#1
|
||||
|
||||
Vreemd probleem met golf 1 1.1 carb.
Hi guys,
Ik heb een vreemd probleem met de golf 1. Als hij warm is en ik aan het rijden ben houd hij er opeens mee op. Als ik blijf pompen met gaspedaal dan blijft hij met moeite lopen maar als ik gaspedaal loslaat dan valt hij uit. Als ik even wacht en hem erna weer start kan ik weer rijden zonder problemen! Iemand een idee? Staat van onderhoud is top!
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#2
|
||||
|
||||
Heej,
is je carb als een gereviseert geworden? klinkt als een gescheurt membraam mvg Kenny
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#3
|
||||
|
||||
Yup ik heb hem helemaal uitelkaar gehad.
Welk membraam bedoel je? Acceleratie?
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#4
|
||||
|
||||
ja die bedoel ik!
heb je een mechanise of elektrische brandstof pomp?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#5
|
||||
|
||||
Een mechanische.
De acceleratie membraam heb ik vernieuwd en nog eens gecontroleerd, die was in orde.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#6
|
||||
|
||||
heel vreemd!
en het is een tijdelijk probleem? dus als hij uit geweest is en daarna start is het probleem verholpen?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#7
|
||||
|
||||
ja inderdaad!
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#8
|
||||
|
||||
dit is wel een heeeel vreemd euvel.
hoe zit het met je onsteking? is de massa goed?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#9
|
||||
|
||||
Bij de garage weten ze het ook niet.
Of ze hebben er geen zin in.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#10
|
|||
|
|||
Geen filter of brandstofleiding dicht zitten?
|
#11
|
||||
|
||||
ook eens voor gehad, bougies vernieuwt een ook de leidingen naar de carb en pomp en zo, alles vernieuwt en is over nu, zaten toch een paar verstorven leidingen tussen,
|
#12
|
||||
|
||||
Ontsteking zou ik eigenlijk al uitsluiten, want dan zou je ook al problemen hebben bij koude motor.
Ik zou eerder iets in de richting zoeken van een gebrekkige benzinetoevoer. Check, zoals hierboven al vermeld, goed het filtertje in de aanzuigleiding van de mechanische pomp. Maar check ook zeker eens het filtertje (conisch) die in de toevoeraansluiting van de carburator zit. Ik heb dit ook al eens voorgehad en na lang zoeken heb ik dan dat klein conisch filtertje gevonden die verstopt zat... Hopelijk heb je hier iets aan
__________________
Golf 1 1100cc 1983 - das original |
#13
|
||||
|
||||
Heb je een doorzichtig brandstoffilter in je aanvoerleiding? Moet je eens kijken of die wel volstaat telkens met een lopende motor.
Ik ben bezig met een ombouw naar motorcarbs omdat ik ook problemen had met de carburateur. Maar nu kwamen we er achter dat de mechanische pomp vrij weinig aanzoog. Hij viel me ook telkens uit en soms ook volgas geven terwijl de motor niet op toeren kwam. Hij kreeg dus te weinig benzine in de carb. gepompt. |
#14
|
||||
|
||||
Het kleine schone doorzichtige filterje in aanvoerleiding is niet geheel gevuld met benzine tijdens stationair.
Ik heb het nooit gechecked met bijna vol gas. Conische filterje zegt mij eigenlijk niks. Ik heb de hele carb uitelkaar gehad maar geen klein conisch filterje in carb tegen gekomen. http://www.ruddies-berlin.de/index2.htm
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#15
|
||||
|
||||
Heb je misschien per ongeluk dat kunststof halve maantje in de vlotterkamer er verkeerd om in gedaan? Ik heb dat ook gehad en dan verzuipt hij de hele tijd.
Maarja aan de andere kant zou hij dat dan ook met koude motor moeten doen...
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#16
|
||||
|
||||
Daar had ik op gelet tijdens het terug zetten...
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#17
|
|||
|
|||
Ik zou de benzineleidingen eens doorblazen. Een soortgelijk probleem heb ik in het verleden ook eens gehad een 1.5 motor.
__________________
VW Golf I GTI '84 16vG60 VW Golf V GTI Limited Edition 240 (nr. 50) |