#141
|
||||
|
||||
We gaan denk ik weer de tijd krijgen van illegale gastanken.....
|
#143
|
||||
|
||||
Dat is de gemeente en niet het rijk En hoewel erg duur en ik er toch niks mee doe/heb, is het wel een mooi gebouw en wat er nu staat is lelijk
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. Last edited by Tjaap : 09-11-2012 at 18:55. |
#144
|
||||
|
||||
geschorst rijdt een auto ook best fijn toch? Vroeger reed men ook wel eens belastingvrij...
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#145
|
||||
|
||||
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003 Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986 |
#146
|
||||
|
||||
ik ben voor.al snap ik niet wat iemand met een peugeot 504 moet.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#147
|
||||
|
||||
Quote:
Hmmm een 60 dagenkaart... 6 kentekens op naam van een golfje en dan eentje rijden |
#148
|
|||
|
|||
Quote:
teken maar bij het kruisje , ik ben er vlak voor |
#149
|
||||
|
||||
Prima, met een 30- of 60-dagenkaart kan ik goed leven. Dan maar niet echt een daily, zolang we mobiel blijven mag het ook best wel iets kosten.
|
#150
|
||||
|
||||
En toch wordt er in het artikel weer gezegd dat er misbruik van gemaakt wordt terwijl het een gewoon een bestaande regel is.
Eerst maar eens afwachten hoe t komt... Met een 60dagen kaart kan ik ook leven. No problemo |
#151
|
|||
|
|||
Zo'n 60 dagen kaart hoe werkt dat precies?
Telt die ook door als ik met mijn oldtimer bijvoorbeeld een week naar oosterijk ga? Verder ben ik natuurlijk tegen omdat ik ook zo'n smerige scheefrijder ben...
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#152
|
||||
|
||||
Quote:
Het was vroeger zo dat je, voor elke dag dat je de auto wilde gebruiken, vooraf een vakje op een kaart moest invullen (met oa. de datum). Ook moest je de kaart bij je hebben, om bij controle te kunnen aantonen dat je voor die dag "betaald" had. Quote:
Denk het niet, je hoeft alleen MRB te betalen als je _in_Nederland_ op de openbare weg rijdt. |
#153
|
||||
|
||||
Voor de achtergrond en geschiedenis van de belastingvrijstelling
zie de onderstaande link: http://www.fehac.nl/faq/99-vrijstelling-wegenbelasting lasting Het was beter geweest als de heren policiti eerst hun huiswerk hadden gedaan (lees: de beweegredenen voor invoering van de vrijstelling), voordat er besluiten waren genomen. Maar ja, snel scoren schijnt tegenwoordig belangrijker te zijn dan beleid voeren voor de lange termijn ... Gezien het gebruik van mijn oldtimer zou ik met een 60-dagenkaart wel kunnen leven, mits het eenvoudig (aanmelden via internet o.i.d.) in gebruik is. En het liefst de kosten zo laag mogelijk ...
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003 Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986 |
#154
|
|||
|
|||
Quote:
Of als ze niet zo'n drang hadden zonodig opnieuw het wiel uit te moeten vinden. In Duitsland werkt het H-kenteken al jaren prima om het kaf van het koren te scheiden. Voor auto's ouder dan dertig jaar betaal je € 191,73 per jaar wegenbelasting, waarbij zelfs de mogelijkheid bestaat de auto tijdelijk te schorsen. De wagen moet onderdeel uitmaken van het z.g. automobiles Kulturgut. D.w.z. van binnen en van buiten in originele staat. Dus niet (al te) roestig, geen verbouwingen, geen wielen die uit een andere periode stammen of fantasielakkering. Wel mogen verbeteringen aan het rem- en het uitlaatsysteem worden aangebracht, mits ze ten goede aan de veiligheid of het milieu komen. Voor wie een beetje met Duits overweg kan: http://www.benzinleitung.de/H-Kennzeichen.htm |
#155
|
|||
|
|||
Quote:
Jij snapt er geen geen donder van Lees de tekst nog is door en dan kijk dan nog is goed rond hier op het forum...
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#156
|
|||
|
|||
En wat snap ik dan niet?
Of heb je moeite met het 'in originele staat' zijn? Zo zijn er in Duitsland bijvoorbeeld maar heel weinig Manta's op een H-kenteken. Dat komt omdat ze vrijwel allemaal in handen van tuners vielen en daardoor, tenzij weer in originele staat gebracht, geen oldtimer kunnen worden. |
#157
|
||||
|
||||
Quote:
Dat motorische aanpassingen, verlaging en (te) brede en of (te) grote velgen er gewoon bij horen
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad |
#158
|
|||
|
|||
Voor een tuner wel. Niet voor een liefhebber van klassieke auto's.
Laat ik nou in de veronderstelling zijn dat de vrijstelling bedoeld was om klassieke auto's in het straatbeeld te behouden en niet voor amper als dusdanig herkenbare Golf1'tjes met een G2 motor, een G3 dashboard, SEAT-buitenspiegels en Porsche-wielen. Hoe mooi de eigenaar zijn voertuig ook moge vinden. En zeker niet voor halfrotte kilometervretende stinkdieseltjes, waarvan de eigenaar de bedoeling heeft de belastingwetgeving te ontlopen - net zolang totdat het ding van ellende instort -en waar je wegens de uitstoot gewoonweg niet achter wilt rijden. Want uiteindelijk zijn het deze lui, met schijt aan het milieu, die de huidige nog bestaande regeling hebben kapotgemaakt. |
#159
|
||||
|
||||
dus het feit dat ik geen genoegen genomen heb met de allejezus trage 1.1 in mijn golf 1 maakt dat ik in jouw ogen geen liefhebber ben?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#160
|
||||
|
||||
achja,beter tuner dan moraalridder met 2 linkerhanden.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |