Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-08-2012, 20:51
Jetta86 Jetta86 is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 59
Default Injectors GX motor NIET los te krijgen

Ik heb de kop helemaal kaal gemaakt, klaar om te vlakken. Nu wilde ik ook even de injectors er uit halen voor inspectie en een schoonmaak, maar.....het blijkt onmogelijk te er uit te trekken!
De handleiding schrijft dat er zo uit moeten kunnen, maar ik heb best spierballen; no go. Zijn de O-ringen misschien gezwollen? Wat kan ik doen om ze er uit te krijgen? Suggesties?
Ik heb "search" gebruikt en lees over anderen met hetzelfde probleem, maar geen oplossing...
Reply With Quote
  #2  
Old 28-08-2012, 21:03
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Steeksleutel net onder de moer van de injector plaatsen en dan het kleppen deksel als wig gebruiken. Evt een stukje hout ertussen.

Goodluck
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #3  
Old 28-08-2012, 21:09
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

inspuiten met deblock oil van Innotec....

Gooi de wd40 maar weg, dit spul is 100x beter.
Reply With Quote
  #4  
Old 28-08-2012, 21:46
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Ik ken het probleem, zelf chuck norris krijgt dat ding er soms niet uit.
Beste wat je doet is inderdaad tool maken/vinden om onder de injectormoer te plaatsen en dan wringen.
Wat ook kan helpen is tegelijkertijd (door een 2e persoon) een oude benzineleiding erop schroeven en dan het stijve gedeelte van de leiding omplooien zoals een 'L' zodat je er hard kan aan trekken. WD40 zal wel beetje helpen dus gooi dat er maar op.
Reply With Quote
  #5  
Old 29-08-2012, 11:52
1.8T's Avatar
1.8T 1.8T is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 91
Default

Ik heb hetzelfde probleem, dingen zitten muurvast. Moer zit net te laag om een steeksleutel tussen te zetten helaas. Deblock oil zit er ook al op, zitten wel iets losser maar krijg ze er nog niet uit. Denk dat ik een stuk gereedschap ga maken met behulp van een moer, heb nog oude leidingen liggen. Wie weet of de injectoren nog te reviseren zijn?
__________________
VW Golf 1.8 GT4 07-1987
VW Jetta 1.5 Automaat 05-1980
Reply With Quote
  #6  
Old 29-08-2012, 12:09
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Reviseren van injectoren heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord, je kan ze wel laten ultrasoon reinigen en testen dacht ik.
Reply With Quote
  #7  
Old 29-08-2012, 14:44
Jetta86 Jetta86 is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 59
Default

Ik heb de kop met injectors ingeleverd bij een revisiebedrijf. Ze zouden die injectors er wel "even" uithalen. Vaste prijs afgemaakt; veel plezier er mee!
Ik hoop niet dat ik beteuterd gebeld wordt dat ze naar ze k$%#n zijn morgen, maar dan kijken we wel verder.

Ze gooien ze ook nog even in een sonisch badje, de kop ook. Kan maar beter met een schone lei beginnen!
Reply With Quote
  #8  
Old 29-08-2012, 14:48
Jetta86 Jetta86 is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 59
Default

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
Ik ken het probleem, zelf chuck norris krijgt dat ding er soms niet uit.

En dan zitten ze vast....!!
Heb jij z'n nummer? Kan hij even die leuke uitlaatklemmen voor me terug plaatsen met z'n pinkie.
Reply With Quote
  #9  
Old 29-08-2012, 15:30
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Je kan hem niet bellen, hij beslist zelf met wie hij praat!
Reply With Quote
  #10  
Old 30-08-2012, 08:07
1.8T's Avatar
1.8T 1.8T is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 91
Default

Zijn er ook andere injectoren die passen in een GX motor, zijn die van een oude k-jetronic GTi hetzelfde?
__________________
VW Golf 1.8 GT4 07-1987
VW Jetta 1.5 Automaat 05-1980
Reply With Quote
  #11  
Old 30-08-2012, 08:51
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

er is een speciale tang voor of je moet idd wat zelf knutselen,eruit is idd soms erg vast,probeer met wd40 eens en dan dag laten intrekken,beetje wrikken en dan weer inspuiten.
Reply With Quote
  #12  
Old 31-08-2012, 06:42
Jetta86 Jetta86 is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 59
Default

Het revisiebedrijf had er geen moeite mee, slagtrekkertje gemaakt en "plop"!
Kop is alweer terug, ziet er als nieuw uit!
Bedrijf is een aanrader trouwens, snel, goed en tegen een hele mooie prijs; MMA in Amersfoort.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum