|
|||
|
|||
Remmen cabrio ABS
Mijn cabrio heeft massieve schrijven voor.
Graag wil ik er geventileerde schrijven op. Heb gehoord dat dat zo plug en play is met alleen dunnere remblokken. Iemand ervaring mee? |
|
||||
|
||||
Gewoon de schijven monteren en er bestaan geen dunnere blokken
Dus de oude blokken kan je laten zitten. Als je verstandig bent neem je nieuwe blokken bij de nieuwe schijven. |
|
|||
|
|||
Quote:
dit gaat dus echt niet de klauwen zijn wel degelijk anders (breder) |
|
||||
|
||||
Als jij het zegt ,ik vergeleek het met de MK1 die heeft ook origineel massieve schijven.
En daar heb ik nu geventileerde opgezet maar de klauw kon blijven zitten en de blokken ook. |
|
|||
|
|||
je moet wel degelijk andere remblokken kopen ,die van de geventileerde schijven,
die zijn net iets dunner |
|
|||
|
|||
Ik heb zelf het wiel eraf gehaalt en een meetlint om het zo te zeggen tussen de remzadel gedaan. geventileerd past er gewoon niet tussen. een geventileerde schrijf is 20mm dik.
de remzadel komt maar tot 19mm. |
|
|||
|
|||
Quote:
ben je zeker dat je de afstand tussen de remblokken niet gemeten hebt want ik heb deze ombouw gedaan en het past. |
|
||||
|
||||
Ik zag inderdaad dat er remblokken voor de Golf 3 waren van 19.4mm dik en van 16mm dik.
Dit zou dan het verschil moeten zijn tussen massieve schijven en geventileerde ? |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ben auto monteur in opleiding. Geloof mij maar dat gaat niet passen. Misschien zijn er verschillende remzadels dan. |
|
||||
|
||||
Als je interesse hebt, ik heb nog geventileerde schijven van mijn cabrio.
Ik had voor de apk splinternieuwe schijven en blokken erop gezet. Paar maanden later heb ik 'm omgebouwd naar 5x100 vr6 onderstel en vr6 blok. Schijven zijn echt nog als nieuw, hebben max 6000km eronder gezeten. Zit nog niet eens een randje aan gesleten. Uit m'n hoofd zijn het 256mm schijven. Ik heb dus compleet de klauwen, remschijven etc. liggen. Eventueel compleet met fusee's (met abs ringen enz.) Pb maar bij interesse.
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM Last edited by Sven-GTI : 12-10-2012 at 07:45. |