#21
|
|||
|
|||
Quote:
Als je het juiste vet heb gebruikt voor de prise as en druklager/glijbus ( zeer dik vet). Dus wat er voorgeschreven staat in etka. Spoelt dit echt niet weg met remmenreiniger. Dit zal er langs lopen en opdrogen. Op moment dat je de koppeling een keer bedient zal het vet zich weer anders verspeiden en is er niks aan de hand. |
#22
|
||||
|
||||
Ik weet niet waar je de olie er in gegooid heb. Maar als dit niet rechtstreeks boven de koppeling is haalt het waarschijnlijk de koppeling niet eens. En is er niks aan de hand.
|
#23
|
||||
|
||||
Bedankt marco,
Ik heb zelf nog geen vet vervangen aan de koppeling.. Is het originele vet dan ook het goeie dikke vet? En wie weet zoals bartuzz zegt heeft het niet eens mijn koppeling geraakt..! Is er iemand die dit weet? Wat er vlak onder dat gat zit? Want ik weet niet goed waar de koppeling exact zit! Grts, Welman. |
#24
|
||||
|
||||
Okee, ga dan maar gewoon rijden met die auto, dan zien we wel wat er gebeurt. Misschien gaat het goed, misschien ook niet, niemand kan in jouw koppelingshuis kijken... Hoe dan ook, dat piekeren wat je nu doet helpt zeker niet...
|
#25
|
||||
|
||||
Dat klopt!
Eind volgende week staan men remmen normaal gezien in orde en kan ik hem testen! Ik laat zeker iets weten! Grts, Welman. |
#26
|
||||
|
||||
Tja ik zou t zekere voor t onzekere nemen en die bak er gewoon afhalen. en controleren.
Persoonlijk vind ik de ideën die hier genoemt worden (och het valt wel mee, je hoeft niet persee het over de koppeling te hebben gegooit e.d.) nogal beunhaas. Dat is gewoon vragen om problemen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#27
|
||||
|
||||
Ik heb dit ook eerder gehad, door een olie lekkage. Ik heb het opgelost door diesel erin te gooien en dan de dop los en gewoon rijden.
__________________
|
#28
|
||||
|
||||
Quote:
En de resultaten van jouw methodes zijn inmiddels bekend... |
#29
|
||||
|
||||
Quote:
?
__________________
|
#30
|
|||
|
|||
ik zeg lichte lijk met remmenreiniger, ontvetten,,,, wasbenzine is (benzine) dus ook vettig.. en anders bak de achterweg en meteen maar nieuwe koppeling monteren mits de gene niet al te nieuw is
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#31
|
|||
|
|||
Gewoon rijden met die auto. Weet wel bijna zeker dat er niks gebeurd.
Je gaat toch niet gelijk de bak er af halen als je er nog niet eens mee gereden hebt. Dat is is een pleuris werk en misschien wel allemaal voor niks. Zoals Bartuzz al zegt als je recht in dat gat kijkt kijk je op het vliegwiel.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#32
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom zou je niet eerst een stukje rijden om te kijken of er niks aan de hand is? Als er niks aan de hand is kan je gewoon rijden en heb je niet voor jan lul de bak eraf gehaald. Het is nou niet zo dat je wat kapot kan maken door er zo mee te gaan rijden. |
#33
|
|||
|
|||
Inmiddels al gereden?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#34
|
||||
|
||||
Quote:
tenzij je er 5 liter in hebt gemikt |
#35
|
||||
|
||||
5 liter bakolie in je versnellingsbak gooien valt oolk niet mee .............vooral als er niet eens 2 liter ingaat
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#36
|
||||
|
||||
Quote:
in de bak zelf niet ,maar in het koppelinghuis dan |
#37
|
||||
|
||||
Goede alles reiniger erin spuiten even laten in werken met water uitspoelen en gaan rijden.
|
#38
|
||||
|
||||
met water uitspoelen lijkt he helemaal geen goed idee!
Gewoon inderdaad met remmenreiniger en daarna met luchtspuitje goed droogblazen |
#39
|
|||
|
|||
hoe is dit opgelostttt
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#40
|
|||
|
|||
ik denk dat hij nu bezig is met de bak er achterweg te halen!!!!!!
|