|
|||
|
|||
Welke versnellingsbak voor Golf 1 Cabrio met 2.0 16v ABF blok???
Goedemiddag allen,
Na jullie fantastische hulp met alle tips en info over de aanschaf van een motorblok en alle benodigde onderdelen, doe ik wederom een beroep op jullie kennis en know how! Daar gaan we: Het ABF blok heb ik inmiddels! Een 2.0 16v uit een Seat Ibiza van '97. Met een beetje geluk gaan we volgende week beginnen met de inbouw, maar dat is nog even afwachten hoe snel de nog benodigde onderdelen (immo en luchtfilterbehuizing) geleverd kunnen worden. Maar deze zijn al in bestelling. Ik heb dus een Golf 1 Cabrio 1.8i uit '90. Op dit moment ligt er nog een 2H blok in, met de daarbij behorende originele versnellingsbak. Kan ik deze versnellingsbak blijven gebruiken, of kan ik beter een andere kopen? Zo ja, wat voor één? Ben benieuwd... |
|
||||
|
||||
Voor een echt "GTI" gevoel zou ik een 16V bak monteren. Geeft veel meer fun.
|
|||
|
|||
Quote:
En welke bak adviseer je dan?? Uit een MK2 GTI??
|
||||
|
||||
2y bak
|
|
||||
|
||||
2y bak heb ik liggen
|
|||
|
|||
Quote:
In welke staat??? En dat mag kosten?
|
|||
|
|||
Er zijn vrij veel bakken die passen op jou blok. Ook jou huidige bak past. En als je een beetje "normaal" ermee omgaat zal die ook nog best heel blijven.
Waar je vooral op moet letten bij het kopen van een andere bak is wat er allemaal nog meer bij komt kijken. Je hebt nu een schakelmechanisme met stangen. Voor de meeste nieuwere bakken moet je dit ombouwen naar kabelschakeling, of het stangenmechanisme pas maken op de nieuwere bak. Jij hebt nu een koppeling die bediend wordt met een kabel, veel nieuwere bakken hebben een hydraulische koppeling. Jou km teller werkt nu met een kabel. Veel nieuwere bakken werken met een pulsgever of een andere aansluiting van de kabel. Let verder nog even op of je je versnellingsbak steunen kunt gebruiken. Alles is pas te maken, maar denk niet dat je er bent met alleen een andere bak. Voor een gebruikte bak, waar de staat niet van bekend is zou ik zowiezo niet al te veel betalen. En als het om een gereviseerde gaat, laat ze dat eerst maar bewijzen met bonnen/ foto's etc.
|
||||
|
||||
orginale met kabelschakeling werkt top!
|
|
|||
|
|||
Voor het gemak [past er zo achter zonder gekke aanpassingen] wat al erder gezegt is de 2Y
Dan moet je het inc vliegwiel,plaat en drukgroep hebben Vliegwiel laten afdraaien en in het dif.van de bak bouten zetten ipv de klinknagels |
|
|||
|
|||
Opties genoeg dus!!
Ik twijfel nu nog tussen het gebruik maken van mijn eigen versnellingsbak of de 2y. Kan van Redbull één kopen, in goede staat en met nieuwe keerringen enzo.. Maar over drukgroep, vliegwiel en plaat hebben we het niet gehad.. gbgolf2: neem aan dat jij bedoeld dat het gebruik maken van mijn eigen bak een prima oplossing is??
|
||||
|
||||
De bak wat standaard bij de motor is bijgeleverd :-) zo aan te sluiten zonder al te veel moeite.
|
|
|||
|
|||
Quote:
ff voor de duidelijkheid: ik heb een motorblok gekocht ZONDER BAK!! Heb dus nu een 2.0 16v ABF blok uit een Seat Ibiza, waaraan ik dus nu volgens jou mijn originele bak moet hangen van mijn Cabby? Of bedoel je dat niet??
|
||||
|
||||
Hij bedoelt de originele bak wat normaal achter een abf motor hoort dus niet van je vabby
|
|
|||
|
|||
Quote:
Duidelijk! Maar dat heb ik dus niet... De bak die bij het blok hoort past niet in mijn auto.. Blijven er nog steeds 2 opties open: - Mijn huidige bak aanpassen naar het nieuwe blok. - Een 2y bak kopen en deze er achter hangen. Wie hakt voor mij de knoop door??????? Want ik ben de weg kwijt.... (Tijd voor Tom Tom?? )
|
||||
|
||||
Je eigen bak gebruiken,laat je bak na kijken en er een boutset in laten zetten.
Eventueel een andere koppelingsplaat en druk groep,je hebt als het goed is al een 210 mm plaat. Wat is de code van je bak? |
|
||||
|
||||
Koppelingset van een 16v kr monteren, en een 2y bak er achter, lkkr simpel.
|