#21
|
||||
|
||||
Goed bezig, leuk project!
Vraagje: Wie heeft jouw kabelboom gedaan? Ik zit een beetje met dezelfde kwestie met mn ombouw van 1.1 naar 2.0.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
Js autosport in vriezenveen. Pewi team wou het ook wel doen. Last edited by gbgolf2 : 24-07-2012 at 16:25. |
#23
|
||||
|
||||
gave sleeper, zal wel afgaan met die 16 klepper erin!
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#24
|
||||
|
||||
waar zit kvs reservoir?
daar kijk ik dan weer na en je hebt de originele bak erop?? hydralische koppeling??? met je pedalen? KM-teller????? aansluiting? maar verder rest een mooi golfje met een enorm lekker blok erin. Heb zelf ook een CUPRA gehad....... zeer lekker. en lekker jong. Groetjes |
#25
|
||||
|
||||
kvs reservoir?? heb gewoon de orginale 1.1 radiateur gepakt zit dus in de radiateur, blijft netjes warm. mocht dit met de tijd veranderen, gooi ik er een andere met dubbele spal ventilatoren op.
de orginale bak van de seat ibiza cupra zit er achter met de orginale koppelingskabel (zelfstellend) km teller, zwarte digitale sensor eraf draaien en de orginale km kabel van de 1.1 erop gedraaid. |
#26
|
|||
|
|||
het klinkt allemaal zo makkelijk. leuk project trouwens.
|
#27
|
|||
|
|||
Gave bak zooo!!
|
#28
|
||||
|
||||
Nette modificatie
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#29
|
||||
|
||||
thanks heren!
trouwens de golf is ook omgekeurd na 2.0 met 110kw! mannen van de rdw vonden de ombouw netjes gedaan alleen de uitlaat werd getest op de db:O na de regels te hebben gelezen mag een auto van 24 jaar en ouder 96 db hebben en de golf draaide op 3500toeren 90db. dus goed gekeurd! hier nog een paar foto's van de ombouw. voorremmen(seat ibiza cupra 280mm) achterremmen (golf 2 16v gti, scirocco 16v handremkabels) banden verwisseld voorzijde 165 - 195 meeting mivw en mijne nieuwe project(seat leon 1.8 20vt) (verlanglijstje golf 1) andere nokkenassen + chip andere interieur (seat leon) intercooler downpipe 3 inch met volledige supersprint uitlaat chippen mocht iemand wat hebben liggen pm ff met prijs hoeft niet met alle minuut. gtz gerald Last edited by gbgolf2 : 26-11-2012 at 09:26. |
#30
|
|||
|
|||
Hoe heb je de elektrischiteit gedaan en de startblokering?
|
#31
|
||||
|
||||
Elektra heb ik laten doen startblokkering kun je bij Pewi team zo laten verwijderen ze willen je vast wel meer info geven over hoe en wat met je kabelboom tevens is de 2.0 16v verwijderd en ligt er nu een 1.8 20vt motor in.
|
#32
|
|||
|
|||
Tijd voor update hier:-)
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#33
|
||||
|
||||
Quote:
haha klopt, nou eind vorige jaar weinig gereden met de golf, eind vorige jaar van baan gewisseld waardoor rijden en bezig te zijn met de golf op een laag pitje stond. begin 2014 moest de golf voor apk, natuurlijk er niet doorheen gekomen ivm co veelste hoog bleek later carterdruk (olie verbruik en gooide olie eruit via de carter ontluchting) na een kat geplaatst te hebben was de co zo na beneden gedaalt dat de golf was goed gekeurd dus we konden weer even rijden ma de golf begon steeds raarder te doen waar opeens moeilijk starten en niet bleef lopen besloten ik de motor eruit te halen en V.V voor een andere na rond wezen te kijken voor een vervangende motor 700a800 euro reviseren koste me 600 maar de versnellingsbak was ook kapot. tot op ebay een goedkope 1.8 20vt op kon kopen. alle andere onderdelen wat ik niet nodig was verkocht. toen me oude kabelboom verkocht was gauw de kabelboom wegbracht na pewi team 2,5 week later kreeg ik hem terug. Echt super te vreden hoe die jongens te werk gaan. in tussen tijd de 1.8 20vt terug geplaats, intercooler van een mercedes sprinter geplaats, radiator van een golf 3 tdi (zonder airco) met een fan kap een polo variant sdi (met airco). intercooler slangen besteld op www.chargertech.nl. nu bezig met radiator slangen opmaat maken, tevens de kabelboom weggelegd en de motor proberen te starten en na 1 keer rond te draaien sprong de motor aan snel stop gezet ivm geen koeling downpipe enz. hoop dit weekend de steekassen en de radiator af te vullen en paar kleine dingen te verhelpen. en dan zo snel mogelijk de downpipe te lassen en dan omkeuren en weer knallen en snel meetings weer te bezoeken. zal zo snel mogelijk weer foto's te plaatsen. binnekort een update met fotos!! |
#34
|
||||
|
||||
hier de ombouw na 1.8 20vt
nadat de oude motor kapot was gelopen oude motor eruit gehaald. in duitsland voor een leuk prijsje een goede 1.8 20vt opgehaald, toen we de motor thuis hadden moest de motor nog worden aangepast om de motorsteunen passend te krijgen. de spanrol moest vervangen voor 1 van een 16v motor, nadat gedaan te hebben motor meegenomen na een goede maat van me die een eigen garage heeft en een motor inbouwen op een brug is dan wel makkelijk. nadat de motor er inzat, de auto mee na huis genomen om daar zoveel mogelijk klaar te maken zoals de extra koel gaten, intercooler en radiator erin te maken, tevens de downpipe pas gemaakt die bij me maat is afgelast. ook nog even de zijlijsten opnieuw gespoten ivm de verf los liet en op moment staat de auto er zo bij. nogmaals wil ik pewi team bedanken voor de goede uitleg en het pas maken van de kabelboom Last edited by gbgolf2 : 21-12-2014 at 12:31. |
#35
|
|||
|
|||
Geen dank gerald, mooi dat alles gelukt is! Lekker vlammen met 200pk :-)
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#36
|
||||
|
||||
Mooi gedaan
|
#37
|
||||
|
||||
heel mooi gedaan
|
#38
|
||||
|
||||
Dankje heren!
|
#39
|
||||
|
||||
Zie dit topic nu pas...mooie ombouw! Echt een sleepertje zo
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#40
|
|||
|
|||
vet ding man..
meer fotos?
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever |