#1
|
|||
|
|||
koeling golf 2
Hallo, ik heb een golf 2 1.3 mh. En de koelvin slaat niet aan. De zekering is in orde.
Nu de koelvin is vervangen alsook de thermostaat, temperatuursensor in de radiator en de waterpomp. Systeem is ontlucht en de onderste darm blijft koud. De verwarming wordt warm. Der komt ook een straaltje in het vulresevoir. Ik weet het niet meer... zou het de radiator zijn die verstopt zit of een lekke koppakking? Als ik voor de eerste keer het water afliet was het zuiver, dus geen radiatorstop ofzo erin. Last edited by mad skillz : 12-10-2012 at 11:30. |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
lekke koppakking denk ik niet maar het duurt wel even voor de thermostaat open gaat dus goed op temperatuur laten komen verwarming binnen op max zetten (warm) vulreservoir openlaten en dan wachten tot de koelvin aanslaat
__________________
Golf mkII for life |
#3
|
|||
|
|||
De temperatuur volgens het metertje was juist voorbij het lampje. Hoever mag het metertje gaan?
Verwarming stond op max. en de dop was eraf. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
zolang het niet tot aan het einde gaat is goed het mag tussen lampje en voorlaatste streepje zijn
__________________
Golf mkII for life |
#5
|
||||
|
||||
Voel even onderaan de radiateur, wordt het daar warm? Anders even de thermostaat testen. Radiateur, thermostaat of geen spanning vanaf de kabelboom denk ik aan.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#6
|
|||
|
|||
sinan en tim_j bedankt voor de reactie.
Multimeter heb ik niet hoe ik nog de spanning testen? Zo dadelijk eens de auto laten draaien en eens voelen aan de radiator. Thermostaat zou moeten werken is een nieuwe. |
#7
|
||||
|
||||
ik hoor weleens dat thermostaten uit de doos niet goed werken.
Je kan een 12v iets (lampje, zoemer, etc) op de stekker zetten. Radiateur stroomt wel goed door? kan zijn dat er vuil is, dat de radiateursensor verstopt zit achter de troep.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
|||
|
|||
Ik heb in mijn gti'tje uit 1985 eens een nieuwe radiateur gestoken en dat scheelde enorm, het straaltje in het tankje werd inneens een goeie straal!
Radiateuren gaan nogal eens dicht zitten in de loop der jaren, daarom ook nooit je systeem volgooien met water Gr, Ramon |
#9
|
|||
|
|||
Water gaat sowieso niet in enkel koelvloeistof. Ik kan eens proberen om een andere radiator in te zetten. Zal dit men probleem oplossen vd koelvin?
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Juist even gevoeld aan de onderkant vd radiator. (als de auto warm draait) En die is koud. Stroom even getest (aan de stekker in de radiator) en er komt stroom door, de vin draait dan. Ligt het nu aan het contact of aan de radiator zelf? |
#11
|
||||
|
||||
toevallig heeft een maatje het zelfde probleem, toen bleek de radiator niet goed door te lopen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#12
|
|||
|
|||
Ik zou beginnen met het verwijderen van de thermostaat zelf, dan het systeem weer opvullen en warm draaien.
Als dan nog de onderste slang uit de radiateur koud blijft weet je het zeker: verstopte radiator! |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb vandaag een nieuwe radiator gestoken en de onderste darm wordt warm. Eerst de bovenste en dan de onderste. (Dus thermostaat in orde?) Verwarming wordt ook warm. Nu slaat de koelvin nog altijd niet aan. En het metertje op het dashboard gaat veel voorbij de helft. Nu wil ik de stekker (van de koelvin) uitmeten met een multimeter. Moet ik dan 12v doorkrijgen op de multimeter? |
#14
|
||||
|
||||
aan de stekker uit de kabelboom moet permanent 12v komen, aan de sensor als de motor goed warm is..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#15
|
|||
|
|||
Kijk niet te veel naar t metertje. De mijne stond ook ver voorbij het midden, ze zijn niet bepaald betrouwbaar. Veel beter is een thermometer te gebruiken om de echte temperatuur te meten en geduld hebben met de fan. Met dit weer duurt het lang voordat hij aan slaat!
|
#16
|
||||
|
||||
die meters idd nooit vertrouwen. ik heb de mijne nog nooit weten aanslaan en ben al hoog in temperatuur geweest.
ik zou me er geen zorgen over maken, tenzij je stilstaat en ineens water ziet overkoken.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
ben ik het niet mee eens. Bij mij gebeurde het overkoken ook eens op een moment dat je het absoluut niet kan gebruiken. (1200 km van huis) meet de stekkers eens door en controleer of de fan nog wel werkt.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#18
|
||||
|
||||
dan leg je toch gewoon een kabeltje van accu naar de fan en doorrijden maar .
kan je die sensor niet ergens kortsluiten bij VW? bij mijn opel ascona destijds trok ik de stekker van die sensor, koperdraadje erin en de fan ging draaien. wist ik direct dat de sensor stuk was
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#19
|
||||
|
||||
min van de accu en plus aan de zekeringkast, het werkt dat wel.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#20
|
|||
|
|||
Probleem opgelost!!
Ik heb een nieuwe sensor besteld voor in de radiator en de stekker afgeknepen en kabelschoentjes gebruikt. Hij slaat een beetje voorbij de helft aan. Dus wat is er vernieuwd? Thermostaat, radiator + sensor en een andere koelvin en natuurlijk koelvloeistof de rode G12. Bij iedereen die het zelfde probleem zou hebben raad ik aan om eerst de kabels door te meten. Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken. |