Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-07-2012, 16:18
henk70 henk70 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 8
Default koelvloeistof probleem

help heb een golf 1 cabrio met een motor van 1993
het is een 1.8 abs na ongeveer 4 min stationair draaien kookt de kvs al en loopt het over waterpomp is vervangen termostaat vernieuwt nergens blokkades geen druk op de leidingen die blijven wel zacht comprssie test gedaan op alle cilinders 14 bar lijkt mij wel tehoog volgens de gegevens zou dit tussen de 10 en 13 bar moeten zijn wie weet een oplossing hier voor graag een reactie
Reply With Quote
  #2  
Old 21-07-2012, 19:19
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

hoe heb je hem bijgevuld?

via de radiateur?

heb het zelf ook eens gehad, via de radiateur gevult en kwam er nergens druk op, en begon hij te koken!

gewoon de bovenste leiding van je blok lospakken (die van bovenkant radiateur naar cilinderkop) en via die leiding heeeel rustig bijvullen dan heb je alle lucht eruit
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #3  
Old 21-07-2012, 21:24
henk70 henk70 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 8
Default

heb geen lucht in het systeem dat is het vreemde er van daeler kan het ook niet verklaren kachel word ook gewoon warm zit zelf te denken aan koppakking maarja moeilijk te zeggen op dit moment heb dit nog nooit meegemaakt als je de dop van het reserv open hebt dat alles er na 4 min uit loopt helemaal leeg
Reply With Quote
  #4  
Old 21-07-2012, 21:35
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Dus als ik het goed lees, pompt je motor het water eruit als je de dop er ook af hebt?

Lijkt mij dan toch ergens een luchtbel.

Heb je bij het bijvullen ook in de koelslangen geknepen bij opwarmende motor en op warmgeschakelde kachel?

Het komt wel eens voor dat de druk dop op het expansievat niet goed meer is.
Reply With Quote
  #5  
Old 21-07-2012, 21:48
henk70 henk70 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 8
Default

klopt heb al een nieuwe dop besteld die komt dinsdag binnen ga het een proberen gelijk met de nieuwe dop vullen via de radiator laat het wel weten hoe dit verloopt al vast bedankt voor deze reactie
Reply With Quote
  #6  
Old 22-07-2012, 12:50
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Beter niet vullen via de radiateur! Maar zoals ik beschreef via de slang van bovenkant radiateur naar cilinderkop.

Dan heb je 100% zeker geen luchtbel!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #7  
Old 25-07-2012, 07:35
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Waterpomp compleet vervangen of alleen de pomp?
Had het met mijn ABS ook[gekregen van de vorige eigenaar met dit probleem]die had de koppakking ook al vervangen
Heb toen een complete andere waterpomp en dop op gedaan en geen problemen meer
Reply With Quote
  #8  
Old 06-08-2012, 17:51
henk70 henk70 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 8
Default vervolg koelprobleem

heb alles gekontroleerd snuffeltest is goed de ventilator slaat heel vaak aan temperatuur loopt snel op blijft stabiel bij het ene laatste streepje op de meter vind de koelslangen van radiator vrij hard als de auto uit is en de dop los draaid van het resev hoor je het borrelen bij de cilinder kop lijkt mij lucht iemand nog een idee hoe de lucht er uit te krijgen heb gevult via de bovenste radiator slang
Reply With Quote
  #9  
Old 06-08-2012, 18:07
durneet's Avatar
durneet durneet is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2010
Posts: 385
Default

en die heeft geen koppakking breuk? heb al bij andere wagens meegemaakt dat er een cilinder druk in het water kanaal steekt, moet eens starten met uw hand op het water vatje en voelen of er druk bijkomt en op regelmatige tijdstippen (per compressieslag)
__________________
golf 1 1975 project
golf 1 1974
1975 ls 20vt
Reply With Quote
  #10  
Old 06-08-2012, 18:10
henk70 henk70 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 8
Default

nee geen onregelmatig heden kvs reserv loopt ook niet over alles blijft wel opzijn plaats
Reply With Quote
  #11  
Old 06-08-2012, 18:11
henk70 henk70 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 8
Default

maar als er een lek zou zijn in de koppakking zou de snuffeltest dat toch zeker opgemerkt hebben
Reply With Quote
  #12  
Old 07-08-2012, 11:11
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Dunne slangetje verstopt¨van radiateur naar expansievat
Of het uitloopje van de radiateur,waar dat dunne slangetje opzit
Reply With Quote
  #13  
Old 08-08-2012, 21:22
henk70 henk70 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 8
Default

nee de slangetjes zijn niet verstopt alles is vernieuwt
en door gespoeld
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum