#61
|
||||
|
||||
Ik bedoel gewoon idd het demonteren, van waterpomp en de rest waar de riem over loopt. Is er dan iets waar ik op kan letten zodat ik bij het monteren het makkelijker heb.
Je project kijk ik straks even. Normaal haal ik men antwoord er wel uit hoor. Ondertussen stuk van het dak geschuurd: Foto van de motorsteun: Straal machine waarvan ik zeer tevreden ben. Nieuwe compressor omdat een 24L compressor niks was.: Binne kort zal er wel een foto verschijnen als ik klaar ben met stralen. Nu gewoon wat geprobeerd en ruw weg gestraalt Tot de volgende update !
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 29-11-2015 at 15:53. |
#62
|
||||
|
||||
Waar heb je die vandaan? Ik zoek ook zoiets.
|
#63
|
||||
|
||||
Straal machine en Motorsteun? Vorige pagina staat een link. Datona.nl
|
#64
|
||||
|
||||
Jel, klopt, waterpomp los en riem ontspannen. Wat ik juist bedoel, de merktekens: Moeten die op de juiste plaats staan? Of gewoon alles los maken en pas bij het demonteren terug juist zetten?
|
#65
|
||||
|
||||
Quote:
er moet niets maar ik heb hem eerst op de merktekens gezet en dan alles uitgebouwd. Kwestie van zeker niks verkeerd te doen zoals bv je nokken-as een toer verkeerd zetten. Uiteindelijk is dit 5min werk en ben je zeker dat alles goed staat.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#66
|
||||
|
||||
Oké, is eigenlijk maar voor de koppakking te vervangen, en motor vanbuiten zuiver te maken, maar als ik van nokkenas afblijf is er geen probleem? Begrijp ik hier uit als het goed is.
|
#67
|
||||
|
||||
Quote:
Als je de koppakking vervangt en je zet alles op tijd voor je begint dan kan je je kop eraf halen. Als je dan zorgt dat je niets verdraaid kan je daarna je kop er gewoon weer op zetten en de riem er terug opleggen (en kijken dat je merktekens nog overeen komen) Dan ga je de minste problemen hebben om alles snel terug werkend te krijgen.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#68
|
||||
|
||||
Mogelijk raken de zuigers de kleppen niet eens als er wat mis mocht gaan. Dit is wel het geval bij de motoren met een hoge compressieverhouding (big-blocks). Maar idd alles vooraf op tijd zetten en het ook weer zo in elkaar zetten naderhand. Dat is het veiligst.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#69
|
||||
|
||||
Allereerst nog een paar foto's van wat ik gistere heb gedaan:
Plaatwerk pasklaar gemaakt: Dan heb ik al erna al een grootgedeelte van het motorruimte gestraalt: Vandaag dan om 8u opgestaan op met de schoonbroer van mijn vriendin te lassen. Aangezien ik niet de apparatuur of voldoende kennis heb, last hij alles er in. ondertussen al een groot gedeelte gelast, hiervan krijgen jullie morgen de foto's!
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 29-11-2015 at 15:55. |
#70
|
||||
|
||||
Foto's van het lassen, zijn wel al meteen geslepen omdat je dan beter kan zien waar de gaatjes nog zitten. Gat achter tankgat(in de wielkast) heb ik ook een plaatje voor gemaakt, omdat dat helemaal weg geroest was, deze is nu ook toe, gat van vulhals wordt nog open gemaakt.
Helaas gaat er ook wel iets mis, mogenlijke oorzaak 'hitte' Boven het tankgat is duidelijk een deuk te zien. Eerlijk heb ik niet veel zin om het op de juiste manier op te lossen. Komt dus een laagje plamuur in. Zo diep is de deuk nu ook weer niet, je ziet het alleen met het juiste licht er op. Dan de lip onder de bumper: Volgende week nog ergens lassen en dan ben ik daar klaar mee.
