#1
|
|||
|
|||
zwembadje
Vanmorgen wilde ik de Jetta meenemen omdat vrouwtje de andere jetta TDI nodig had. Tot mijn grote verbazing een klein zwembadje in mijn Jetta..
En wat was nou de boosdoender! dit hier de afdichting was niet helemaal meer zo als het wezen moet! dus even een kitrand met nadenkit gedaan en dat was opgelost! En dan begint het pas, alles leegtrekken drogen, gelukkig werkt mijn buurman ben een bedrijf die oa aan lekdetectie doen. heb nu een grote condensdroger in de Jetta staan en morgen is alles weer kurkdroog. Zal morgen foto maken van de condensdroger. |
#2
|
||||
|
||||
Hee dat had ik ook! Bij mij zat er geen parafan meer in, omdat ik bezig was met kabelboom etc. Als de afvoer bij het rechter voorpaneel verstopt zit komt het water steeds hoger te staan. Ik heb de Golf een paar dagen met open ramen laten staan, water er uit geschept. Nu weer helemaal droog. ^^
Succes, wel een klote klus.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#3
|
||||
|
||||
Gelukkig snel opgelost, kleinigheidje (:
|
#4
|
|||
|
|||
Het is idd een kleinigheidje!
Stroomaanvoer en afvoer water |
#5
|
||||
|
||||
Erg klote. Heb zelf ook last van water in de Jetta, maar dat komt bij de deuren langs!
|
#6
|
||||
|
||||
heb ik ook gehad bij de golf. bij mij was het langs de onderkant van de chauffeurdeur dat het kwam (door opspattend water van de voorwielen).
ik heb toen mijn deur open gezet, balk tussen het slot en dan de onderkant wat dichter geduwd met de voeten (zodat de deur weer gelijk sluit zowel boven als onder). en dan de slotplaat ook paar mm dieper gezet zodat de deur goed klemt. had direct ook een ander probleem die wegwas. soms ging de deur niet volledig in het slot. dit ff ter info moesten er nog mensen dit topic lezen ivm waterproblemen. ik heb met een dweil het grootste water eruit gehaald en dan de boel laten drogen door de verwarming altijd keihard te zetten aan de voeten, met een raam altijd open
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#7
|
|||
|
|||
Heb net even een kleine inspectie gedaan en op de hygrometer gekeken en de vochtigheid is gereduceerd tot woonkamer niveau!
|
#8
|
|||
|
|||
Ook gehad bij mijn golf 3. In de winter was de vloerbedekking keihard.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#9
|
||||
|
||||
Zelfde probleem gehad, leegscheppen, lekker laten drogen, rooster afkitten, deurplastic vervangen achter de panelen, waterafvoerpunten vuilvrij gemaakt (nogal veel bagger van blaadjes en zooi) en nu gelukkig weer compleet droog.
__________________
Just give me what I want and no one gets hurt |
#10
|
|||
|
|||
Heb nu ook de panelen eraf gehaald, ga alles vervangen en weer in goede staat herstellen!
|
#11
|
|||
|
|||
Zo mijn jetta 2 coupe ook maar even vrijmaken van lekkage! Rubbers cq daklijsten zijn aan vervanging toe! Gelijk de isolatie ook maar mee vervangen.
|
#12
|
|||
|
|||
wat gebruiken jullie in plaats van de orginele isolatie onder het tapijt?
|
#13
|
|||
|
|||
|
#14
|
|||
|
|||
bedankt voor de link, en succes
|
#15
|
|||
|
|||
Zo tussen de buien door dé coupe waterdicht maken! Was ook zo lek als een zeef.. Dubbele laag plastic.
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zou gaffa tape niet vertrouwen op lange termijn. Wat je daar denk ik het beste voor kan gebruiken is siliconelijm (tec7 ofzo) of lijm uit een lijmpistool. Zo van die staafjes die dan door het pistool worden gesmolten. |
#17
|
|||
|
|||
Heb een dubbele laag, de eerste is naar binnen gevouwen en het water raakt de zichtlaag niet. Heb het ook bij mijn andere Jetta zo gemaakt en heb tot nu toe geen last met loslaten cq lekkage.
|