|
||||
|
||||
verschillen golf 3 usa / eu
ik vraag me al een tijdje ad wat nou de verschillen zijn tussen amerikaanse en europese golf 3tjes.
uiteraard de smallere kentekenuitsparingen, knipperlichten in bumper ipv zijscherm en volgensmij zijn de amerikaanse uitvoeringen vaak luxer. maar er zijn vast meer verschillen die niet meteen opvallen.. |
|
|||
|
|||
Amerikanen hebben dikkere bumpers, en veelal altijd airco, en er zijn vast nog wel meer verschillen
|
|
||||
|
||||
- Dikkere bumpers
- Side Markers - Knipperlichten voor branden bij stadslicht - Achterlichten schijnen aan de zijkant - Amerikaanse Achterklep (kleine uitsparing) - Stempel op het kentekenbewijs om met kleine nummerplaten te mogen rijden - Amerikaanse middenconsole met cup holders - KM/Mijlen teller - Airco icm Open dak
|
||||
|
||||
gebouwd in mexico,ijzeren voorfront ipv composietmateriaal,incl andere koplampen en andere bumpers[plus alles wat in/aan de bumpers zit],andere motoren dan in eu,meestal met airco.
over het algemeen standaard net zo uitgevoerd als een gti hier,dus de luxere stoelen[al dan niet 'kuip-achtig] een andere middenconsole met bekerhouder en nog wat prullaria.instapmodel is een 1.8 met ik meen 85pk,dan een 2.0 crossflow met ik meen 117pk,en dan de vr6 met 174pk.ik dacht dat de 16v er niet geleverd was,iemand die dat kan bevestigen/weerleggen?
|
||||
|
||||
Quote:
veel gemaakte opmerking,maar dit hoort niet.de sidemarkers horen te branden,de knipperlichten knipperen alleen.
|
||||
|
||||
bedankt voor de reacties!
een 96er die geimporteerd is in 97, met europese wijzerplaten (dus met KM ipv mijl er op), een verkoper beweert dat de gereden afstand weergegeven op het digitale tellertje in kilometers is en niet in mijlen, is het mogelijk dat dat echt zo is? dus dat het gewoon omgebouwd is? en is dat te achterhalen? |
|
||||
|
||||
weergegeven stand is de stand die bij de klok hoort,en dus niet bij de auto.of het moet gecorrigeerd zijn,maar dat achterhaal je niet zomaar.
|
|||
|
|||
16v heeft alleen de passat golf niet.
|
|||
|
|||
Quote:
Zit toch echt in de voorknipperlichten origineel een dubbelspiraals lampje. Dus de voorknipperlichten branden zwak als stadslicht en knipperen feller bij bediening van het knipperlicht. Quote:
Dat doen de europese achterlichten ook! Alleen zit bij de eu versie het remlicht aan de buitenkant van de lampen. En bij een us zit daar het gewone licht. en daar waar bij een eu de mistlamp(en) aan de binnenkant zitten, heeft een us het remlicht |
|
||||
|
||||
Áltijd 4gats onderstel.
US 'hoge' handremconsoles, 4cilinders zijn allemaal crossflow, andere koplampen (Breedtestralers met 'tepeltjes', géen stadslicht), spiegels zijn voorzien van text: Objects in mirror are closer then they appear, schakeling verlichting werkt anders. Bij sleutel in contactslot verdraaien naar contact gaat stadsverlichting aan. bij starten dimlicht voor zover ik weet, en wanneer je je handrem erop trekt stopt dimlicht met branden. 3 handgrepen ipv 4 in de hemel, 3e remlicht in achterklepspoiler, CV bediening van binnenuit met een knop op het dashboard en verder is zo'n beetje alles al vernoemd hier volgens mij..
current rides: Bora TDI 96kw '02 on air (Daily) Opel Manta B '78 c20LET fase2 (Project) Past: Golf 3 vr6 '93 (Daily) Last edited by Emiel-64 : 06-11-2012 at 23:53. |
|
|||
|
|||
Quote:
behalve de vr6 die heeft wel gewoon 5-gaats. Ook onder de us zijn er veel verschillen. De eerste golf 3 uit mexico hebben gewoon een km teller en geen mijlen verdeling. Canada heeft ook 1.6 en 1.8 motoren net als in mexico. in de Us alleen 2.0 en vr6. Canada en Mexico golfjes hebben de minste extra's(kaal net als een standaard eu) en de US hebben meestal veel extra's. |
|
|||
|
|||
vergeet niet de achterklep knop in de dashboard kastje
|