Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-10-2012, 11:25
mad skillz mad skillz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 14
Default koeling golf 2

Hallo, ik heb een golf 2 1.3 mh. En de koelvin slaat niet aan. De zekering is in orde.
Nu de koelvin is vervangen alsook de thermostaat, temperatuursensor in de radiator en de waterpomp. Systeem is ontlucht en de onderste darm blijft koud. De verwarming wordt warm. Der komt ook een straaltje in het vulresevoir.

Ik weet het niet meer... zou het de radiator zijn die verstopt zit of een lekke koppakking? Als ik voor de eerste keer het water afliet was het zuiver, dus geen radiatorstop ofzo erin.

Last edited by mad skillz : 12-10-2012 at 11:30.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-10-2012, 11:56
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 583
Default

Quote:
Originally Posted by mad skillz
Hallo, ik heb een golf 2 1.3 mh. En de koelvin slaat niet aan. De zekering is in orde.
Nu de koelvin is vervangen alsook de thermostaat, temperatuursensor in de radiator en de waterpomp. Systeem is ontlucht en de onderste darm blijft koud. De verwarming wordt warm. Der komt ook een straaltje in het vulresevoir.

Ik weet het niet meer... zou het de radiator zijn die verstopt zit of een lekke koppakking? Als ik voor de eerste keer het water afliet was het zuiver, dus geen radiatorstop ofzo erin.


lekke koppakking denk ik niet maar het duurt wel even voor de thermostaat open gaat
dus goed op temperatuur laten komen
verwarming binnen op max zetten (warm)
vulreservoir openlaten en dan wachten tot de koelvin aanslaat
__________________
Golf mkII for life
Reply With Quote
  #3  
Old 12-10-2012, 12:28
mad skillz mad skillz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 14
Default

De temperatuur volgens het metertje was juist voorbij het lampje. Hoever mag het metertje gaan?
Verwarming stond op max. en de dop was eraf.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-10-2012, 12:35
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 583
Default

Quote:
Originally Posted by mad skillz
De temperatuur volgens het metertje was juist voorbij het lampje. Hoever mag het metertje gaan?
Verwarming stond op max. en de dop was eraf.



zolang het niet tot aan het einde gaat is goed
het mag tussen lampje en voorlaatste streepje zijn
__________________
Golf mkII for life
Reply With Quote
  #5  
Old 12-10-2012, 12:35
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Voel even onderaan de radiateur, wordt het daar warm? Anders even de thermostaat testen. Radiateur, thermostaat of geen spanning vanaf de kabelboom denk ik aan.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #6  
Old 12-10-2012, 12:38
mad skillz mad skillz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 14
Default

sinan en tim_j bedankt voor de reactie.

Multimeter heb ik niet hoe ik nog de spanning testen? Zo dadelijk eens de auto laten draaien en eens voelen aan de radiator. Thermostaat zou moeten werken is een nieuwe.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-10-2012, 12:49
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

ik hoor weleens dat thermostaten uit de doos niet goed werken.
Je kan een 12v iets (lampje, zoemer, etc) op de stekker zetten. Radiateur stroomt wel goed door? kan zijn dat er vuil is, dat de radiateursensor verstopt zit achter de troep.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #8  
Old 12-10-2012, 13:34
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Ik heb in mijn gti'tje uit 1985 eens een nieuwe radiateur gestoken en dat scheelde enorm, het straaltje in het tankje werd inneens een goeie straal!
Radiateuren gaan nogal eens dicht zitten in de loop der jaren, daarom ook nooit je systeem volgooien met water

Gr, Ramon
Reply With Quote
  #9  
Old 12-10-2012, 14:12
mad skillz mad skillz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 14
Default

Water gaat sowieso niet in enkel koelvloeistof. Ik kan eens proberen om een andere radiator in te zetten. Zal dit men probleem oplossen vd koelvin?
Reply With Quote
  #10  
Old 12-10-2012, 15:18
mad skillz mad skillz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 14
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Voel even onderaan de radiateur, wordt het daar warm? Anders even de thermostaat testen. Radiateur, thermostaat of geen spanning vanaf de kabelboom denk ik aan.


