#21
|
||||
|
||||
de dop (met name het rubber erin) is wel vervangen? Lees het niet zo snel terug..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#22
|
|||
|
|||
Quote:
Nee, nog niet, zou Brezan die hebben? Update van de situatie; motor loopt als een zonnetje, er stroomt water uit het slangetje, bouwt geen noemenswaardige druk op bij toeren draaien (stilstaand en rijdend); slangen blijven gemakkelijk indrukbaar. Een "puf" als ik de dop van het vaatje draai na een stuk snelweg, niveau blijft keurig. De temperatuurmeter loopt keurig op tot net voorbij het midden tijdens rijden, als je stilstaat kruipt hij iets omhoog waarna de fan aanslaat en de meter weer iets zakt. En toch gaat t lampje steeds knipperen...? Het nare gevoel begint me te bekruipen dat er ergens een slecht contactje zit wat het knipperen veroorzaakt? Weet iemand waar het lampje op schakelt zodat ik kan zoeken welke het kan zijn? Ik hoop dat t zoiets is, voordat ik (weer) hevig aan het sleutelen sla.... Ik leer t Jetta'tje wel erg goed kennen, nog even en ik heb t hele blok in mijn handen gehad voor een los contactje... |
#23
|
|||
|
|||
Update: toch de koppakking
Ok, nu is het helder; ca. 2 km rijden is de motor op bedrijfstemp (is dat snel?) waarna, als de zon er goed op staat en je goed kijkt er kleine bubbeltje uit de leiding naar het kvs vaatje blijven komen.
Denk dat ik toch aan de beurt ben voor een pakking.... |
#24
|
||||
|
||||
Na 2 km al op bedrijfstemp is erg snel!
Als het de koppakking is(lijkt er wel op)moet je ff nagaan of de kop al eens gevlakt is. Een 2e keer vlakken is niet mogelijk hoorde ik van iemand. Ook ik ben een pechvogel wat koppakkingen betreft! De ene keer is het duidelijk,de andere keer niet... De 1e keer had m'n Golf vaak KV overdruk,net als bij jouw Jetta. Heb jij ook een RP?
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily Last edited by Madison : 26-08-2012 at 13:42. |
#25
|
||||
|
||||
dat rubber ringetje kost 1,80 bij de dealer. heb er door met een verhitte motor gestaan en kvs verlies!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#26
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ga er een beetje van uit dat dit blok nog nooit open is geweest (70.000 km en alle boutjes zien er onbeschadigd uit). Het was een hele zoektocht, maar uiteindelijk vermoed ik dat de vastzittende kachelklep voor de oververhitting heeft gezorgd wat me een koppakking gekost heeft. Is een kop ook per definitie krom als de pakking lekt? Weet je toevallig hoe ik die %$&*&klemmen van de uitlaat los kan krijgen? Dan kan de kop er tenminste af straks.... Quote:
Motorcode bedoel je? Ik heb een GX. |
#27
|
|||
|
|||
Quote:
Dat was t gekke, er kwam niet echt iets uit, de motor werd gewoon heel snel warm en ik zag nu bubbeltjes in het vaatje. Ik hoop dat t met een verse pakking heel anders zal gaan.... |
#28
|
||||
|
||||
oke, ja bubbels is niet goed.. succes met de klus!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#29
|
|||
|
|||
Quote:
Je hebt niet toevallig zo'n tooltje om die nare klemmen van de uitlaat los te krijgen he...? |
#30
|
||||
|
||||
Gewoon de U -vormige uitlaatklem pakken en de moeren aan de binnenzijde monteren werkt niet?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#31
|
|||
|
|||
Quote:
Ehm...ik geloof niet dat ik precies snap wat je bedoelt, welke moeren? |
#32
|
||||
|
||||
de moeren aan de binnenzijde monteren zodat deze naar buiten drukt ipv naar binnen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#33
|
||||
|
||||
is het gelukt?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#34
|
|||
|
|||
Quote:
Jazeker, alles is los, schoon, kop is gevlakt en injectors zijn er uit. Nu alle benodigde pakkingen, O-ringen en moertjes verzamelen en op t gemakje weer gaan opbouwen en hopen dat ik geen boutjes overhou Ik heb het tooltje voor de uitlaatklemmen geleend gekregen van een automaterialenzaak. Was nog steeds gemartel, maar nu wel gecontroleerd. De kop bleek nog prima te zijn, amper krom en bijna niet ingevreten. De doorslag van water was goed te zien. De ouderwetse pakkingen schijnen niet al te best te zijn geweest en dat is goed te zien, hij is knalhard geworden en barst bij de minste buiging. Heb de kop toch even laten opzuiveren, had hem toch in mijn handen en t was spotgoedkoop om te laten doen. Het bedrijf wat het gedaan heeft is trouwens een aanrader, t ging snel en tegen een hele mooie prijs. MMA motorenrevisie in Amersfoort. Is onderdeel van een Oldtimer-opknap-bedrijf. Wel je kop helemaal kaal aanleveren (alle tapeindjes aan bovenzijde (nokkenas en kleppendeksel) er uit). |