#1
|
||||
|
||||
Remmen?
Passen de golf 3 Gti achterremmen(schijf) op mijn jetta 1? Ik kan een set achter remkauwen met as schijven en blokken krijgen.
En welke handremkabel moet ik dan hebben? Ik hoop op een spoedige reactie
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#2
|
||||
|
||||
dan ga je van 4x100 naar 5x100
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Nee zijn ook 4x100
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#4
|
||||
|
||||
dan zijn het geen gti remmen van een 3
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#5
|
|||
|
|||
denk dat het van een gt is
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Met AS bedoel je de astap neem ik aan. Wel zo belangrijk anders gaat het niet Als het de Girling 38 remklauwen zijn kan je de handremkabels van een Golf 2 16V pakken. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ik moet ff kijken welke het zijn maar het zijn de modellen zonder die grote ronde veer op de remklauw. Met as bedoel ik inderdaad de astap. Heb alles nu in de ontvetten zitten
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#8
|
||||
|
||||
En vergeet niet iets te monteren als een remdrukbegrenzer een zelf instelbare is volgens mij de makkelijkste oplossing
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Kan ik em niet gewoon aansluiten op mijn remleidingen die er al zijn? (Ik snap dat ik nieuwe moet buigen met een lengte van 55cm) Remdruk begrenzer is dat echt een must?
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#10
|
||||
|
||||
Zeker de remdruk die nu naar de trommels achter gaat is veel hoger dan dat remklauwen nodig hebben.
Doe je hier niks aan en je moet eens een keertje hard remmen dan blokkeren de achter wielen gelijk. Met gevolg dat je klokje rond gaat en een ontmoeting met bv de vangrail maakt. Dus eventjes iets meergeld uit geven en het goed doen dan denken komt wel goed. En ik denk je krijgt het waarschijnlijk ook niet door de keuring om dat je remdruk verdeling verkeerd is. De remdruk begrenzer van Wilwood werkt erg fijn vind ik persoonlijk. http://www.biesheuvel.nl/store/prod...deler_draaiknop Maar elk ander merk werkt waarschijnlijk ook. |
#11
|
||||
|
||||
Handremkabels van een Scirocco 16v passen nog mooier (zijn er zelfs voor gemaakt), en zijn nog gewoon nieuw te bestellen bij de automaterialenzaak
|
#12
|
||||
|
||||
Deze heb ik gebruikt voor de Girling 36 om dat hier de handremhevel boven op de remklauw zit.
En mijn maatje met de Girling 38 heeft dit toch met de Golf 2 16V kabel gedaan |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Maar heren ik heb toch 2 leidingen die vanaf mijn rembekrachtiger naar achter lopen? En in die remdruk verdeler zie ik maar 3 ingangen dus nu is mijn vraag hoe gaat ik dat met me leidingen doen? Evt iemand een simpele tekening in paint
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb hier een leuke voor de helft van de prijs gevonden. kan ik die ook gebruiken? HIER en er lopen toch 2 leiding naar achter voor de trommelremmen of 1? want ik zie maar 3 ingangen op die verdeler. heb je nog tips bij het aansluiten van de verdeler
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#15
|
||||
|
||||
De verdeler heeft maar twee aansluitingen 1 in 1 uit geen 3.
Ik heb het zo gedaan uit de remcilinder komen 4 leidingen 2 voor en 2 voor achter. De twee voor achter moet je samen voegen naar 1 door middel van een t-stuk dan hou je 1 leiding over die gaat op de ingang van de remdrukverdeler. Dan komt er natuurlijk ook 1 leiding uit de remdrukverdeler die laat je ook weer naar een t-stuk lopen zo dat je er weer twee leidingen van kan maken die dan naar achteren lopen. Ook te zien in mijn project topic: http://www.volksforum.com/forum/sho...t=105166&page=1 Hier kan je ook nog wel wat vinden over het aansluiten: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=70216 |