|
||||
|
||||
Historie
Ik probeer al een tijdje de historie van mijn MK1 te achterhalen. Helaas valt dat vies tegen. De RDW kan mij hetzelfde vertellen wat op de papieren staat en kan alleen van de laatste 9 jaar zien wie de eigenaar is geweest.
Zijn er nog andere manieren om achter de historie te komen of is het een gevalletje "jammer dan" ??
|
|||
|
|||
Heb je een onderhoudsboekje of zitten er ergens stickers van een garage op of in de auto?
Wellicht kun je via de garage waar de auto in onderhoud is geweest meer te weten komen. Al is het maar de vraag of die daar aan mee willen werken...
|
||||
|
||||
Nou dat is het probleem. Ik heb geen boekjes en de stickers zitten ondertussen ook niet meer erin. De staat waarin ik de Golf gekocht heb, was nou niet echt super
Maar ik heb ook gehoord dat mensen in Duitsland hun info op hebben kunnen vragen. Kan iemand mij hier meer over zeggen?
|
|||
|
|||
Je kan inderdaad op de site van volkswagen ( zou niet weten welke) met behulp van je chassicnummer een soort van certificaat aanvragen waarop staat waar die afgeleverd is, welke datum, welke datum van de band gerold en de meeropties. Verder werden er in die tijd geen beurtgegevens en dergelijke digitaal opgeslagen dus dit is niet meer te achterhalen.
gr marco |
|
|||
|
|||
Je kunt op de side van Golf 1 IG je VIN nr intoetsen en dan precies zien in welke maand je auto van de band is gerold. Op de side van Golf 1 IG kun je links wetenswaardigheden aanklikken (Wordt voor je vertaals in NL) en dan bij: Analyse your VIN simpel je chassisnr intoetsen. Heb je ook op je motorkap-slotplaat een in de kleur van de auto meegespoten plaatje zitten naast het plaatje met je chassisnr erop? Als dat zo is kun je ook nagaan op werke dag jou auto is geproduceerd en ook de hoeveelste voor die dag. Zo weet ik dat mijn Golf op vrijdag 20-10-1977 van de band is gerold en ook nog eens als eerst want het lopende nr is 00001.
|
|
|||
|
|||
Op deze site kan je het 'certificaat' van je wagen aanvragen
http://automuseum.volkswagen.de/urkunden.html |
|
||||
|
||||
ok tnx guys. dan ga ik dat eens proberen