#1
|
||||
|
||||
Hoe warm mag je OLie temperatuur worden?
Hallo ,
IK ben momenteel voor het eerst met me MKIII 2.0 8v op reis alleen me Olie temperatuur is nog nooit zo warm geworden is dat raar ? ik heb het in de gaten gehouden maar ik heb constant 120 km/u gereden over 300 km met 112 a 114 graden van de olie temperatuur en elke tien km/u dat ik harder reed kwam er zo 2 graden bij maar als ik dus in toeren/snelheid verminderde koelde de olie ook weer af. Bovendien als ik ff een pis pauze hield koelde de olie ook wel redelijk snel af. Mijn koelvloeistof bleef overigens wel netjes 90 graden. Is dit normaal of moet ik uitkijken voor iets? GR RJ
__________________
VW MKIII GTI VW MKV TSI GT |
#2
|
||||
|
||||
125graden max.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
Hoe oud is de olie?
Mijn 2 liter blijft bij normaal snelweg gebruik onder de 100 graden. In de bergen van Oostenrijk bij 30 graden ging die wel over de 110 graden heen.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! Last edited by Jeff : 27-07-2012 at 22:09. |
#4
|
|||
|
|||
Kan natuurlijk ook een afwijking in de sensor of meter zitten.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#5
|
|||
|
|||
Bij mn vorige GTI werd de olie erg warm, meer dan 130 graden. Dat was na een flink stuk 180 rijden. 6 jaar mee gereden, en nooit problemen gehad.
Bij mn. Huidige GTI kwam de temp met pijn en moeite boven de 100. |
#6
|
||||
|
||||
ok maar kan ik hier iets tegen doen sensoren vervangen extra olie koeler of gaat dat wel heel ver met dit blokkie?
__________________
VW MKIII GTI VW MKV TSI GT |
#7
|
||||
|
||||
met een buitentemp van 32 graden zoals de afgelopen dagen kan het volgens mij best een graad of 10 schelen?
|
#8
|
||||
|
||||
ok want ik heb gister avond gereden een stadje en heb ik zo tussen de 50 a 80 gereden werd ie wel 98 graden.
Maar is het misschien verstandig om een andere sensoren te plaatsen wanneer ik terug ben ? Ow en ik ben vergeten te zeggen dat ik nu met een spaghetti spruitstuk, kat vervanger rijd zonder de hitte schilden die op de originele stukken wel zitten maar dat maakt de olie toch niet warmer?
__________________
VW MKIII GTI VW MKV TSI GT |
#9
|
||||
|
||||
zodra de olie rond de 125 graden komt,dan moet je rustiger gaan rijden (niet stoppen,want dan heb je geen rijwindkoeling meer)
|
#10
|
||||
|
||||
Maar het is dus niet raar dat de olie temperatuur na 3 uur rijden met gemiddeld 110 a 120 km per uur dat ie dan 114 graden ongeveer is?
__________________
VW MKIII GTI VW MKV TSI GT |
#11
|
||||
|
||||
Opzich niet, zolang hij hem zelf maar automatisch terugkoelt naar ideale waarde. en wat ruud zegt, zodra ie boven de 120/125 graden uit komt, moet je actie ondernemen
__________________
Drive safe, drive a Volkswagen! |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
en wat voor actie moet ik dan ondernemen als die zo warm word?
__________________
VW MKIII GTI VW MKV TSI GT |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
rustiger gaan rijden, als deze te warm wordt Maar zou eerst kijken of je meter de juiste waarde aangeeft, neem aan dat het geen orginele meter is Er zijn genoeg meters welke niet nauwkeurig zijn. Na 130 graden begint de werking van de olie sterk te verminderen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ok hoe moet ik dat controleren een andere teller halen en/of Sensoren misschien ? Of is daar een trucje voor ?
__________________
VW MKIII GTI VW MKV TSI GT |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Met een goede betrouwbare meter meten/controleren, bijvoorbeeld met een goede Infrarood meter, kun je zo de carterpantemperatuur controleren.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#16
|
||||
|
||||
Ja ok maar ik moet geen hardware halen dus of pas als ik ht goed heb gemeten ?
__________________
VW MKIII GTI VW MKV TSI GT |
#17
|
|||
|
|||
Je hoeft alleen maar de hardware te vervangen als de aangegeven waarde niet klopt.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#18
|
|||
|
|||
Voor synthetische olie is 125 graden helemaal niet hoog. als ik de caravan trek bij 30 graden kom ik zeker aan die temperatuur en hoger. Is volledig binnen de spec. van de olie en design eisen!
|
#19
|
||||
|
||||
Maar kunnen pakkingen en keerringen ook tegen zulke hoge temperaturen ?
|