|
|||
|
|||
Snelheidsmeter probleem tdi golf 4 automaat
Hallo,
Ik heb een golf 4 gekocht met een defecte snelheidsmeter. Nu heb ik de complete sensor eruit gehaald en aan het tandwieltje gedraait, Toen gaf de meter wel gewoon snelheid aan. Wat kan het probleem dan zijn? Hier is dus het complete ding uit de bak: http://imageshack.us/photo/my-image...1018163843.jpg/ Het gaat om een golf 4 1900tdi automaat. Met vriendelijke groet, Hugo |
|
||||
|
||||
Meestal zijn die opnemers hun tandjes kwijt....kan je zien of er in de bak nog wel tandjes zijn die de opnemer aandrijven?
|
|
|||
|
|||
De foto die erbij staat is van de opnemer. Alle tanden zitten er nog aan, zou het kunnen dat ze te klein zijn geworden?
|
|
|||
|
|||
De opnemer ziet er nog goed uit, zou het eerder in de bak zoeken en zoals audi1981 al zegt even kijken of hier nog wel tanden zitten.
|
|||
|
|||
Is het alleen de snelheidsmeter of ook de andere metertjes ?
Klokkenspel wil ook nog wel is de geest geven .... AC tronics eens een mailtje sturen anders ... |
|
|||
|
|||
Het probleem zit in de bak, het tandwiel raakt het draaiende gedeelte gewoon niet,
iemand enig idee hoe dit kan? Hier een foto: http://imageshack.us/a/img96/3159/20121021141258.jpg |
|
||||
|
||||
Zo te zien omdat de worm op je diff weggesleten is?
|
|
|||
|
|||
De snelheidsmeter werkt weer, maar nu joelt de auto een klein beetje bij harder dan ongeveer 70 als je versnelt. Als je het gas loslaat, is het gejoel weg. Ik verdenk het lager van het differentieel. Kan iemand mij vertellen hoe ik de lagerbus vast moet zetten die het differentieellager aanspant? Ik heb hem helemaal aangedraaid en toen een kwart slag terug, maar ik weet niet of dit goed is.
Alvast bedankt. |