|
|||
|
|||
achterpaneel vervangen
Hallo,
mijn golf die heeft aan de achterkant wat schade en roest.. nou zag ik op internet nieuwe achterpanelen.. is dit lastig om over te bouwen of kan ik beter een nieuw stuk inlassen? het gaat om dit achterpaneel [IMG] [/IMG] ik neem aan dat ik het oude paneel eruit moet slijpen en het nieuwe erin moet lassen?? alvast bedankt. gr Mike16v |
|
||||
|
||||
Meestal moet je alle proplasjes uitboren is een gigantisch werk als je het mij vraagt.
Lijkt me makkelijker om alle slechte delen er uit te slijpen en nieuw plaat werk er in te lassen ipv het hele scherm Zeker als je dit soort dingen nog nooit eerder gedaan heb |
|
|||
|
|||
Quote:
Heb opzich wel ervaring met carrosserie enz.. maar omdat ik een deuk+roestplek links naast het vw embleem heb en onderaan ook bij het sleepoog enz dacht ik dat dit misschien makkelijker zou zijn.. maar anders slijp ik de plek eruit en las ik er een nieuwe in en koop ik alleen een nieuw onderpaneel.. omdat het toch wel lastig is om daar netjes een nieuwe plaat in de zelfde vorm te krijgen... |
|
||||
|
||||
Dit is op zich prima te doen maar inderdaad wel veel werk
|
|||
|
|||
Quote:
Je moet even het werk tegen elkaar opwegen? Alle punten afzonderlijk oplappen is ook een heel karwei. Persoonlijk zou ik het denk ik wel de moeite waard vinden om een orgineel nieuw achterpaneel in te lassen op de manier zoals het orgineel hoort. Je hebt dan ook geen last van reparaties die zich later gaan aftekenen als het niet 100% is gedaan.
|
||||
|
||||
paneel is opzich goed te doen compleet,bij een golf2.
ik zou het compleet doen als ik meerdere slechte stukken had.
|
|||
|
|||
het is geen orgineel achterpaneel maar eentje die op meerdere golf onderdelen sites te krijgen zijn en op mijnautoonderdelen.nl..
heb opzich niet heel veel slechte plekken.. alleen links naast het embleem een deuk / roestplekje en onderaan bij sleepoog de bekende roest.. paneel compleet om achterlichten kost zon 85,- en paneel (onder de bumper tot sleepoog ) kost zon 22,- kan dan denk ik beter nieuw stuk inlassen en alleen onderste paneel vervangen omdat het denk ik toch wel aardig wat werk is.. |
|
|||
|
|||
gaat trouwens om deze..
|
|
||||
|
||||
de onderkant is juist het meeste werk,omdat je daar moeilijk bij kan.de bovenkant is simpel te benaderen vanuit de kofferbak.
|
|||
|
|||
Niet aan beginnen, dat is echt -sorry dat ik het zeg- echt klote werk, niet leuk zeg ik je!
Beter las je het zelf dicht of maak je een stukje plaat op maat met de hand. |
|
||||
|
||||
Quote:
Mmmm, ik vind mijn werk toch best leuk
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Quote:
lol hahaha, was niet persoonlijk bedoeld ofzo |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Wat heeft u nu uiteindelijk gedaan? Nieuw paneel of niet? Want ik zit met identiek hetzelfde probleem
|
|
||||
|
||||
Gewoon de puntlasboor dr in.. En als je het niet ziet zitten lekker uitbesteden
|