#1
|
||||
|
||||
Tunen met hoge km-stand
Forummers,
Het idee is er om mijn TDI te laten tunen. Nu hoor ik echter regelmatig dat dat niet aan te raden is bij een wat hogere kilometerstand. De wagen staat slechts op 307.000. Is dat nog te doen of is dat af te raden? Die 85 nm extra lijkt me toch wel leuk namelijk
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#2
|
||||
|
||||
Toen mijn turbo t begaf bij 287.000 heb ik overwogen om er een grotere op te zetten.
ma op save gespeelt en t toch niet gedaan
__________________
Greets Marco, VW Golf IV TDI (Daily) VW Polo 6n XXL 1.4 (Lady's Daily) Honda VFR 750 F (Sunny days) |
#3
|
||||
|
||||
Ligt ook wel een beetje aan de geschiedenis van het blok.
Sommige tdi's zijn al voor ze de 2 ton bereiken helemaal afgetrapt terwijl andere er al zeker 3,5 ton op hebben staan. Ook hoe jij ermee omgaat is ook belangrijk. Ik ken mensen die hun tdi in de winter direct met een koude motor helemaal onderin trappen alsof ze op het circuit zitten. Niet echt bevorderlijk dus
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#4
|
|||
|
|||
Wat Sven zegt is inderdaad ook belangrijk hoe er mee omgegaan is.
Maar met een km stand van 307dkm had ik het persoonlijk niet meer gedaan.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#5
|
||||
|
||||
Nieuwe turbo er eerst op doen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
|||
|
|||
mijne werd gechipt met 230.000 232.000 was me turbo geploft.
Uiteindelijk een Grotere turbo gemonteerd en staat nu alweer op +-287.000 rijdt prima en verbruikt geen druppel olie. Ik ververs alleen om de 15.000 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Precies
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#8
|
||||
|
||||
Mijn 110pk blok heeft nu 420dkm gelopen en moet straks naar een gezonde 150pk.
Tunen en tunen zit erg veel verschil in. Die 85nm is misschien wel leuk maar het gaat er om hoe het koppel wordt opgebouwd en over het toerengebied verloopt Ga naar 1 van de bekende tdi tuners, je bent iets meer geld kwijt voor de tuning maar dat betaald zich in mijn ogen dubbel en dwars terug. Tips: VVT in Marum Jb autoservice in dieverbrug Vagtechniek in Nuenen Jd engeneering in Lochem Stuk voor stuk mensen die echt weten wat tunen is. Een file kopen in duitsland en in een ecu flashen kan iedereen. Last edited by Dokter D : 07-11-2012 at 20:41. |
#9
|
||||
|
||||
de tdi's met roterende pomp kun je bij die stand nog makkelijk een extra zetje geven,zijn oerdegelijke blokken.enige wat je wel in het achterhoofd moet houden is dat de turbo wat sneller de hoek omgaat,als ie niet al te fris meer is.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
|||
|
|||
Idd ben het helemaal met Dokter D eens.
Heb er zelf ervaring mee.. Eerst bij een "Chiptuner" geweest, Resulteerde in een weekje lol en toen was de gein er al snel vanaf na een grote dikke blauwe wolk en een raar geluidje onder de motorkap vandaan (Geen pktjes meer haha) Uiteindelijk bij vvt geweest. Ik heb er Topservice en kwaliteit ervaren, Als er iets is bel ik johan gewoon en het wordt geregeld. Zoals zovaak kwam het bekende spreekwoord ook bij mij weer naar voren "Goedkoop is duurkoop" Dit klopte want nu kon ik aan een nieuwe turbo met alles erop en eraan. "Gelijk maar geupgrade en nogsteeds zo blij als een kind met me upgrade alleen wel wat eurotjes lichter haha" Verdere bekende tuners geen ervaring mee. |
#11
|
||||
|
||||
Op voorhand een turbo vervangen is me even te veel van het goede. Beetje duur geintje ook.
Het idee was er omdat het eigenlijk geen drol kost. Maar met "goedkoop is duurkoop" of een stukkende turbo kan ik niet zoveel. Ik heb het de diesel ook dagelijks nodig en kan hem niet een dagje missen als de boel in de soep loopt. Het is al een standaard 130 pk (pomp-verstuiver) dus pit heeft het wel.
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#12
|
|||
|
|||
Hier ook een met 300.000km ervaring en een chipje...
Johan (VVT) had hem gechipt, blokje om, warmrijden (geen gas gegeven dus) paar km verder, johan reed en ik met de laptop op schoot.. In de 4e versnelling 1e keer gas derop, boem en de motor slaat af, ikke van wat doe je nou joh? Euhh geen idee, resultaat was orginele kkk turbotje in 2en. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Nou....ik was voor de 115pk TDI 400 euri kwijt en dat was een gokje ja, maar die jongen communiceert niet, reageert nergens op maar levert wel een nette turbo waar ik vertrouwen in had en dat bleek terecht... Quote:
Als Sjonnie of Achmed om de hoek hem er voor 150 euri een nieuw kenveld in schiet, da's goedkoop, de duurkoop komt in het feit dat ie gewoon een file van internet download en die erin gooit....zonder rekening te houden met je egt of turbine / compressor toestand... Quote:
Lekker zo laten, is imo een van de fijnst afgestelde PD-TDI's
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
|||
|
|||
Ik zou me niet aan zo'n goedkoop chippie wagen met ruim 3 ton op de klok. De kans dat je daardoor met een kapotte turbo komt te staan is goed aanwezig.
De 130 PK versie is al een lekkere motor. "Goedkope" PK's en Nm's bestaan eigenlijk niet. Wil je toch meer vergmogen, ga dan naar één van de betere tdi tuners en houd dan ook rekening met een turborevisie of nieuwe turbo.
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#15
|
|||
|
|||
Bij net 100.000km de Bora een JD-chip gegeven , daarna ging de turbo gieren bij 202.000km. Toen maar een 1749 VB laten monteren en gehele inlaat aangepast en JD-chip op maat gedaan.
Nu staat de auto geschorst , in de hoop dat ik er later nog veel kilometers bij ga rijden. Turbo controleren op speling , alles ok en chippen dat ding! Wel goede chip erin zetten. Grt Yal |