Juist even gevoeld aan de onderkant vd radiator. (als de auto warm draait) En die is koud. Stroom even getest (aan de stekker in de radiator) en er komt stroom door, de vin draait dan. Ligt het nu aan het contact of aan de radiator zelf?
Reply With Quote
  #11  
Old 12-10-2012, 16:22
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

toevallig heeft een maatje het zelfde probleem, toen bleek de radiator niet goed door te lopen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #12  
Old 18-10-2012, 10:45
Jetta86 Jetta86 is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 59
Default

Ik zou beginnen met het verwijderen van de thermostaat zelf, dan het systeem weer opvullen en warm draaien.
Als dan nog de onderste slang uit de radiateur koud blijft weet je het zeker: verstopte radiator!
Reply With Quote
  #13  
Old 07-11-2012, 18:26
mad skillz mad skillz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 14
Default

Quote:
Originally Posted by Jetta86
Ik zou beginnen met het verwijderen van de thermostaat zelf, dan het systeem weer opvullen en warm draaien.
Als dan nog de onderste slang uit de radiateur koud blijft weet je het zeker: verstopte radiator!


Ik heb vandaag een nieuwe radiator gestoken en de onderste darm wordt warm. Eerst de bovenste en dan de onderste. (Dus thermostaat in orde?)
Verwarming wordt ook warm.
Nu slaat de koelvin nog altijd niet aan. En het metertje op het dashboard gaat veel voorbij de helft.
Nu wil ik de stekker (van de koelvin) uitmeten met een multimeter. Moet ik dan 12v doorkrijgen op de multimeter?
Reply With Quote
  #14  
Old 07-11-2012, 18:57
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

aan de stekker uit de kabelboom moet permanent 12v komen, aan de sensor als de motor goed warm is..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #15  
Old 08-11-2012, 21:07
Jetta86 Jetta86 is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 59
Default

Kijk niet te veel naar t metertje. De mijne stond ook ver voorbij het midden, ze zijn niet bepaald betrouwbaar. Veel beter is een thermometer te gebruiken om de echte temperatuur te meten en geduld hebben met de fan. Met dit weer duurt het lang voordat hij aan slaat!
Reply With Quote
  #16  
Old 09-11-2012, 07:18
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

die meters idd nooit vertrouwen. ik heb de mijne nog nooit weten aanslaan en ben al hoog in temperatuur geweest.



ik zou me er geen zorgen over maken, tenzij je stilstaat en ineens water ziet overkoken.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #17  
Old 09-11-2012, 10:20
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
ik zou me er geen zorgen over maken, tenzij je stilstaat en ineens water ziet overkoken.


ben ik het niet mee eens.
Bij mij gebeurde het overkoken ook eens op een moment dat je het absoluut niet kan gebruiken. (1200 km van huis)
meet de stekkers eens door en controleer of de fan nog wel werkt.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #18  
Old 09-11-2012, 16:10
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

dan leg je toch gewoon een kabeltje van accu naar de fan en doorrijden maar .

kan je die sensor niet ergens kortsluiten bij VW? bij mijn opel ascona destijds trok ik de stekker van die sensor, koperdraadje erin en de fan ging draaien. wist ik direct dat de sensor stuk was
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #19  
Old 09-11-2012, 18:11
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

min van de accu en plus aan de zekeringkast, het werkt dat wel.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #20  
Old 09-11-2012, 18:20
mad skillz mad skillz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 14
Default

Probleem opgelost!!
Ik heb een nieuwe sensor besteld voor in de radiator en de stekker afgeknepen en kabelschoentjes gebruikt. Hij slaat een beetje voorbij de helft aan.

Dus wat is er vernieuwd? Thermostaat, radiator + sensor en een andere koelvin en natuurlijk koelvloeistof de rode G12.
Bij iedereen die het zelfde probleem zou hebben raad ik aan om eerst de kabels door te meten.

Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum