#1
|
||||
|
||||
Ophanging / Onderstel probleem voor de mk1-kenners !!
Mensen,
Het volgende probleem doet zich voor met de GTI: Voorwiel aan de linkerkant (bestuurderskant) staat een dikke cm verder naar buiten als het wiel aan de rechterkant. Aandrijfas is een keer vervangen, maar de lengte van de andere as is exact gelijk aan de andere dus daar zit het probleem niet. Heb gisteravond nog een andere homokineet aan de bak-kant er tussen gezet, dit heeft tot gevolg gehad dat het wiel nu precies haaks onder de auto staat want hiervoor was het camber positief. Nu is het wel zo dat ik de schokbreker zo negatief als het mogelijk is heb vast gezet. Dus in verhouding klopt het niet.... Verder zijn er geen veranderingen geweest aan triangel/fusee o.i.d. Nu heb ik wel eens gehoord dat meer mensen met dit probleem zitten, maar ik stoor me er aan en als ik t.z.t. de RC's eronder wil hebben dan weet ik zeker dat dit zo niet gaat passen. Dusssss.......is er een kenner met tips ?????? Of het liefst met de oplossing De auto is nog niet uitgelijnt, maar kan me niet voorstellen dat dit het verschil gaat maken ! Ik hoor het graag !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) Last edited by LRR : 11-09-2012 at 10:02. |
#2
|
||||
|
||||
Dus je wielgeometrie verandert als je een andere homokineet of aandrijfas monteert?
Volgens mij heb je dan ergens speling op zitten want dat zou niet moeten kunnen |
#3
|
||||
|
||||
Ja, het is maar een fractie maar inderdaad is die veranderd Gertjan !
Er zit nergens speling op en hij stuurt ook heel behoorlijk, geen trilling etc.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#4
|
|||
|
|||
wil niet lullig doen maar zit er toevallig niet 1 velg tussen met een andere et waarde ?
heb dit ook eens gehad met een nieuwe set wielen bleek 1 verkeerde in doos te zitten. |
#5
|
||||
|
||||
Ik weet een tiental mk1 cabrio's met dit probleem.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#6
|
||||
|
||||
@Dennis: Volgens mij kan dat niet zo zijn, want G60 staal is er dacht ik maar met 1 ET.
@Jeff: En is er iemand die hier een oplossing voor heeft gevonden ???
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
En de mijne is er 1 van... al is dat echt geen dikke cm. (Denk trouwens dat het er wel meer zijn in NL als een tiental ) Maar ik heb er niks aan gedaan. Bij mij is het maar een paar mm, en als je het niet weet valt 't ook niet op. Heb je misschien een foto van het verschil?
__________________
Cabby |
#8
|
||||
|
||||
Een paar mm is ook weg te cijferen en daar doe ik ook niet moeilijk over.
Maar bij mij is dat toch net even meer. Er is me nog even wat te binnen geschoten wat er ook nog betrekking op kan hebben. Dat ga ik vanavond even onderzoeken, als ik er dan niet uitkom dan maak ik wel even wat foto's !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#9
|
||||
|
||||
goed laten uitlijnen fred
__________________
golf 1 '75 (1100) golf 1 '76 (1100) golf 1 '78 (1600) golf 1 '83 (1800 gti) golf 1 '83 (1100) |
#10
|
||||
|
||||
Mijne heeft het ook.alles zit hetzelfde in elkaar,toch staat het wiel aan de distributiekant rechter dan de andere kant.ik denk dat het in de kas zit,oftewel het punt waar de draagarm onderaan de kas hangt.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#11
|
|||
|
|||
Daar hebben inderdaad meerdere mk1s last van. Zit hem zoals Gerben al zegt in de carrosserie.
|
#12
|
||||
|
||||
@Derk: Ben bang dat ik er daar niet mee kom, maar dat moet sowieso nog wel gebeuren !!
@Gerben / SpeedieD: Kan me niet indenken dat het voor de restauratie ook zo erg was. Maar ik ga er vanavond nog 1 avondje aan spenderen en dan meld ik me even weer.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#13
|
|||
|
|||
Mijn cabrio heeft het ook. (Slechts enkele mm.)
Volgens mij is geen enkele auto 100% symmetrisch. Het verschil kun je alleen minimaliseren door goed af stellen van je wielgeometrie, uitlijnen dus. Staat mijn cabrio op zijn orginele classicline wielen dan valt het niemand op. Maar als mijn meerdelige hoepels met getrokken bandjes eronder zitten zie je het verschil gelijk. Dit komt omdat die veel dichter tegen de kassen komen.
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#14
|
||||
|
||||
Ok, ja een beetje verschil kan me niet zoveel schelen hoor maar ik denk dat
ik er met uitlijnen lang niet kom. Maar vanavond komt Derk (Goldfinger) even langs en die heeft aardig wat meer ervaring en know-how van mk1's als ik, dus we gaan nog een poging wagen. Word vervolgd...
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#15
|
||||
|
||||
Ik heb dit probleem aan de achterzijde. Vooral als je een auto goed hebt verlaagd valt het op!
Ik heb alles nagemeten ed maar mijn achteras is 100% recht, net zoals m'n auto. Dus ik kon eigenlijk niets aan het verschil doen, dus nu rijd ik met 10mm spacers links en 13mm rechts (of andersom)
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#16
|
|||
|
|||
dat probleem kun je niks aan doen is helaas zo,had ik vroeger ook al met de scirocco's,ik had de achteras versteld dmv de 2 bouten iedere kant die in de carrosserie zitten,als je het niet durft moet je het laten zitten je kan er ook de as verkeerd mee zetten als je het nog nooit gedaan hebt.
en je probleem voor is ook niks aan te doen,zijn er eens andere draagarmen onder gekomen?jammer dat je bij de golf 1 de fuseekogels niet kunt verstellen zoals bij golf 2.....ik had toen het spatbord iets naar buiten getrokken dat het minder opviel. |
#17
|
|||
|
|||
Had mijn '85 golf cabrio ook last van, meer dan een cm verschil. Was niet op te lossen met uitlijnen en de ophanging was verder orgineel.
__________________
Gezocht: Kabouters t.b.v. opruimen kamer +/- 26m² + evt. afwas. |
#18
|
||||
|
||||
Ik kan me namelijk niet indenken dat het voor de restauratie ook zo was.
En er moet iets aan gedaan worden want ik heb 1 schokbreker maximaal positief staan en de andere maximaal negatief en dan heb ik nog een machtig verschil. Kijk, zo heeft ie ook gestaan: En zo staat/stond de andere kant: (Niet helemaal goed te zien, maar het verschil is nu aanzienlijk groter).
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#19
|
|||
|
|||
Ben benieuwd of Derk iets kan vinden.
Wat heb je allemaal vervangen/vernieuwd? |
#20
|
||||
|
||||
de meeste hebben dit...
gek genoeg ook bij bijna alleen type 1 met een 'grote' motorconfiguratie.dus bij een 1100tje lijkt/leek mij het altijd minder voor te komen ik zou me er persoonlijk niet te druk over maken ,al is het wel zo dat het meer opvalt naarmate het wiel dichter op de wielkastrand zit toch raar dat wel... |