon toe. Zorg dat de andere persoon ook even het stuur minimaal 1x 360 graden draait, zodat je kunt zien of er geen onderbreking in zit. Tis namelijk veel meer werk om de sleepring bloot te leggen dan om te controleren of er wel stroom bij de claxon aan komt.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
||||
|
||||
zekering al gechecked?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
Je moet de spanning meten, niet de stroom.
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Nee, serieus! Als hij een stroommeter aan die draad hangt maakt 'ie volle kortsluiting!
|
#7
|
||||
|
||||
werkelijk...
Beetje steenkolen nederlands zodat iedereen het begrijpt. Stroom is een algemeen begrip (je koopt ook stroom in van je energiemaatschappij, geen spanning of stroomsterkte, wel uitgedrukt in kW, maar dat is spanning*stroomsterkte, dus vandaar dat ik t voor de simpelheid Stroom heb genoemd Ik weet zelf heus t verschil wel. (spanning is Volt, Stroomsterkte is Ampére, enzovoorts)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#8
|
|||
|
|||
In ieder geval bedankt! Een andere claxon heb ik al klaar liggen. Als mijn dochter komt dan ga ik aan de gang en meld ik jullie het probleem indien het opgelost is.
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Dat hoor ik voor het eerst: bewust het verkeerde van twee woorden gebruiken, omdat dan (en alleen dan) iedereen het begrijpt. Doe dat toch maar niet meer... |
#10
|
|||
|
|||
Claxon was defect, vervangen en opgelost!
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Mooi dat het euvel gevonden is!
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#12
|
||||
|
||||
En de oplossing was zó simpel, dat bijna niemand daar aan gedacht heeft...
Last edited by Erik Baas : 03-12-2012 at 00:38. Reason: Plus "bijna" ;-) |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Dat maak jij ervan, ik noemde een manier om te kijken of de sleepring stuk was zonder deze bloot te hoeven leggen. Daarbij wilde de topicstarter zelf de sleepring en de knop al controleren. Dit doe je dan in 1x met 1 meting. Altijd geen spanning op de kabels: Knop of Kabelbreuk Soms geen spanning op de kabels: sleepring Wel altijd spanning op de kabels = kapotte claxon. Mijn eerste gedachte was dat de claxon zelf stuk was. Dit was bij mij destijds ook het geval.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#14
|
||||
|
||||
Je hebt gelijk, zie ik nu. Sorry!
|
#15
|
|||
|
|||
Even een update!!
Ik had een stroomtang over + pool van de accu gehouden en bij het indrukken zag je een hele lichte puls op de uitlezing. Vervolgens de claxon via externe draden op de accu en dat gaf zoals verwacht geen signaal. Daarna de andere erop aangesloten en voilá. De oude claxon is ook weer hersteld door de interruptor aan de achterkant te verstellen. Deze kan eventueel weer terug geplaatst worden. Bij mijn opel heb ik deze reparaties al een eerder aan de hand gehad. Mijn dochter vond de nieuwe (denk zo'n 30 jaar oude) veel mooier klinken. De aansluiting most ik wel even aanpassen. |