Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-11-2012, 19:00
volksburg's Avatar
volksburg volksburg is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 45
Post MK1 cabby 2H start niet

Bij deze mogelijke oplossing voor Cabby drivers met een 2H moter die niet wil starten.

Nog eens kort de klasieke lijst:
1: Ontstekking testen of staat niet goed afgesteld
(bobijn stuk of breuk in één van de kabels tussen bobijn en delco/rotor, wage)n heeft alarm of startonderbreking welke defect is en hierdoor geen contact doorlaat, Gloeikaarsen checken, ... )

Wagen geeft onsteking maar start nog niet.

2: Stuurdoos / motermanagement werkt niet meer naar behoren of is stuk
(vaak voorkomend op 2H moter) Eventueel testen met andere 2H stuurdoos.

Stuurdoos ok, ontsteking ok maar start nog niet

3: Luister of bij het omdraaien van het contactslot je het relais nr 18 in je zekeringenkast hoort klikken . Vaak slecht contact door corrosie of gewoon stuk. Indien deze klikt, check onder de achterbank je opvoerpomp. Bij opnieuw de sleutel van het contact om te draaien (niet starten) zou je relais moeten klikken en de opvoerpomp ongeveer 3 seconden moeten lawaai maken.

Wagen start nog steeds niet , springt zelf niet heel even aan ...

4: Haal in de moterruimte de brandstoftoevoer los van de injectierail en check of hier benzine uitstroomt / uitspuit als je het contacslot heel even omdraait (niet tot starten draaien). Indien geen benzine te zien, dan heb je mogelijk een probleem met je pomp die onder de wagen hangt (rechtsachter naast je wiel) Of deze is stuk, of deze is verstopt.
(vaak voorkomend probleem)

Pomp vaak verstopt door smurie in de benzinetank.

Hoe test je dit: trek de stekker van de pomp onderaan af en probeer rechtstreeks 12V aan te sluiten. Maakt deze pomp een luid lawaai en komt er nog geen benzine uit langs de moterruimte, dan is deze aan vervanging toe.

Voor je andere pomp plaatst, de leiding doorblazen en spoelen om geen troep verder in je moter te pompen.

Wil je weten of er smurie in je benzinetank ligt, dan hoef je even de opvoerpomp uit te halen onder je achterbank. Voor 99% vindt je daar een hoopje roest :-)

Hopelijk was dit de oplossing voor je probleem.

Problemen met Cabby 2H, laat maar horen.

Greetz Volksburg
Reply With Quote
  #2  
Old 17-11-2012, 22:57
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

altijd handig.

Thanks
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum