|
|||
|
|||
welke motor past er zo in golf 1.5 uit 83
Beste forum leden
ik ben al weer een tijdje in het bezit van een golf uit 1983. En was eerst van plan om hem te verkopen maar kan het gewoon niet over mn hart verkrijgen om hem weg te doen. Nu ben ik van plan om er wat snels in te lepelen qua motor. Maar heb geen idee wat er zo in past iemand enig idee of sugesties ? |
|
||||
|
||||
naja.. zo.. maar met weinig aanpassingen een 1800 carburatie motor.
Er zijn veel meer blokken die je er op dezelfde manier zo in hangt das geen probleem maar vaak komt er daarna nog iets meer kijken. En ligt ook een beetje aan je budget. |
|
|||
|
|||
De belangrijkste tip die ik mee kan geven is: Gebruik de zoekfunctie eens. Je zult bakken met informatie vinden over motorswaps.
Als jou golf al een 1.5 is dan zitten de motorsteunen in ieder geval al op de goede plek om er een grotere motor in te hangen. Laswerk in je motorruimte om een andere motor te doen passen is dan in ieder geval niet per sé nodig. Verder wil ik je nog als tip mee geven, dat je eerst je budget bepaald en dan eerst goed bedenkt wat je wil. Je kunt dan gericht op zoek naar de juiste onderdelen of beter nog een rijdende donorauto. Vergis je vooral niet in de kosten voor alle kleinmateriaal.
|
|||
|
|||
Quote:
oke dan zal ik eerst het forum eens doorzoeken met wat er allemaal al gedaan is en wat er ongeveer bij komt kijken |
|
||||
|
||||
Hele mooie en goedkope swap is ombouw naar 1.8 monopoint.zo goed als plug en play en het rijd voortreffelijk.een golf,vento of passat met zon blok haal je voor 3-400 op mp,heb je alles compleet.let wel,voor een passat moet je je eigen bak weer gebruiken,is dus iets minder interessant als je nog een 4bak hebt.
|
||||
|
||||
Of een 2l 8v 116pk motor uit een Golf 3 (motorcode 2E)... en laat ik die nu eentje compleet te koop hebben liggen..
Maar idd, een 1800/2l ofzo is een easy ombouw en een leuke upgrade ipv een 1500JB motor!
|
||||
|
||||
ik ga dit even volgen ben ook van plan een upgrade uit te voeren. Echter heb ik een automaat dus wil dan wel eentje met automaten bak eigenlijk . maar dan meer dan een 3 traps..
[1983] Golf 1 4-deurs Automaat Wij komen uit Limburg man, ken je dat niet horen dan? Last edited by Joy_Goessens : 04-09-2012 at 14:43. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb mijn golf1 nét omgebouwd van 1.5 jb automaat naar 2.0 16v en ik ben serieus blij dat die automaatbak erachterweg is |
|
||||
|
||||
kan ik begrijpen, mijne rijdt goed maja is maar 3-traps.
Het is wel iets wat 'm uniek maakt snap je.....
|
||||
|
||||
Het is ook ieder zn eigen en maakt verder ook niet uit, maar ik snap gewoon niet dat je icm zo'n automaatbak daar nog een zwaardere motor achter gaat hangen. heeft imo niet zoveel zin.
|
|
||||
|
||||
1,8 EX blokje is misschien wel wat voor je,
Zal toch al een verschil maken met je 1500. Alsje dan nog een nokkenas steekt en een spruitstuk + uitlaatlijn ben je 'goedkoop' klaar, Ik denk ook wel dat het vrij 'pug en play' is. |
|
||||
|
||||
denk dat ik het fout geformuleerd heb, ik zoek dan een andere bak die 5 traps is.
Want die 3-traps is dan/nu 3x niks
|
||||
|
||||
Heb nog een kaal 1800 carb blok liggen. Heeft 174K gelopen.
Mag weg voor een krat bier. Misschien wat voor je. Arno
|
|||
|
|||
Quote:
Zijn de automaten van golf II/III niet allemaal vier traps? |
|
|||
|
|||
Ik heb een keuze gemaakt het wordt een 2E 2.0 8v uit een golf 3 zodra ik er aan ga beginnen zal ik uiteraard weer van me laten horen
|
|
||||
|
||||
Quote:
Niet doen. Deze motor geeft je zoveel plezier. Mk1 rijden wordt nog leuker.
|
||||
|
||||
nee man, ga gewoon voor een W8 uit een passat!
|
||||
|
||||
Ik doe dezelfde swap op het moment met mijn mk1, maar dan van een 1.1.
Het is wel wat werk maar volgens mij is het gaaf rijden als je klaar bent.
|
||||
|
||||
Goede keus,iets meer werk maar dat betaalt zichzelf terug.@mice,loopt die van jou nog niet?
|
|||
|
|||
Quote:
Ben je nog bijzonderheden tegengekomen? Kabelboom, zekeringkast, brandstofpomp,etc? Ik heb een 1.6, carb' 5 bak, uit '89 en ben de (on)mogelijkheden aan het bekijken voor swap naar 2.0 8V. Iemand nog meer tips? Last edited by CriticallM : 20-09-2012 at 07:50. |