#1
|
|||
|
|||
Injectors GX motor NIET los te krijgen
Ik heb de kop helemaal kaal gemaakt, klaar om te vlakken. Nu wilde ik ook even de injectors er uit halen voor inspectie en een schoonmaak, maar.....het blijkt onmogelijk te er uit te trekken!
De handleiding schrijft dat er zo uit moeten kunnen, maar ik heb best spierballen; no go. Zijn de O-ringen misschien gezwollen? Wat kan ik doen om ze er uit te krijgen? Suggesties? Ik heb "search" gebruikt en lees over anderen met hetzelfde probleem, maar geen oplossing... |
#2
|
||||
|
||||
Steeksleutel net onder de moer van de injector plaatsen en dan het kleppen deksel als wig gebruiken. Evt een stukje hout ertussen.
Goodluck
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#3
|
||||
|
||||
inspuiten met deblock oil van Innotec....
Gooi de wd40 maar weg, dit spul is 100x beter. |
#4
|
||||
|
||||
Ik ken het probleem, zelf chuck norris krijgt dat ding er soms niet uit.
Beste wat je doet is inderdaad tool maken/vinden om onder de injectormoer te plaatsen en dan wringen. Wat ook kan helpen is tegelijkertijd (door een 2e persoon) een oude benzineleiding erop schroeven en dan het stijve gedeelte van de leiding omplooien zoals een 'L' zodat je er hard kan aan trekken. WD40 zal wel beetje helpen dus gooi dat er maar op. |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb hetzelfde probleem, dingen zitten muurvast. Moer zit net te laag om een steeksleutel tussen te zetten helaas. Deblock oil zit er ook al op, zitten wel iets losser maar krijg ze er nog niet uit. Denk dat ik een stuk gereedschap ga maken met behulp van een moer, heb nog oude leidingen liggen. Wie weet of de injectoren nog te reviseren zijn?
__________________
VW Golf 1.8 GT4 07-1987 VW Jetta 1.5 Automaat 05-1980 |
#6
|
||||
|
||||
Reviseren van injectoren heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord, je kan ze wel laten ultrasoon reinigen en testen dacht ik.
|
#7
|
|||
|
|||
Ik heb de kop met injectors ingeleverd bij een revisiebedrijf. Ze zouden die injectors er wel "even" uithalen. Vaste prijs afgemaakt; veel plezier er mee!
Ik hoop niet dat ik beteuterd gebeld wordt dat ze naar ze k$%#n zijn morgen, maar dan kijken we wel verder. Ze gooien ze ook nog even in een sonisch badje, de kop ook. Kan maar beter met een schone lei beginnen! |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
En dan zitten ze vast....!! Heb jij z'n nummer? Kan hij even die leuke uitlaatklemmen voor me terug plaatsen met z'n pinkie. |
#9
|
||||
|
||||
Je kan hem niet bellen, hij beslist zelf met wie hij praat!
|
#10
|
||||
|
||||
Zijn er ook andere injectoren die passen in een GX motor, zijn die van een oude k-jetronic GTi hetzelfde?
__________________
VW Golf 1.8 GT4 07-1987 VW Jetta 1.5 Automaat 05-1980 |
#11
|
|||
|
|||
er is een speciale tang voor of je moet idd wat zelf knutselen,eruit is idd soms erg vast,probeer met wd40 eens en dan dag laten intrekken,beetje wrikken en dan weer inspuiten.
|
#12
|
|||
|
|||
Het revisiebedrijf had er geen moeite mee, slagtrekkertje gemaakt en "plop"!
Kop is alweer terug, ziet er als nieuw uit! Bedrijf is een aanrader trouwens, snel, goed en tegen een hele mooie prijs; MMA in Amersfoort. |