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 29-11-2015 at 15:55. |
#71
|
||||
|
||||
Na een heletijd nog eens een update.
Enkele dingetjes geschuurd, ruw weg dan toch. Nog een beetje gestraalt. Niet zo heel veel zichtbaar werk. Auto uit de draaisplit gehaald, zodat het voorfront niet meer onder spanning staat, zodat de wielkasten er terug ingelast kunnen worden. Maar voor er gelast kan worden, gaan we terug een beetje passen. Ik had namelijk al een hele tijd terug voorschermen gehaald. Motorkap ook ondertussen al geschuurd, maar nu bij het passen, valt het allemaal wat tegen. De spleet tussen motorkap en voorscherm is in mijn ogen wat aan de grote kant. Nu kan het wel dat er nog een beetje mee gespeelt kan worden als je het definitief vast zet. Natuurlijk een foto: Dit was het voor nu, Zaterdag worden de laatste deeltjes erin gelast.
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 29-11-2015 at 15:58. |
#72
|
||||
|
||||
Vorige week zaterdag zijn de laatste delen gelast, komt binnen kort nog wel een foto van de wielkasten zonder de voorschermen. Ben eigenlijk niet echt tevreden van die voorschermen maar het kan nu niet meer anders.
Bodem eindelijk kaal, dat is iets dat je maar één keer in je leven doet..
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 29-11-2015 at 15:56. |
#73
|
||||
|
||||
Goed bezig! mobiel straal apparaat, werkt dat een beetje goed?
__________________
"Fahrvergnügen: It's what makes a car a Volkswagen." |
#74
|
||||
|
||||
Ik ben heel tevreden over het straalapparaat helaas is het niet krachtig genoeg om bv de onderkant van je auto te gaan stralen. Maar zo als het motorruimte en gewoon roest, werkt het heel goed.
Na 300kg straalzand begint wel de slang en pistool wat slijtage verschijnselen te vertonen
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 01-11-2012 at 16:18. |
#75
|
|||
|
|||
Je bent goed bezig man!
|
#76
|
||||
|
||||
Heel lang niks meer gepost..
Minder goed nieuws is dat ik eigenlijk vast zit. Mijn compressor is stuk. Beetje men eigen schuld om chineese brol te kopen.. Dus na lang zoeken heb ik toch een bedrijfje gevonden die het probeert te maken. Probleem is dat niet veel bedrijven een kraag aan een koperbuis kunnen zetten van die diameter.. Wat heb ik wel gedaan: Men carburator gepoetst.. Wat een doek, schroevendraaier en remmereiniger allemaal kan doen.. Ben er ruim 7uur mee bezig geweest.. maar ik durf dan wel binnenkort weer onder de kap te kijken.
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 29-11-2015 at 15:57. |
#77
|
||||
|
||||
Na een hele tijd werkte men compressor weer.. helaas maar even plezier van gehad, want nu is het volgende weer kapot.
Paar dingetjes nog gestraalt, achteras en draagarmen straal ik deze week of volgende week. Omdat het gisteren uitzonderlijk goed weer was(lees de juiste temperatuur), de bodem en wielkasten dan eindelijk in anti- steenslag gezet. Ging gelukkig nog met een 24l compressor. Foto'tje Deze wat slechtere kwaliteit maar je snapt het wel Hier komt nog een tweede laag over alsook het gedeelte bij de benzine tank.(ondertussen gedaan) Ben nu mijn deuren eens aan het demonteren vorige keer toen ik dat probeerde was het een raadsel hoe dat allemaal vast zat, gelukkig ging dat vandaag gelijk niks. Grond toch maar binnenkort eens proper maken want al dat straalzand sleep je overal mee..
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 29-11-2015 at 15:57. |
#78
|
|||
|
|||
Jij ben goed bezig!! Succes er mee!!
|
#79
|
||||
|
||||
Dankjewel
|
#80
|
||||
|
||||
Netjes
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|