|
|||
|
|||
Help, ik mis een onderdeel!
Van de week reed ik in mn Golf toen plots een knal vanonder de motorkap. Lampje van de accu ging gelijk branden, dus ik auto aan de kant, motorkap open. Daar zag ik dat mn V-snaar eraf was. Het was donker, dus ik snel naar huis.
Vandaag nieuwe snaar gekocht, wou ik m erop zetten, zie ik dat er een "wiel" voor de helft eraf is. Kan iemand mij vertellen hoe dit wiel heet en of deze makkelijk te vervangen is? Thnx! |
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is je poulie voor de waterpomp. |
|
||||
|
||||
Krukas poulie, waterpomp poulie is de meest rechtse op deze foto en zit er nog aan.
|
|||
|
|||
wat is de motorcode, misschien heb ik zo'n poelie nog liggen voor je. vervangen is simpel (4 inbus boutjes misschien de auto in versnelling zetten om ze los te krijgen zodat je kracht kun zetten met de sleutel zonder dat je door de compressie duwt)
|
|
|||
|
|||
bouten voor het losdraaien even laten ''schrikken'' (even met de hamer op slaan)
dopjes er goed inslaan (Volgens mij imbus) en hou ook een brander bij de hand.. want deze boutjes zitten enorm vast! mochten ze nou niet los gaan na het schrikken kun je ze even warmstoken met de brander... mvg en inderdaad, het is je krukaspoelie
|
|||
|
|||
Quote:
Volgende keer niet meer doorrijden, hou er rekening mee dat je waterpomp ook niks meer doet
|
|||
|
|||
Quote:
|
|||
|
|||
Ok dan! Thnx voor alle hulp en tips!
|
|
|||
|
|||
Let op bij vervangen draai de orginele boutjes weer terug, of haal nieuwe wie EVEN lang zijn... wie te lang zijn kan schade toe brengen,
|
|||
|
|||
En even weer vastzetten met lock tite of een ander borgmiddel..
Bouten wel even ontvetten voor die tijd
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 Last edited by VwGolfMK2VW : 17-10-2012 at 21:33. |