|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#21
|
||||
|
||||
gaat erniet om dat het erniet uit ziet... maar voel me beter bij m'n eigen adapters ..
maar goed... 2 adapters is te dik om velgen ET35 te monteren |
#22
|
|||
|
|||
ik rij al jaren lang rond met adapters van 4*100 naar 5*100 dat gaat echt wel foto hir bij gevoegd zijn 16" audi tt wielen dus 5*100 zonder boren heb je adapters nog liggen thuis
|
#23
|
||||
|
||||
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#24
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe heb je dat gedaan? M.a.w., hoe heb je een en ander gemonteerd?
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::
Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! |
#25
|
|||
|
|||
Quote:
Dit is echt he-le-maal r*k !! Vindt maar eens wielen 5x100 met et 65 of hoger,om de adapterdikte te compenseren !! verboren van 4x100 naar 5x100 kun je gewoon op de flenzen en schijven doen. één gat overlapt ... soo what ... komt mooi uit,hoef je er nog maar 4 te boren ipv 5 |
#26
|
||||
|
||||
Berry (Lenso) had dit een jaar geleden al zo gemeld hiero. Maar je zit idd met je ETwaarde.
|
#27
|
|||
|
|||
met een adapter overlap je een gat ja daar gaat gewoon een langere bout en niks aan de hand en velgen met et65 en hoger zijn er haast niet maar de adapter kun je gewoon overal bestellen en anders mensen die die maken kunnen het ook. de adapter van 4*100 naar 5*100 is veel steviger dan 4*100 naar 5*130 die gaten liggen echt dicht bij elkaar ik had adapters laten maken bij mivw en die kunnen die adapter voor jouw ook wel maken denk ik
|
#28
|
||||
|
||||
Ik snap het probleem niet,mensen vinden opboren "gatenkaas" en 2 adapters op elkaar is wel veilig??
dat noem ik "Bros" als er iets niet betrouwbaar is is het wel een adapter op een adapter,gewoon boren in de naaf en de schijf is super,en moet je dan toch nog wat naar buiten zet je er gewoon een spacer tussen. En die 8 gaten in je naaf en schijf is echt niet zo gevaarlijk ,liever 8 gaten in me naaf dan in mijn lm velgen ,je kent ze wel ,die multisteek velgen. Ik heb zelf ook geboorde naven en schijven en daar zitten 10 gaten in,5x100 en 5x112. |
#29
|
||||
|
||||
Quote:
voor de kever (4x130) zijn er toch ook spoorverbreders in de handel met porche steek (5x130) dit gaat dan met 1 lange bout rest gewoon |
#30
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt,maar iedereen denkt moeilijker dan dat het eigenlijk is Ik ga zelf eerdaags 5x100 (6x15 A3,met 165/50) onder een 4x100 auto(Polo)maken,en daar worden ook de trommels,naven en schijven van verboord ... ik zal wel foto's maken,goed ?? |
#31
|
||||
|
||||
dus er is nog steeds geen echt goede oplossing voor 4*100 naar 5*100 te gaan.....
|
#32
|
||||
|
||||
Quote:
Hoezo niet? Boren toch! word meerdere malen bevestigd door verschillende mensen voor verschillende autos, lijkt me niet dat deze mensen een leuk verhall ophangen over iets dat niet goed werkt.. |
#33
|
||||
|
||||
Waarom is 1 'lange' bout dan zo link?? De overige 4 zitten normaal vast (in de adapter),
dus blijft er voor de lange 20% van de krachten over. Zal iets meer op z'n dak krijgen, maar lijkt mij dat het gaan breken wel meevalt. Iemand een idee?
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::
Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! |
#34
|
||||
|
||||
even tussendoor, bestaan adapters van 4x100 naar 5x110 wel eigenlijk ?? of is dit hetzelfde verhaal als naar 5x100
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#35
|
|||
|
|||
Quote:
Nee,je zal eerst om moeten bouwen naar 5x100,en dan adapters 5x100 -> 5x110 monteren. In 1x gaat niet .. div. gaten komen in elkaars draad te zitten .. trust me,heb ik al geprobeerd |
#36
|
||||
|
||||
en naar 5x112, ook???
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#37
|
||||
|
||||
Doe eens een gok : cirkel scheelt 2 mm
Das aan elke kant dus 1 mm dat het verschuift |
#38
|
||||
|
||||
ja maar waar zit de grens want 5x130 kan wel, ik weet niet hoeveel steken er bestaan, maar er zal toch wel ergens een grens zijn vanaf waar het weer wel kan
maar is een 5x110 of 5x112 velg dan met geen mogelijkheid op een 4x100 auto te leggen?? want omboren de naven en schijven en trommels etc, gaat in mijn ogen ook niet, 4x100 naar 5x100 wel omdat je dan 1 gat kunt laten overlappen, maar omdat bij 5x110 en 5x112 de diameter groter is kan dit dus niet meer, onmogelijk of is er een oplossing??
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 Last edited by Golfzilla : 31-03-2005 at 10:38. |
#39
|
||||
|
||||
audi naven, schijven en trommels monteren met steek 5x112 zeker maar dat past ook voor geen meter op een golf 2
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#40
|
||||
|
||||
nee van 4x100 naar 5x112 gaat niet dan moet je ook eerst naar 5x100 en dan naar 5x112 dus ook2 adapters
__________________
|