|
|||
|
|||
HELP!!, ingebouwde 1800 8v gti heeft geen vonk.
Hallo.
Ik heb reeds de motor van mijn golf vervangen, van een 1600 8v naar 1800 8v gti. Het gaat om de nieuwe type gti, komt uit een golf uit "90. Mijn probleem is als volgt. de bobine krijgt geen stroom, waardoor ik geen vonk heb. De rest krijgt wel stroom, want verlichting rondom werkt wel gewoon. Wie o wie kan mij helpen, en heeft er misschien iemand die de zelfde motor heeft een foto van zijn zekeringkast, zodat ik alle relais etc kan checken. Alvast bedankt. |
|
|||
|
|||
motorcode van het gti motortje?
|
|
||||
|
||||
geen stekkertje vergeten, of niet goed aangedrukt?
|
|||
|
|||
Motor code pf.
Mee hier ga ik niet vanuit, want hebt de stekkers van bobine en computer allemaal weer los gehad om te controleren. |
|
|||
|
|||
Heb je goede massa op je motorblok? Je hallsensor (onder de verdelerkap) geeft het ontstekingssignaal door naar de ECU. Je ECU regeld dan via de TCI in de waterbak de bobine. Op je bobine moet bij ingeschakeld contact altijd 12v staan. Je bobine wordt getriggerd door een massa signaal. Lijkt mij meer een ECU spannings probleem, of je heb de stekkers op de bobine verkeerd om. Bij het starten wel een brandstofpomp die begint? Of een toerenteller die iets omhoog wipt tijdens het starten?
|
|
|||
|
|||
Bobine krijgt wel gewoon stroom, kabel van bobine naar de verdeler is goed.
Verdeler kap en rotor zijn er bij montage motorblok splinter nieuw ingekomen. nou zitten we er aan te denken of we niet perongeluk de verkeerde computer hebben aangesloten. Wie heeft er toevallig een foto van beide kanten van zn zelfde computer? |
|
|||
|
|||
ik zat te denken aan start blokkering
|
|
|||
|
|||
Motor heeft naar mijn weten geen onderbreker.
Startmotor draait gewoon, en de motor zelf ook. Heb gisteren een foto ontvangen van zn zelfde motor en zijn computer heeft een andere code. Zijn deze altijd verschillend? |
|
|||
|
|||
kan per bouwjaar verschillen, stekkers goed zitten zwart op zwart ? had ik namelijk
|
||||
|
||||
Tijdens starten wel stroom op je ecu & br. Pomp relais? Bij mij tikten de injectoren wel op contact aan en dan handmatig de motor ronddraaien maar tijdens starten viel door het ontlastingsrelais de stroom weg.
|