#1
|
|||
|
|||
Check list ombouw aandrijving[motor tot wielen]
Goed, ik weet dat dit allemaal al wel ergens staat, en ik heb het nodige huiswerk gedaan, vandaar de volgende lijst voor de experts om af te vinken dan wel te bekritiseren
Wat ik heb: een standaard Mk2 van 84 met een 1.3 motor carburateur en natuurlijk een 4 bak. Wat wil ik: Een motor met een beetje meer pit, zeker geen racer; stuurbekrachtiging; 5 bak, dat zijn de hoofd punten de rest zouden nodige aanverwante ombouwen zijn. Om dit zo eenvoudig mogelijk te bereiken wilde ik een donor kopen en de hele aandrijftrein overzetten, dus motor/bak/subframe/aandrijving/vering en wielen. Als dit van een Mk2 afkomt, dan is mijn enige mechanische probleem [dacht ik ] de koppeling naar de stuurkolom. Ik zou dan ook de achteras omzetten met remmen. De hoofdrem cilinder ook? is die anders bij een grotere motor? Nu weet ik dat een Mk3 erin kan, maar dat de spoorbreedte dan 5 cm groter wordt; dat lijkt mij geen probleem, ook optisch niet lijkt me. Maar dan loop ik wel tegen de tellerbak en zekeringkast-problemen aan, voor zover ik weet, en kan niet overzien hoe complex dit wordt. Daarom dacht ik aan een 90-91 GTI 1,8 liter; die is dan wel met injectie, naar dat zou dus allemaal 1 op 1 uit de donor komen en overgezet kunnen worden . Wel een paar vragen hierbij: zit bij een injectie de brandstofpomp IN de tank, zoals bij de meeste huidige modellen, zo ja, de hele tank verwisselen? Edit: inmiddels duidelijk: tank wisselen dus Ik ga ervan uit dat de zekeringkast en de klokken ook zonder meer overgezet kunnen worden? Als ik voor een Mk3 zou gaan, kom ik dan in problemen met de zekeringkast en de tellerbak, dus dan de oude teller in het bestaande dash goed werken met een Mk3 motor? Ik heb geprobeerd om alles op een rijtje te krijgen, voor mezelf, en hier niet aan te komen met: hoe doe ik dat allemaal. Maar ik hoop wel op antwoorden op de bovengenoemde 'puntjes' En wat heb ik dan nog vergeten? Laat maar weten en schiet er maar op Bedankt! Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 Last edited by 1Golf2 : 29-11-2012 at 17:58. |
#2
|
||||
|
||||
als je de meeste problematiek niet als uitdaging wilt zien zou ik gewoon een mk2 met dikke motor kopen en dan kun je alles ombouwen wat je maar wilt dus ook de kabelboom en eventueel stuurhuis
|
#3
|
||||
|
||||
Met een golf 2 van 90 heb je dezelfde zekeringkast als een golf 3
__________________
Golf 2 20vt 1984 (hobby) Golf 2 1,9TDI 1985 (daily) Passat 3BG variant V5 (daily) |
#4
|
|||
|
|||
Betekent dat dan, dat een oude Golf2 teller kan worden aangesloten op een G3 zekeringkast? Of is de latere Golf2 teller al weer anders dan een vroege?
Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb voor mn mk1 alles gwn los gekocht. en dan is het opzich ook goed te doen.
Maar als je een complete auto ernaast hebt kun je in principe alles overzetten. Ik heb in mijn auto zeg maar gewoon de motorkabelboom buiten alle andere bedrading om gelegd, gezekerd en 2 relais er bij in gezet en klaar. Als je goede schemas hebt kom je een heel eind. |
#6
|
|||
|
|||
Mag ik dit nog even onder de aandacht brengen ?
Dank. Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#7
|
||||
|
||||
Wat versta je onder een beetje meer pit? Aan wat voor vermogen zit je te denken?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#8
|
|||
|
|||
100-110 pk... ik heb nu 55
Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#9
|
||||
|
||||
Even over die stuurbekrachtiging...
Ik heb hier zo'n setje liggen en eigenlijk ligt het best wel in de weg. Komt van een corrado, maar is ook zo in een mk2 te bouwen. Als iemand het hier niet mee eens is zeg het dan even, want ik heb dat spul zelf nog niet ingebouwd gehad
__________________
Psst 1.8T |
#10
|
|||
|
|||
VAn wat voor motor? type/ inhoud-vermogen
Zit er ook een speciale poulie bij, dat schijnt nodig te wezen. Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#11
|
||||
|
||||
Geen idee van wat voor motor... volgens mij maakt dat ook niks uit.
Ik heb het toen opgehaald om het zelf in te bouwen, maar heb er nooit meer naar gekeken of wat mee gedaan. Zal vanavond even kijken wat er allemaal bij zit.
__________________
Psst 1.8T |
#12
|
||||
|
||||
Als je voor dat vermogen gaat, dan zou ik een Golf 3 GTI 2.0 8V kopen als donor en alles daarvan overbouwen. Die GTI`tjes kosten tegenwoordig niet zoveel meer.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#13
|
|||
|
|||
@ M@rtijn: ik heb mijn wijsheid van hier:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=92059 Heb dus wel al de nodige research gedaan, maar er blijven vragen over.... Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 Last edited by 1Golf2 : 29-11-2012 at 19:46. |
#14
|
||||
|
||||
Alleen de snaar en de poeli voor de krukas zitten er niet bij.
__________________
Psst 1.8T |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Daar zit ik nu weer aan te denken; probleem blijft [voor mij] of de tellerbak van de MK3 in de MK2 past, als ik natuurlijk ook de bedrading en zekering kast overzet. Dank, Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#16
|
||||
|
||||
ja hoor dat past.
|
#17
|
||||
|
||||
welkom,en het past idd geweldig
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
moet iets omhoog en fohn erbij , en ja dan past het |
#19
|
||||
|
||||
foto is niet mijn auto... hij vraagt of het past en het past.
|
#20
|
||||
|
||||
Quote:
ja een 100 jaar oude eik past ook prima in een golf,meerdere malen gezien ook.maar of het mooi en/of de bedoeling is.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |